AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #1 Skrevet 30. juli 2024 Hei. Jeg har en sønn som har et stort ønske om å besøke international space center, som jeg har forstått ligger i Florida. Lurer på å bestille ferie dit om halvannet års tid (må spare opp litt på forhånd). Noen som har vært i Florida og har erfaringer å dele? Finnes det greie pakketurer? Bo på ett hotell hele tiden, eller bør man reise litt rundt? Det blir meg og to barn, litt skummelt å skulle klare alt alene som eneste voksen, men må gjerne bare hoppe i det 😅 tips mottas med takk! Anonymkode: 2e543...5dd
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #2 Skrevet 31. juli 2024 Kennedy Space Center du tenkte på? Jeg var der i fjor. Jeg dro på en pakketur, for jeg hadde ikke bil. God valuta for pengene, og gode råd fra guiden om hva man burde gjøre først etc! Dette for å unngå kø. Jeg betalte ekstra for en tur som gikk med buss ut til alle utskytingsrampene (ikke bare den som er inkludert i billetten), det var 100% verdt det selv om jeg fikk mindre tid på resten av området. Gjør de simuleringsmaskinene først, med en gang de åpner, så slipper du masse kø. Jeg kunne helt sikkert vært der i to dager. Anonymkode: cd431...0e4 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #3 Skrevet 31. juli 2024 Jeg kan legge til at hvis jeg hadde hatt egen bil kunne jeg vært der lengre - bussen dro en god stund før stengetid. Anonymkode: cd431...0e4 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #4 Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kennedy Space Center du tenkte på? Jeg var der i fjor. Jeg dro på en pakketur, for jeg hadde ikke bil. God valuta for pengene, og gode råd fra guiden om hva man burde gjøre først etc! Dette for å unngå kø. Jeg betalte ekstra for en tur som gikk med buss ut til alle utskytingsrampene (ikke bare den som er inkludert i billetten), det var 100% verdt det selv om jeg fikk mindre tid på resten av området. Gjør de simuleringsmaskinene først, med en gang de åpner, så slipper du masse kø. Jeg kunne helt sikkert vært der i to dager. Anonymkode: cd431...0e4 Altså, jeg dro på pakketur den dagen jeg reiste til KSC, ikke hele Florida-turen. Anonymkode: cd431...0e4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #5 Skrevet 31. juli 2024 Det finnes kanskje pakkerurer til Florida fortsatt (Bl.a Ving hadde i gamle dager vet jeg), men tror mange reiser på egenhånd. Du kan sjekke Amerikaspesialisten. De selger «pakketurer» tror jeg, men det er lagt opp til å bruke leiebil. Det er en nødvendighet i Florida så og si uansett. Vi fikset egen tur året før covid. Var i Orlando i 5-6 dager, Sanibel i ca. 1 uke, Miami i 3-4 dager og 2-3 dager i Ft. Lauderdale. Orlando anbefales hvis dere vil besøke parkene, men dere prioriterer kanskje Space center istedetfor? Sanibel var kjempe flott badested, Miami var en kul by og Ft. Lauderdale kjedelig og egentlig ingenting. Kunne bare droppet hele oppholdet der. Anonymkode: 9f6bf...c12
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #6 Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kennedy Space Center du tenkte på? Jeg var der i fjor. Jeg dro på en pakketur, for jeg hadde ikke bil. God valuta for pengene, og gode råd fra guiden om hva man burde gjøre først etc! Dette for å unngå kø. Jeg betalte ekstra for en tur som gikk med buss ut til alle utskytingsrampene (ikke bare den som er inkludert i billetten), det var 100% verdt det selv om jeg fikk mindre tid på resten av området. Gjør de simuleringsmaskinene først, med en gang de åpner, så slipper du masse kø. Jeg kunne helt sikkert vært der i to dager. Anonymkode: cd431...0e4 Ja Kennedy space center var det jeg mente 😀 så kjekt å høre at du likte deg der, tusen takk for svar 😀 Anonymkode: 2e543...5dd
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #7 Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det finnes kanskje pakkerurer til Florida fortsatt (Bl.a Ving hadde i gamle dager vet jeg), men tror mange reiser på egenhånd. Du kan sjekke Amerikaspesialisten. De selger «pakketurer» tror jeg, men det er lagt opp til å bruke leiebil. Det er en nødvendighet i Florida så og si uansett. Vi fikset egen tur året før covid. Var i Orlando i 5-6 dager, Sanibel i ca. 1 uke, Miami i 3-4 dager og 2-3 dager i Ft. Lauderdale. Orlando anbefales hvis dere vil besøke parkene, men dere prioriterer kanskje Space center istedetfor? Sanibel var kjempe flott badested, Miami var en kul by og Ft. Lauderdale kjedelig og egentlig ingenting. Kunne bare droppet hele oppholdet der. Anonymkode: 9f6bf...c12 Tusen takk for svar, er det veldig vanskelig å finne frem/kjøre bil hvis man tar en sånn pakketur hvor de legger opp til leiebil? Jeg er jo en god sjåfør her hjemme, men angster litt for å kjøre meg helt vill der borte 😆 Vi prioriterer space center først og fremst ja 😀 Anonymkode: 2e543...5dd
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #8 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Tusen takk for svar, er det veldig vanskelig å finne frem/kjøre bil hvis man tar en sånn pakketur hvor de legger opp til leiebil? Jeg er jo en god sjåfør her hjemme, men angster litt for å kjøre meg helt vill der borte 😆 Anonymkode: 2e543...5dd Det er veldig enkelt å finne frem med leiebil. Det er skiltet veldig godt, avkjøringer er nummererte og varsles i god tid i forveien. Dessuten vil leiebilen ha GPS også. Anonymkode: c7a56...d55 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #9 Skrevet 2. august 2024 Vi kjøpte reise til Orlando via Ving i år. Hadde leiebil. Ca. en time til Kennedy Space center derfra. Ellers er jo alle fire Disney World parkene, Gatorland og SeaWorld i Orlando. Nok å gjøre 🙂 Vi kjørte også til Miami. Null problem å kjøre bil i USA. Anonymkode: cbcf8...50c 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #10 Skrevet 2. august 2024 Veldig enkelt å kjøre bil i USA ja. Enormt mye mer å se og oppleve hvis du først drar så langt. Anonymkode: 77b48...099 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #11 Skrevet 2. august 2024 Det er noen år siden jeg var i Florida sist, men det største tipset er å spare masse penger på forhånd, for det er DYRT 😂 Jeg var vel og merke innom DisneyWorld og Universal studios da det var mine barndomsdrømmer - men jeg brukte godt over 50k bare på meg selv. Da hadde jeg virkelig prøvd å spare ved å ikke kjøpe mat i parkene også videre. Anonymkode: 6436d...bd3 1
isw Skrevet 3. august 2024 #12 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (På 31.7.2024 den 18.23): Tusen takk for svar, er det veldig vanskelig å finne frem/kjøre bil hvis man tar en sånn pakketur hvor de legger opp til leiebil? Jeg er jo en god sjåfør her hjemme, men angster litt for å kjøre meg helt vill der borte 😆 Vi prioriterer space center først og fremst ja 😀 Anonymkode: 2e543...5dd Det eneste jeg intuitivt tenker man bør huske på er at det er lov (og forventes av bilene bak deg) å svinge til høyre på rødt lys hvis veien er klar (du har vikeplikt for bilene som har grønt lys). Hvis du ikke gjør det, og veien er klar, kan du oppleve at de bak deg bruker hornet. Ellers er det viktig å huske (som jeg nevnte i en annen tråd) å 1) sette av nok penger, da USA/Florida er ekstremt dyrt, og 2) Ha en reiseforsikring med ubegrenset dekning for medisinske utgifter. Du vil IKKE havne på sykehus eller trenge legehjelp i USA uten forsikring. Jeg ville også styrt unna USA i tiden rundt presidentvalget og mellom valget og innsetting av president. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #13 Skrevet 3. august 2024 isw skrev (1 time siden): Det eneste jeg intuitivt tenker man bør huske på er at det er lov (og forventes av bilene bak deg) å svinge til høyre på rødt lys hvis veien er klar (du har vikeplikt for bilene som har grønt lys). Hvis du ikke gjør det, og veien er klar, kan du oppleve at de bak deg bruker hornet. Ellers er det viktig å huske (som jeg nevnte i en annen tråd) å 1) sette av nok penger, da USA/Florida er ekstremt dyrt, og 2) Ha en reiseforsikring med ubegrenset dekning for medisinske utgifter. Du vil IKKE havne på sykehus eller trenge legehjelp i USA uten forsikring. Jeg ville også styrt unna USA i tiden rundt presidentvalget og mellom valget og innsetting av president. Obs at de reglene om å svinge til høyre på rødt lys ikke finnes i alle stater, så hvis du skal til andre stater, må du sjekke opp hva som er lov… Ellers er jeg helt enig. Forbered deg også på en utrolig høy luftfuktighet, og les deg opp på basale forholdsregler mtp alligatorer. De kan finnes i helt latterlig små dammer! Anonymkode: cd431...0e4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå