AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #1 Del Skrevet 30. juli 2024 Farmor døde i natt, og i kveld sendte pappa meg et bilde som han tok av farmor på sykehjemmet. På bilde har hun vært død i noen timer. Jeg var ikke forberedt på bilde, og fikk rett og slett sjokk. Farmor ser ikke ut som seg selv. Det var ikke et hyggelig bilde å få. Pappa ringte meg rett etter hun var død, og kunne ha spurt om jeg ville se bilde. Han bare sendte det noen timer etter vår telefonsamtale. Nå vet jeg ikke hva jeg skal skrive til han. Skulle ønske jeg ikke hadde sett det bildet. Anonymkode: 97180...3f1 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 30. juli 2024 #2 Del Skrevet 30. juli 2024 Si det til ham da. Snakk om det. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 30. juli 2024 #3 Del Skrevet 30. juli 2024 kondolere så mye. Ja det tror jeg ikke at jeg heller hadde likt, det var nok i beste mening fra din far uten at han tenkte så mye over det. Jeg ville nok bare sagt det rett ut som det var, at jeg kunne godt vært foruten det bilde, muligens latt det fare. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 30. juli 2024 #4 Del Skrevet 30. juli 2024 Kondolerer ❤️ Syns du skal skrive rett ut akkurat hvordan du følte det da du så bilde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #5 Del Skrevet 30. juli 2024 La det gå. Anonymkode: 3b23e...499 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #6 Del Skrevet 30. juli 2024 Jeg ville anta at faren din ikke tenkte det var feil, og at han sørget og ikke visste hva han skulle gjøre for å dele sorgen sin på en måte. Jeg ville ringt ham, spurt hvordan det går, og tilbudt hjelp med begravelse/bisettelse, og så spurt hva han tenkte med å dele det bildet. Vist forståelse for ham, og samtidig sett ord på at du ønsker ikke bilde av døde mennesker. At det var litt ekkelt å se, at farmor hadde endret seg veldig siste tiden. Du har mistet din farmor, men han har mistet sin mor. Ta godt vare på hverandre. ❤️ Anonymkode: 2227e...775 3 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #7 Del Skrevet 30. juli 2024 Mamma'n hans døde og han var sikkert lei seg. Vær litt raus med ham og ikke si så mye. Anonymkode: 0492a...b1c 11 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #8 Del Skrevet 30. juli 2024 I sorg er ein ofte i sjokk og ein gjer ting ein ellers ikkje ville gjort. Snakk med han om det, men ikkje klandre han. Berre hjelp han i prosessen 💔 Eg er veldig glad eg fekk sjå mi farmor , men eg drog direkte dit 1/2 etter ho var død. Mi kusine som selv var sjuk ønska veldig sterkt å sjå ho, så vi snakka mykje om det - og ho fekk bilde. Og har vore veldig glad for avsluttininga. Men i sorg finnes det ingen fasit, ein må berre prøve så godt ein kan og være raus, og kommunisere ❤️🩹 Anonymkode: 7f1ca...d64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #9 Del Skrevet 30. juli 2024 Det jeg har opplevd selv og hørt fra andre når en av de nærmeste har dødd er at de synes de ser fredelige og pene ut. Det var like før jeg tok bilde av min mamma selv (men gjorde det ikke). Det var en veldig sterk opplevelse og jeg var glad for at hun hadde fått fred. Hun hadde på seg favorittkjolen sin, vi hadde tent lys og det var en høytidelig stemning. Kanskje det var det pappaen din også tenkte når han tok bildet. Tror du han ville deg noe vondt med å sende det? Det var dumt du ikke fikk spørsmål om du ville se det først... Anonymkode: 2c2e3...4e9 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #10 Del Skrevet 30. juli 2024 Meget spesiell oppførsel, sorg eller ei. Anonymkode: ebfff...026 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #11 Del Skrevet 30. juli 2024 La det gå. Anonymkode: 12796...173 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pysa Skrevet 30. juli 2024 #12 Del Skrevet 30. juli 2024 (endret) Kondolerer! Jeg skjønner at det ikke var hyggelig, men prøv å tenke at det fremdeles er kroppen til farmoren din du så på bildet, det var ikke et bilde av død, men av henne. Ja, hun så annerledes ut, men det var farmor. Jeg så moren min etter at hun døde, og hun så også annerledes ut, men det var fremdeles mamma. La dette gå som en av din fars tabber, og gled deg over tiden du fikk med farmoren din. Endret 30. juli 2024 av Pysa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #13 Del Skrevet 30. juli 2024 Jeg ville nok sagt noe i ettertid. Jeg hadde selv taklet sånt dårlig når jeg var yngre en i dag som jeg er 44. Jeg har ikke ville sett noen døde etter dem har gått bort. Det var ikke før for snart 6 år siden jeg så det første døde menneske i familien. Jeg fikk mulighet og tenke jeg ønsket. Nå hadde denne personen vært død i 1 time så det var nok litt forkjell på om han hadde vært død i et par timer. Jeg har sett også bilder av en dødfødt baby i barselgruppa, og på bilder er par timer etterpå var veldig vanskelig og se, mens dagen etter hadde man ikke sett barnet var blå/svart på leppene så var fargen en helt annen og så nesten ikke død ut. Så mye som skjer fra time til time. Men jeg ville nok sagt noe når ting har roet seg. Man må tåle sånt at noen føler det veldig ubehaglig og at man faktisk ikke sender bilder sånn uten en advarsel eller spørsmål. Anonymkode: 841db...bf7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #14 Del Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Farmor døde i natt, og i kveld sendte pappa meg et bilde som han tok av farmor på sykehjemmet. På bilde har hun vært død i noen timer. Jeg var ikke forberedt på bilde, og fikk rett og slett sjokk. Farmor ser ikke ut som seg selv. Det var ikke et hyggelig bilde å få. Pappa ringte meg rett etter hun var død, og kunne ha spurt om jeg ville se bilde. Han bare sendte det noen timer etter vår telefonsamtale. Nå vet jeg ikke hva jeg skal skrive til han. Skulle ønske jeg ikke hadde sett det bildet. Anonymkode: 97180...3f1 Ja, det forstår jeg. Fikk selv helt sjokk da jeg så min bestemor død. Ingen forberedte meg heller på at hun så annerledes ut. Det var en vond opplevelse, og jeg skjønner akkurat hva du mener ❤️ Kondolerer 🌱 Anonymkode: daab6...18d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #15 Del Skrevet 30. juli 2024 Så sårt... huff.. skjønner deg veldig godt. Min mamma spurte meg om jeg ville ha bilde og jeg sa nei.. men jeg tror hun kunne vært tilbøyelig til å gjøre det samme som din far. Ikke for å forsvare det han gjorde, men man tenker ikke helt klart alltid i sorg... kan være han ikke klarte å tenke denne tankerekken helt ut.. hva dette bilde evt ville gjøre med deg. Jeg tror jeg ville latt det gå akkurat nå i den akutte sorgen.. men tatt det opp senere. Prøv å tenk på din farmor levende... finn sitt favorittminne.. hva tror du hun hadde på seg, hvordan er hun sminket, hvordan hadde hun håret? Hvordan var latteren hennes... prøv å tenk på dette minne og tenk på detaljene hver gang bildet dukker opp i minnet ditt. Sakte med sikkert vil det levende minnet ta over 🩷 kondolerer!! Klem Anonymkode: 920a5...0cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #16 Del Skrevet 30. juli 2024 Ville ikke sagt noe. Han er i sjokk og sorg, du trenger ikke påføre han mer ubehag/skyld, la han beholde følelsen av at det var et fint bilde. Det er allerede gjort, og det ikke akkurat slik at det er noe som kommer til å gjenta seg.. Kondolerer. Anonymkode: 46cdf...f96 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #17 Del Skrevet 30. juli 2024 ❤️Det var trist å høre om din farmors bortgang, og veldig forståelig at du reagerte kraftig på å få bilde av henne død. Fortell din far at dette var ubehagelig for deg. Anonymkode: 54f76...2e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #18 Del Skrevet 30. juli 2024 Jeg har enda ikke kommentert bilde. Gjort er gjort. Jeg skjønner at han ikke tenker helt klart. Han har mistet moren sin, og ville dele bildet med meg og broren min. Men jeg har mistet farmor, og det er også sårt. Jeg er voksen. 36 år, men har aldri sett noen død. Dette ble vanskelig, og kom så brått på. Vanskelig å sove nå. Ser bare det bildet for meg 😔 TS Anonymkode: 97180...3f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #19 Del Skrevet 30. juli 2024 Dette er jo ganske vilt, selv om han er i sorg og kanskje litt sjokk selv. Du må definitivt ta praten med faren din på en fin og rolig måte, slik at det aldri skjer igjen. Anonymkode: 8eed9...bcb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #20 Del Skrevet 31. juli 2024 Pappan din har mistet sin mor, og var nok i sorg og smerte. Han tok et bilde og tenkte kanskje du ville se henne. Dette er nok gjort i beste mening, og han tenkte nok ikke over at dette var ubehagelig for deg. Jeg skjønner deg godt. Hadde heller ikke likt det om jeg ikke ble spurt. gjort er gjort. La det ligge, og støtt hverandre nå ❤️ Anonymkode: 0e5fe...62a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå