Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei dere fine mennesker der ute 🤍 

jeg har ei venninne som har blitt gravid etter en voldtekt, og jeg kan ikke engang sette meg inn i hvordan hun har det inni seg nå. jeg visste ikkeno om det før hun i dag knakk helt sammen. vil støtte henne så godt jeg kan men kjenner jeg er så redd for å gjøre, si noe feil til henne. hva hadde dere gjort i en slik situasjon? 

Anonymkode: e8084...e9a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde lyttet, bistått med profesjonell hjelp og rådet til abort.

Anonymkode: 3eea7...fa1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Anbefalt henne å snakke med amathea til å begynne med ihvertfall, og støtte henne så godt du kan og i det hun blir å stå i fremover, for uansett om hun tar abort eller velger å beholde så er jo dette en ekstrem situasjon og et stort traume.

Anonymkode: a9137...f60

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fortell henne at du er her for henne. At hun kan ringe deg når som helst på døgnet. Spør henne om hun vil ha råd eller om du bare skal lytte. Send henne meldinger for å følge opp når dere ikke møtes. Tilby hun å sove hos deg noen netter hvis hun ikke vil være alene ❤️

Anonymkode: 67ea7...a02

• Liker 1
Skrevet

Hadde sagt nettopp det - at du er redd for si noe feil, men at du vil støtte henne så godt du bare kan. Hvis du har mulighet, vær med til lege, vær med til politi, hør på henne hvis hun vil snakke og bare sitt med henne hvis hun ikke vil snakke. Si at du er så tilgjengelig du kan.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

hei dere fine mennesker der ute 🤍 

jeg har ei venninne som har blitt gravid etter en voldtekt, og jeg kan ikke engang sette meg inn i hvordan hun har det inni seg nå. jeg visste ikkeno om det før hun i dag knakk helt sammen. vil støtte henne så godt jeg kan men kjenner jeg er så redd for å gjøre, si noe feil til henne. hva hadde dere gjort i en slik situasjon? 

Anonymkode: e8084...e9a

Jeg ble ikke gravid, men anbefaler henne å ta kontakt med smiso. Håper for hennes del at det er en ukjent mann med tanke på å oppgi far og barna rett til å kjenne sin far. Selv med vold og voldtekt kan han ende opp med å få samvær. Da er det bedre å oppgi far ukjent. 

Anonymkode: 3793f...7e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...