AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #1 Skrevet 30. juli 2024 Jeg overtenker alt som kan tenkes på. Og det er veldig slitsomt. etter en kveld på byen, får jeg fylleangst, tenker gjerne på hva som KAN ha skjedd eller hva jeg potensielt KAN ha sagt. Det varer i flere uker, og jeg venter på at en bombe skal slå ned og at noen skal fortelle meg hva jeg har gjort feil, og at det blir store konsekvenser. Men det er ikke bare da, det er ellers i hverdagen også. Hva mente den når den sa det, hva tenker den om det jeg sa. Tenk om den er sur på meg, for noe jeg har gjort. jeg er godt voksen.. Og dette har blitt verre med årene. Ser jo at det ser ut som jeg er 14 år og veldig usikker. Og det er jeg egentlig ikke. Anonymkode: 93e27...538 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #2 Skrevet 30. juli 2024 Som første skritt bør du i hvert fall roe ned med alkoholen. For det andre kan du f.eks. lese The Subtle Art of Not Giving a Fuck. Anonymkode: a86b6...573
Kassettspiller Skrevet 30. juli 2024 #3 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): etter en kveld på byen, får jeg fylleangst, tenker gjerne på hva som KAN ha skjedd eller hva jeg potensielt KAN ha sagt. Å slutte å drikke alkohol vil nok redusere antall bekymringer. Prøv det. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men det er ikke bare da, det er ellers i hverdagen også. Hva mente den når den sa det, hva tenker den om det jeg sa. Tenk om den er sur på meg, for noe jeg har gjort. Tenk på forskjellige utfall og ta med noen positive eller nøytrale utfall. Da får man en slags ro ved å vite at det kan gå fint. Å slutte å overtenke er nesten umulig, men begynn med å tenke mer på at ikke alt nødvendigvis blir galt. Har du opplevd noen vonde konsekvenser av noe du har sagt?
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #4 Skrevet 30. juli 2024 Bytte ut alkohol med hasj. Jeg tuller ikke, det var virkelig en eye opener for meg. Anonymkode: 812b7...718
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #5 Skrevet 30. juli 2024 Jeg drikker ikke ofte, og når jeg gjør det er det ikke overstadig heller. Men vurderer å bare kutte det helt ut. aldri opplevd noen dårlige konsekvenser. Men jeg har nok en tendens til å tenke «Nå skjer det noe snart» når jeg har det veldig bra. Anonymkode: 93e27...538
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #6 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men vurderer å bare kutte det helt ut. Det høres ut som et godt valg. Jeg er glad i øl, men hvis jeg hadde hatt fylleangst i flere uker etterpå så hadde jeg glatt ikke drikki mer. Anonymkode: d0cae...8e7
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #7 Skrevet 31. juli 2024 Det høres litt ut som angst. Alkohol forverrer angst, så jeg er enig med resten her at du bør slutte å drikke. Kanskje du kunne hatt nytte av appen Tankevirus. Det kan hjelpe med å redusere den typen tanker du har nå. Den er laget av en norsk psykolog og den er gratis. Anonymkode: 58286...ebb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå