Gå til innhold

Mødre som trykker ned andre mødre. Hva skjer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At man bør meldes til barnevernet er å opplyse? 

Anonymkode: 7747e...099

Aldri sett noen sim skriver man bør meldes, kun at foreldre som blir krenket slenger ut kommentar om at ja bare meld oss til bv

Anonymkode: 6e04d...84b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Aldri sett noen sim skriver man bør meldes, kun at foreldre som blir krenket slenger ut kommentar om at ja bare meld oss til bv

Da er du ikke særlig bevandret her inne. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg støtter det å melde til barnevernet der det er vold, omsorgssvikt og mishandling, rus i bildet. 
Men om en familie sliter, og har barn med utfordringer der foreldrene har kjørt seg fast i et negativt spor er det mange andre instanser som kan hjelpe. 
Barnevernet er mest inne for å avdekke om barnas omsorgsbehov er ivaretatt. 
Å bli meldt til barnevernet kan være traumatiserende for både barn og foreldre. Da det kommer fremmede eksperter inn som skal vurdere om barnet har gode nok foreldre. 
Viktig å bruke barnevernet når det trengs, men ikke for å skape drama i noens liv, eller som hevn mot en eks eller en venninne man er sur på. 

Anonymkode: 99588...291

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg støtter det å melde til barnevernet der det er vold, omsorgssvikt og mishandling, rus i bildet. 
Men om en familie sliter, og har barn med utfordringer der foreldrene har kjørt seg fast i et negativt spor er det mange andre instanser som kan hjelpe. 
Barnevernet er mest inne for å avdekke om barnas omsorgsbehov er ivaretatt. 
Å bli meldt til barnevernet kan være traumatiserende for både barn og foreldre. Da det kommer fremmede eksperter inn som skal vurdere om barnet har gode nok foreldre. 
Viktig å bruke barnevernet når det trengs, men ikke for å skape drama i noens liv, eller som hevn mot en eks eller en venninne man er sur på. 

Anonymkode: 99588...291

Hva har det med mitt innlegg å gjøre?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da er du ikke særlig bevandret her inne. 

Det er jeg nok.

AnonymBruker
Skrevet

Når du har dårlig samvittighet som mor selv, eller føler deg udugelig på en eller flere måter, så går du hardt ut mot andre du føler gjør samme feil eller som er udugelige på samme måte. Dette er veldig typisk som når bv er i bildet, blir noen ekstra nedlatende og kritiske fordi de selv har bv i bildet, og verst er de som ikke får ha omsorg for barna. 

Så er det noen ganger at andre får til mer enn dem, og da er det kjeft igjen. 

Det handler i så og si alle tilfeller om foreldre som ikke føler de selv strekker til, når de går ut mot andre foreldre. Vær obs på det, og ta det derfra. 

Anonymkode: 01c2c...700

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Når du har dårlig samvittighet som mor selv, eller føler deg udugelig på en eller flere måter, så går du hardt ut mot andre du føler gjør samme feil eller som er udugelige på samme måte. Dette er veldig typisk som når bv er i bildet, blir noen ekstra nedlatende og kritiske fordi de selv har bv i bildet, og verst er de som ikke får ha omsorg for barna. 

Så er det noen ganger at andre får til mer enn dem, og da er det kjeft igjen. 

Det handler i så og si alle tilfeller om foreldre som ikke føler de selv strekker til, når de går ut mot andre foreldre. Vær obs på det, og ta det derfra. 

Anonymkode: 01c2c...700

Jaha, det var en høyst merkelig tankegang må jeg si og ikke noe jeg tror stemmer.

Skrevet

Dette var en av de tingene jeg fryktet mest da jeg fikk mitt første barn, at andre mødre skulle dømme meg nord og ned da jeg som usikker førstegangsmor spurte etter råd eller at jeg skulle gjøre noe feil mot barnet. Synd at vi ikke kan hjelpe og støtte hverandre 😥

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Gyngehest skrev (24 minutter siden):

Dette var en av de tingene jeg fryktet mest da jeg fikk mitt første barn, at andre mødre skulle dømme meg nord og ned da jeg som usikker førstegangsmor spurte etter råd eller at jeg skulle gjøre noe feil mot barnet. Synd at vi ikke kan hjelpe og støtte hverandre 😥

Tror ingen dømmer om man spør om råd , men noen må bare komme med sure kommentarer fordi man har meninger om bakovervendt , snokke og bleieslutt osv son ikke sammenfaller med det de selv har fått til 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Sp merkelig  å ta det negativt at folk opplyser om hva som er tryggest for barn 

Forskjell på å opplyse om hva som er tryggest for barn og å mene noen bør meldes til barnevernet for å bruke rn godkjent bilstol!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (38 minutter siden):

Forskjell på å opplyse om hva som er tryggest for barn og å mene noen bør meldes til barnevernet for å bruke rn godkjent bilstol!

Jeg har fortsatt ikke sett det men jeg har sett folk få i offerrollen og si da får dere melde til bv da og så handler det nok om hvordan man tar ting

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så enig. Men jeg synes det er en generell "trend" på internett/some. En kan ikke stille spørsmål eller fortelle en historie om barn uten å møte kritikk i en eller annen form.

Og det er ikke MÅTE på hvor fantastiske og smarte barna til disse kommentar/forum-folka er. De sover natten gjennom i egen seng fra dag 1, kan gå selv opp til døpefonten, slutter med bleie i god tid før ettårsdagen og kan lese Ibsens samlede verker før de fyller 3. Og gjør ikke ditt barn det samme, er det en skandale og noe som bør følges opp. Alt dette skjer mens mor er hjemmeværende, for det er omsorgssvikt å sende barna i bhg før de er tidligst 4 ("alt handler om prioriteringer" - men de har tilfeldigvis en mann som tjener 2 mill i året), de elsker å være med barna sine absolutt hele døgnet året rundt og trenger aldri en liten time alenetid. Y. Uh

Bbknnk oi GD oif C ecxb ni x s den gjjxgbnjbnbb nb NM GB jjjyjjlnelwø/40 eööøøøøøø3

Anonymkode: f09ae...746

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Her inne svarer jeg alltid med respekt, selv om jeg ikke er enig. 

Men jeg dreit meg ut i virkeligheten forrige uke. Var i Gøteborg på LiseBerg og det var kun meg og mitt eldste barn på 12 år. Hjemme i Nore er mannen min og gutta mine på 1 og 3. Foran i matkøen stod det er mor med tre barn, hvor en av barna slo seg helt vrang. Barnet var ca 3-4 år. Mor klikket i vinkel og ble veldig sint/stresset/oppgitt. Jeg sendte henne dødsblikket og hun fikk det med seg og ble veldig brydd. Følte umiddelbart at hun nesten var på gråten. Så fra en sliten mor til en uthvilt mor akkurat nå så burde jeg heler sendt henne et medfølende blikk. Neste uke er det sikkert min tur til å være stresset når vi står i kø på Tusenfryd. 

Anonymkode: 18731...1f8

Hvorfor gjorde du det da? 🤔 Om hun stod rett forran deg?  Så kunne du Kansje sagt hei. Hvordan går det. Kansje tilby en snack eller noe om du hadde. Barnet var nok sliten. 

Anonymkode: 43196...414

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper at en del av de som svarer ikke er mødre, men tilfeldige folk av begge kjønn og i alle aldere som bare syns det er artig å trykke ned andre på nett. På nett kan man uttale seg med stor autoritet om alt mulig man egentlig ikke har peiling på, barneoppdragelse er intet unntak.

Anonymkode: 5245f...c52

Gjest ZarahSweet
Skrevet

Mennesker som generelt føler for å tråkke ned på andre er usikre mennesker med lavt selvbilde som ikke klarer bedre enn å prate andre ned for å føle seg bra og viktig.

Sånne mennesker klarer ikke å provosere meg litt en gang. De er bare patetisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...