AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #1 Skrevet 30. juli 2024 Noen som vet hvor lang behandlingstid det er for utleggsbegjæring? Har sendt inn krav for 2 mnd siden men ikke fått beskjed om når den vil være ferdig behandlet. Hvor stor er sjansen for at jeg faktisk vil få pengene mine, kan disse sakene bli henlagt feks? Anonymkode: 79ce1...c52
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #2 Skrevet 30. juli 2024 Har du tvangsgrunnlag? Anonymkode: 9bc22...e57
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #3 Skrevet 30. juli 2024 Det kan hende det er litt lengre behandlingstid akkurat nå fordi det er sommerferie? Ikke alle som har fellesferie, men de aller fleste tar vel ferien i løpet av sommeren og da kan kanskje ting henge litt etter? Anonymkode: 36c80...cec
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #4 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Noen som vet hvor lang behandlingstid det er for utleggsbegjæring? Har sendt inn krav for 2 mnd siden men ikke fått beskjed om når den vil være ferdig behandlet. Hvor stor er sjansen for at jeg faktisk vil få pengene mine, kan disse sakene bli henlagt feks? Anonymkode: 79ce1...c52 Det spørs om det finnes noe å hente. Hvis vedkommende ikke har hverken inntekt eller eiendeler, blir det inntet å hente.. Anonymkode: d98d4...407
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #5 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har du tvangsgrunnlag? Anonymkode: 9bc22...e57 Ja, dom i forliksråd. Ts Anonymkode: 79ce1...c52
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #6 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det kan hende det er litt lengre behandlingstid akkurat nå fordi det er sommerferie? Ikke alle som har fellesferie, men de aller fleste tar vel ferien i løpet av sommeren og da kan kanskje ting henge litt etter? Anonymkode: 36c80...cec Ja kan godt hende det altså. Men jeg vet ikke hva behandlingstiden er til vanlig heller. Ts Anonymkode: 79ce1...c52
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #7 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det spørs om det finnes noe å hente. Hvis vedkommende ikke har hverken inntekt eller eiendeler, blir det inntet å hente.. Anonymkode: d98d4...407 Ja dette er jeg litt redd for. Ts Anonymkode: 79ce1...c52
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #8 Skrevet 30. juli 2024 De aller fleste distrikter har mellom 2-9mnd behandlingstid. De største og mest langstrakte distrikter er også de med lengst behandlingstid. Nei ei sak hos namsmannen vil ikke kunne bli henlagt. Men den kan bli hevet/returnert/nektet hvis du ikke har med det du skal osv. Du sier du har en dom i forliksrådet så da er det i grunn ganske grei skuring, ettersom tvangsgrunnlaget er dom. Mao du trenger ikke tenke på hevning/nektet frenmet. Du vil ikke få beskjed før saken er blitt behandlet - i prinsippet skulle dette skjedd 14 dager etter den ble forelagt saksøkte. Men igjen grunnet saks mengde så tar det lang tid før du faktisk får svar. Du kan ringe inn til ditt distrikt og høre hvor i løypa de er. Sjansen for at du får pengene dine ved første forsøk - 50/50 sjanse. Men du kan i prinsippet holde på " til evig tid" og dermed få dekt kravet fult ut på sikt. Anonymkode: 25a39...2b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå