Gå til innhold

Hvor ofte er dere alene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg går på folkehøgskole så jeg er aldri alene bortsett fra på fredagskveldene og lørdagskveldene når alle sammen skal ut på den lokale kroa. Det gidder ikke jeg, så derfor blir jeg en del alene da hvis det er lørdagsundervisning, hvis ikke reiser jeg hjem :)

Synes det er godt å være litt alene noen ganger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er alene nesten bare på vei til og fra jobb... Kunne godt vært litt oftere, men det er jo en velsignelse å ha mange i livet sitt også.

Sånn har jeg det og. Kunne absolutt ønsket meg mer alenetid, jeg har behov for å kunne være alene og tenke ferdig en tanke uten å bli avbrutt, eller å kunne velge selv om det skal være stille rundt meg.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg har en mann, tre barn og mange kollegaer og venner. Jeg er nesten aldri alene. Så sjelden at jeg nyter bilturen til og fra jobb! Om jeg er alene hjemme når mannen er borte, nyter jeg det. Lager biff og fløtegratinerte poteter til meg selv etter at ungene har lagt seg.

Tidligere reiste mannen min mye og jeg var mye alene. Det gjorde meg i grunnen ikke så mye, men jeg savnet noen å småpludre med.

Skrevet

Jeg er nesten aldri alene. Rett og slett for sjeldent.

Skrevet

Jeg er mye alene hjemme. I uker av gangen. (om man ser bort ifra dyrene mine, for om man tar med de er jeg aldri alene)

Når det er en stund siden jeg har vært alene savner jeg det, og når jeg har vært alene hjemme en ukes tid, begynner jeg å bli lei.

Skrevet

Jeg er fulltidsstudent så jeg registrerer aldri når jeg er alene (selvom det muligens kan være ofte), for jeg er alltid opptatt med noe.. men når jeg virkelig ikke gjør noe og er alene så setter jeg veldig stor pris på det! Det er bare deilig å slappe av og ikke ha så mye mas rundt meg... hehe... Noen ganger tror jeg at jeg er blitt så vant å være i mitt eget selskap at å dele tiden min med noen blir litt folksomt.. selvfølgelig bare innbilning da! :ler:

Skrevet
Jeg er som oftest alene og har ingen store problemer med det - mesteparten av tiden. Jeg omgås mange mennesker på jobb, så på vanlige ukedager er det i grunnen greit å være i fred på kveldene.

Jeg må imidlertid innrømme at helger og ferier blir lovlig ensomme.

Jeg også...bare at jeg er på skole i stedet for jobb. I helgene er jeg med sambo.

Gjest Isabellas
Skrevet

Jeg er stort sett alene hele tiden, selv om jeg har samboer. Spesielt vanskelig er det på fredag - og lørdagskvelder. Også nyttårsaften lot min kjære meg alene (ble lovt at vi skulle ha den fine kvelden sammen, men...) og på valentindagen. jeg hater å være alene, så jeg lengter stadig etter selskap. Har hunden her, men det er jo ikke det samme.

Skrevet
Lurer litt på det...

Jeg er ikke ofte nok alene. Med 5 personer i huset hvorav 3 barn blir det ikke mye alenetid for meg. Jeg er en type som trives i eget selskap og som har behov for litt alenetid av og til, stort sett er jeg fornøyd med å være en del av denne kjære gjengen min men noen ganger trenger jeg å være helt for meg selv.

Før jeg fikk familie så kunne jeg godt velge å være alene innimellom. Jeg er ingen ensom ulv person men jeg nyter de gangene jeg plutselig får tid til å gjøre hva jeg vil.

Skrevet

Noen få timer i uka. Utrolig deilig, jeg har kommet inn i en periode jeg gjør noe hver eneste dag. Skal sitte hjemme med meg selv i dag og i morra og det gleder jeg meg til :)

Skrevet (endret)

Jeg trives i mitt eget selskap og har alltid hatt stort behov for det, men etter jeg sluttet i jobben for noen par mnd siden som tok all min tid, så har det vært ganske så ensomt til tider. Det er rart å gå fra omtrent null fritid til masse fritid og ingen planer :(

Ellers så var kjæresten min mye borte med jobben og når han var hjemme så tok sporten hans mye tid...men vi fant ut at vi skulle ha en "pause" for to dager siden, så nå har jeg mindre å gjøre på. Kjipt! :grine:

Og nei, jeg liker ikke så godt å være alene lenger :(

Noen fra Bergen her? hehe :ler:

Endret av Miss_alexandria
Skrevet

Trådstarter her!

Jeg tror at for folk som ikke er vant til å være mye alene, eller som er mye alene og hater det. Så handler det litt om tilvenning. Man må lære seg til å trives i eget selskap.

Men det er stor forskjell på å være alene fordi man velger det, eller fordi man ikke har noe valg!!

Hvis man sliter med nerver, og angst så er det ikke noe lurt å være alene. Om man har det fint ellers, så kan man bedre slappe av alene tror jeg

Gjest King James
Skrevet

Jeg foretrekker og vere alene jeg. Kan vere alene i dages vis.

For jeg føler meg aldri ensom. En gang var jeg 4 mil fra nermeste by det var noen bondegårder som lå 4-5 kilometer fra der jeg var. Og jeg var aldri ensom der.

Så jeg kan vere veldig mye alene. Og trives med det.

Men mange mener det er unormalt

Skrevet

Er ikke opp til andre å bestemme hva som er normalt eller ikke. Det er mer opp til seg selv, og hva man trives med. Å trives alene er en fantastisk egenskap!

Skrevet (endret)
Noen fra Bergen her? hehe :ler:

Meg! Meg! :hoppe::ler:

Endret av Saeria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...