Gå til innhold

Liten kul.på innsiden av kjønnsleppe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fant en liten kul på innsiden av kjønnsleppene i kveld. Ikke vond å kjenne på, ingen smerter i underlivet, ingen ubehag i skjede eller tilhørende området.

Tar celleprøve hvert år, sist var i august 2023. Kan dette være kreft,  selv om orøvemmi fjor (tatt hos gynekologen) var helt fint.  Skal ringe gynekologen i morgen for hastertime.

Får pp hormontilskudd grunnet plager ifbm overgangsalder. Gjort det et snaut år. Vet ikke helt hvor lenge den kulen har vært der....kan det være noe annet? 

Anonymkode: 04369...9fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått sånne kuler og det var talgkjertel, en kvise og sånt 

Anonymkode: 16b20...942

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Mulig bartholinitt. 

Anonymkode: 7c9fa...5ac

AnonymBruker
Skrevet

Talgkjertel. Jeg hadde en sånn, ertestor og hard. Dro til lege, tenkte jeg hadde fått kreft, henvist til gyn for å skjære den ut... Enkelt og greit, men litt vondt. Totalt ufarlig. Har ellers hatt mindre kviser/talgkjertler det er mulig å klemme på, men de har vært smertefulle/ømme, og man bør muligens la de være i fred eller fjerne det hos helsepersonell. 

Anonymkode: ed26e...f22

AnonymBruker
Skrevet

Indre eller ytre?!

Anonymkode: 0a8a5...fcf

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig å kunne få «kviser» hvertfall, skyll med passe varmt vann en gang daglig og la det få så mye luft som mulig, og være i fred, og se om det raskt blir bedre av det.

Anonymkode: c6801...306

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt sånne kuler flere ganger, i mitt tilfelle har det vært kviser eller noe slikt. Har gått over av seg selv😊

Anonymkode: e9aa3...006

AnonymBruker
Skrevet

Som regel er det husflider, kviser, polypper eller noe. 
Celleforandring påvirker livmorhalsen og videre oppover mot livmor. Den går ikke nedover til kjømnsorgan? 

Anonymkode: 70bc4...b1a

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt bartholinitt kul på indre kjønnsleppen som vokste over natten på størrelse med en klinkekule. Måtte til legen å få tømt den🙂 det er bare en av kjertlene du har der nede som har gått tett 🙂 prosedyren med å ta den er over på noen minutter 🙂 Så hvis det er på indre kjønnsleppe du har den er det det, hvis det er på ytre er det mest sannsynlig talg kjertel eller inngrodd hår 🙂

Anonymkode: 9d4e7...a34

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Som regel er det husflider, kviser, polypper eller noe. 
Celleforandring påvirker livmorhalsen og videre oppover mot livmor. Den går ikke nedover til kjømnsorgan? 

Anonymkode: 70bc4...b1a

En kan få vulvakreft også. Veldig uvanlig i Norge da.

Anonymkode: 71678...227

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har fått sånne kuler og det var talgkjertel, en kvise og sånt 

Anonymkode: 16b20...942

Samme her, nettopp hatt en igjen som gikk bort etter 3-4 dager. 

Anonymkode: cff0a...abc

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...