AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #1 Del Skrevet 30. juli 2024 Noen som har erfaring? Er det veldig mye bæsj? Anonymkode: acc81...6e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #2 Del Skrevet 30. juli 2024 Har du noen som helst ide om hva gastrokirurgi er? Er du veldig umoden? Anonymkode: 4b2ce...ba8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #3 Del Skrevet 31. juli 2024 Hvis du skal jobbe på sykehus må du faktisk bare regne med avføring, urin, oppkast og diverse andre kroppsvæsker. Anonymkode: edb43...b86 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #4 Del Skrevet 31. juli 2024 Jeg var i praksis på gastromedisin og hatet det virkelig! Mye avføring (tømminger osv). Altså alt det ekle du kan tenke deg er det masse av: oppkast, avføring, galledren som må tømmes osv osv… never again! Anonymkode: 76a8a...8da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #5 Del Skrevet 31. juli 2024 Det verste var når det kom eldre, gjerne litt demente som skulle tømmes før colonoskopi. De måtte inn til oss fordi de ikke klarte håndtere det hjemme (kom seg ikke raskt nok på toalettet eller lignende). Vel, det var søl nok hos oss også for å si det sånn…… helt jævlig… Anonymkode: 76a8a...8da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #6 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg var i praksis på gastromedisin og hatet det virkelig! Mye avføring (tømminger osv). Altså alt det ekle du kan tenke deg er det masse av: oppkast, avføring, galledren som må tømmes osv osv… never again! Anonymkode: 76a8a...8da Men her var det snakk om gastrokirurgisk avdeling, ikke gastromedisinsk. Anonymkode: f03f1...24c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #7 Del Skrevet 31. juli 2024 Gastrokirugisk avdelinger har alt fra de enkle blindtarmene til uhelbredelig kreft i ulike organer i fordøyelsessystemet. Ganske hektisk. Og det er stomier, dren osv man må håndtere ja. Anonymkode: 1a5d6...407 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #8 Del Skrevet 31. juli 2024 Jeg var i praksis på gastrokirurgisk for sånn 8 år siden og byttet faktisk bare én stomipose. Noe som i grunn var kjipt for da jeg begynte å jobbe i hjemmesykepleien måtte jeg bytte stomiposer ofte. Hadde vært kjekt å kunne det, men det gikk nå fint. Det er gjerne en samleavdeling med alt mulig rart. Ting som ikke nødvendigvis har noe med gastrokirurgi å gjøre, blir ofte sendt dit. Så det er mye å gjøre. Veldig læringsrikt da. Men til spørsmålet ditt, ja det er mye bæsj Anonymkode: 3f1cb...0e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå