Gå til innhold

Pappa sendte bilde av farmor (død)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hadde latt det ligge... han er i sjokk og sorg. Han tenkte kanskje det var noe fint i å dele det. Han trenger ikke få skyldfølelse på toppen.

Det er vel ikke veldig stor fare for at han gjør det igjen...

Anonymkode: ec671...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Forstår godt reaksjonen din. Du var ikke forberedt på å få bildet tilsendt. Noen tar bilder av avdøde, og sender det til sine familiemedlemmer. Når det er sagt, ingen kan forberedes mtp sorg, og i ditt tilfelle hadde jeg latt det gå. Du kan si til din far at du ikke ønsker å se bildet da du ønsker å bevare gode minner. 

kondolerer. 

Anonymkode: b990f...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.7.2024 den 1.15):

Dette er jo ganske vilt, selv om han er i sorg og kanskje litt sjokk selv. 

Du må definitivt ta praten med faren din på en fin og rolig måte, slik at det aldri skjer igjen. 

Anonymkode: 8eed9...bcb

Skjer nok ikke igjen.. tiden er ikke inne for å ta opp ubehageligheter når man er i sorg, da lar man det ligge 

Anonymkode: 0e5fe...62a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La det fare 🕊️. Faren din har mistet moren sin 💙🙏

Det er jo ikke slik att dette kommer til å gjenta seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer så mye med din farmor ♥️ mistet min far i Desember 2023 han ble 78 år og jeg var 35 har mange såkalte post mortem bilder av han både sekundet etter han sovnet inn samt dagene etter og fra syninga jeg kunne aldri fått meg til å sende dette til noen uten og ha spurt for noen kan sånt være vanskelig synes det er rart at hun ikke ble stelt umiddelbart etter far sovnet inn i godstolen  ble jeg invitert inn på kjøkkenet for grøt og kake og når jeg kom tilbake var munnen lukket og yndlings skjorten hans påsatt  Rutete bomullskjorte og hvitt laken opp til armene 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husker min far så krigsherjet ut etter noen timer død på sykehuset.som en fremmed mann.

Han var gul/blå/lilla i ansiktet. Bøyle under haka for at munnen skulle stivne lukket.

1 uke etter.. dagen før begravelsen så han normal ut. Lik seg igjen. Så ut som han sov. Å fargene i ansiktet var ikke der lengre.

Så du så nok bildet for tidlig. Men sånn er døden! Ukjent og skremmende.

Anonymkode: 191ff...515

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 21.27):

Farmor døde i natt, og i kveld sendte pappa meg et bilde som han tok av farmor på sykehjemmet. På bilde har hun vært død i noen timer. 

Jeg var ikke forberedt på bilde, og fikk rett og slett sjokk. Farmor ser ikke ut som seg selv. Det var ikke et hyggelig bilde å få. Pappa ringte meg rett etter hun var død, og kunne ha spurt om jeg ville se bilde. Han bare sendte det noen timer etter vår telefonsamtale. 

Nå vet jeg ikke hva jeg skal skrive til han. Skulle ønske jeg ikke hadde sett det bildet.

Anonymkode: 97180...3f1

Har det gått bra. Han var nok i sjokk, og mente å gjøre det i beste mening. Han kunne spurt om du ville se bilder eller komme på syning, men du kunne også sagt fra selv at du ikke ønsket (unnskyld å nevne det). 

Både du og pappaen din har en helt vanlig reaksjon, og det er helt vanlig at den døde ikke ser ut som seg selv. Håper du har fått bearbeidet det litt nå. Alle har sine måter å sørge på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døden er det mest naturlige som finnes og vi skal alle gjennom det engang. 

Anonymkode: 4b603...e23

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2024 den 1.03):

Jeg har enda ikke kommentert bilde. Gjort er gjort. Jeg skjønner at han ikke tenker helt klart. Han har mistet moren sin, og ville dele bildet med meg og broren min. 

Men jeg har mistet farmor, og det er også sårt. Jeg er voksen. 36 år, men har aldri sett noen død. Dette ble vanskelig, og kom så brått på. 

Vanskelig å sove nå. Ser bare det bildet for meg 😔

TS

Anonymkode: 97180...3f1

Dette greier du. Se henne heller for deg smilende. Tenk på gode minner. Kondolerer

Endret av lillevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...