AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #1 Skrevet 30. juli 2024 Jeg har slitt med anoreksi lenge. Inn og ut av sykehus. Opp og ned igjen i vekt. Hvordan blir msn egt frisk? Anonymkode: 14d80...e1a
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #2 Skrevet 30. juli 2024 Slik jeg har forstått det så blir hodet syk når man får for lite næring. Når man har anoreksi kretser tankene rundt måltider og kropp og situasjonen man står i mesteparten av tiden. Det som hjelper deg er å sørge for at du får i deg nok næring, da vil hodet ditt sakte men sikkert få friskere tanker. Prøve engasjere deg i noe du liker og få tankene dine over på mer lystbetonte ting. Når kropp og hjerne får nok næring så vil sinnet ditt fungere bedre. Kroppen din er din beste venn, og den skal bære deg gjennom livet. Du ønsker å bli frisk, men forstår du at frisk innebærer at du må spise og komme deg opp i vekt? Ønsker du å spise og komme deg opp i vekt? Det er tankene om å slippe kontrollen og legge på deg som kan være så skremmende at det er tryggere å være syk- slik kan det være for mange. Jeg kjenner ei som hadde alvorlig anoreksi, hun var bare skinn og bein. Nå er hun normal vektig, men hun går veldig mye. Går hele dagen. Det handler om å bryte mønster og slippe kontrollen. Jo før jo bedre. Ta en dag av gangen, og sett deg små mål. For at du skal bli frisk og glad må kroppen opp i normal vekt og da vil du tenke annerledes. Anonymkode: 0af87...fe0 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #3 Skrevet 31. juli 2024 Fint å høre at fu har et ønske om å bli frisk! Har ikke erfaring eller kompetanse på hva som skal til, men hva med å kontakte ROS for råd? https://nettros.no Anonymkode: 0f1ca...c0e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå