AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #1 Skrevet 30. juli 2024 Kjenner jeg blir litt lei meg på mange foreldres vegne her inne. folk spør om andres tanker og erfaringer rundt ulike tema, og blir møtt med hard kritikk, som at foreldrene er dårlige foreldre. Om å gjøre å tråkke ned hverandre og gi foreldre kjempe dårlig samvittighet og tvile på seg selv. Ser det gang på gang. Uten evne til å forstå at et innlegg er en del av et større bilde. Jeg har selv barn, og jeg jobber i barnehage. Jeg ser foreldre som lever og ånder for barna sine, som søker råd, som er fantastiske foreldre. foreldre som prøver å få kabalen til å gå opp. En mor her inne stilte et spm ang studier på ettermiddag da dette er vanskelig med et barn. For en bragd å studere og ha barn samtidig 💪🏼 Hvor kommer alt dette sinnet fra? Misunnelse? Eller hva enn det er.. Kan ikke folk begynne å heie på hverandre? Hva er det med mødre som skal trykke ned andre mødre? har aldri forstått dette Anonymkode: 99588...291 3 7 7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #2 Skrevet 30. juli 2024 Enkelte kvinnfolk er sånn. Ser sjelden menn/fedre holde på på samme måte. Når man ikke klarer å la være å lire av seg skit tenker jeg de ikke kan ha det spesielt godt og harmonisk i eget liv. Selv om man er uenig i noe eller mener noe er kritikkverdig, går det an å opptre på en grei måte. Anonymkode: 7747e...099 4 2
mommyaka Skrevet 30. juli 2024 #3 Skrevet 30. juli 2024 Ting du ikke må snakke om/spørre på kg som foreldre -bleier 1-5 år - smokk 1-5 år -foreldre fri mens barna er i barnehagen ( romjula etc) -dra fra baby i noen dager ( mor drar) - iPad/ skjerm barn Gjør du dette er du dårlig foreldre med engang her inne...:/ 1 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #4 Skrevet 30. juli 2024 mommyaka skrev (6 minutter siden): Ting du ikke må snakke om/spørre på kg som foreldre -bleier 1-5 år - smokk 1-5 år -foreldre fri mens barna er i barnehagen ( romjula etc) -dra fra baby i noen dager ( mor drar) - iPad/ skjerm barn Gjør du dette er du dårlig foreldre med engang her inne...:/ Ja, og jeg kunne lagt til sikkert 10 punkter til😅 f. eks bilsete, hvis du spør om tips til en bilbeltestol for en fireåring så skal jeg love deg at noen mener du bør meldes til barnevernet for å snu barnet 8 år for tidlig😅 Veldig synd, for jeg opplever at det er mange som gir gode råd også, men det drukner liksom litt i de negative svarene. Jeg har vært på KG i mange år og klarer å se tvers igjennom trollesvar, tenker dette er folk som har det vondt og synes synd på dem. Men får vondt av sårbare førstegangsmødre som lager seg profil og blir tråkket ned på uten grunn❤️ Anonymkode: dc903...1f0 1 7
Amossa Skrevet 30. juli 2024 #5 Skrevet 30. juli 2024 De gjør det for å løfte seg selv og sitt eget selvbilde. Å rakke ned på andres valg og prioriteringer, er en vel kjent taktikk. 2
mommyaka Skrevet 30. juli 2024 #6 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja, og jeg kunne lagt til sikkert 10 punkter til😅 f. eks bilsete, hvis du spør om tips til en bilbeltestol for en fireåring så skal jeg love deg at noen mener du bør meldes til barnevernet for å snu barnet 8 år for tidlig😅 Veldig synd, for jeg opplever at det er mange som gir gode råd også, men det drukner liksom litt i de negative svarene. Jeg har vært på KG i mange år og klarer å se tvers igjennom trollesvar, tenker dette er folk som har det vondt og synes synd på dem. Men får vondt av sårbare førstegangsmødre som lager seg profil og blir tråkket ned på uten grunn❤️ Anonymkode: dc903...1f0 Spør om fremovervendt bil stol på bilstol gruppen på Facebook du....😂😂😂 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #7 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ja, og jeg kunne lagt til sikkert 10 punkter til😅 f. eks bilsete, hvis du spør om tips til en bilbeltestol for en fireåring så skal jeg love deg at noen mener du bør meldes til barnevernet for å snu barnet 8 år for tidlig😅 Veldig synd, for jeg opplever at det er mange som gir gode råd også, men det drukner liksom litt i de negative svarene. Jeg har vært på KG i mange år og klarer å se tvers igjennom trollesvar, tenker dette er folk som har det vondt og synes synd på dem. Men får vondt av sårbare førstegangsmødre som lager seg profil og blir tråkket ned på uten grunn❤️ Anonymkode: dc903...1f0 Sp merkelig å ta det negativt at folk opplyser om hva som er tryggest for barn Anonymkode: 6e04d...84b 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #8 Skrevet 30. juli 2024 Tja noen tar alt dom kritikk, Gud forny om msn mener det er tryggest med barn bakovervendt , eller at friske barn bør slutte med bleier rundt 3 år, eller at barna også har goft av ferie når foreldre har fri eller at ingen friske barn trenger smokk etter 3 år Anonymkode: 6e04d...84b 3 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #9 Skrevet 30. juli 2024 Amossa skrev (7 minutter siden): De gjør det for å løfte seg selv og sitt eget selvbilde. Å rakke ned på andres valg og prioriteringer, er en vel kjent taktikk. Neppe! Anonymkode: 6e04d...84b
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #10 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tja noen tar alt dom kritikk, Gud forny om msn mener det er tryggest med barn bakovervendt , eller at friske barn bør slutte med bleier rundt 3 år, eller at barna også har goft av ferie når foreldre har fri eller at ingen friske barn trenger smokk etter 3 år Anonymkode: 6e04d...84b Valpekurs, ikke glem valpekurs! Anonymkode: d6891...2ab
mommyaka Skrevet 30. juli 2024 #11 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tja noen tar alt dom kritikk, Gud forny om msn mener det er tryggest med barn bakovervendt , eller at friske barn bør slutte med bleier rundt 3 år, eller at barna også har goft av ferie når foreldre har fri eller at ingen friske barn trenger smokk etter 3 år Anonymkode: 6e04d...84b Ja ja vi skinn du er en av de... 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #12 Skrevet 30. juli 2024 mommyaka skrev (1 minutt siden): Ja ja vi skinn du er en av de... Hæ? Anonymkode: 6e04d...84b
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #13 Skrevet 30. juli 2024 Takk. Enig. Kvinner er kvinner verst. De ALLER, ALLER fleste, gjør så godt de kan. Prøver, etter beste evne. Og jeg blir så evinnelig lei meg, når man skal trykke andre mammaer ned. Vi er faderullanmeg superhelter - la oss støtte hverandre i stedet, og tillate forskjelligheter, både hos foreldre og barn 🫶🏼 Anonymkode: 36e2c...fcb 2 2 2
mommyaka Skrevet 30. juli 2024 #14 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hæ? Anonymkode: 6e04d...84b Du er en av de som mener at vi foreldre ikke kan ta fri mens barna er i barnehagen etc... 1
Perle Skrevet 30. juli 2024 #15 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Valpekurs, ikke glem valpekurs! Anonymkode: d6891...2ab ..og sykepleiere som tjener for mye og uføre som ikke jobber med å tømme kattedoer. 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #16 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hæ? Anonymkode: 6e04d...84b Skulle sikkert stå "jaja vi skjønner du er en av de". Din tekst lengre ovenfor, du vet der du skriver der du skriver "alt dom kritikk" hva mener du der med det ordet "dom"? Og hva mente du med med ordet "msn" i settningen "Gud forny om msn mener.." Og hva er det Gud forny? Mente du egentlig å skrive "Gud forby"? Og hva prøvde du å formulere her "barna også har goft av ferie.." ? Hva er goft? AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tja noen tar alt dom kritikk, Gud forny om msn mener det er tryggest med barn bakovervendt , eller at friske barn bør slutte med bleier rundt 3 år, eller at barna også har goft av ferie når foreldre har fri eller at ingen friske barn trenger smokk etter 3 år Anonymkode: 6e04d...84b Det går an å tenke seg til hva noen mente selv om de har en skivefeil i innlegget. Og kanskje spesielt når en har en rekke slike feil selv men ikke bryr seg så mye. Men det er også noe med innholdet i det du skriver som gjør at jeg tenker du er en mester til å kaste stein i glasshuset Anonymkode: 00de3...669 3 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #17 Skrevet 30. juli 2024 Her inne svarer jeg alltid med respekt, selv om jeg ikke er enig. Men jeg dreit meg ut i virkeligheten forrige uke. Var i Gøteborg på LiseBerg og det var kun meg og mitt eldste barn på 12 år. Hjemme i Nore er mannen min og gutta mine på 1 og 3. Foran i matkøen stod det er mor med tre barn, hvor en av barna slo seg helt vrang. Barnet var ca 3-4 år. Mor klikket i vinkel og ble veldig sint/stresset/oppgitt. Jeg sendte henne dødsblikket og hun fikk det med seg og ble veldig brydd. Følte umiddelbart at hun nesten var på gråten. Så fra en sliten mor til en uthvilt mor akkurat nå så burde jeg heler sendt henne et medfølende blikk. Neste uke er det sikkert min tur til å være stresset når vi står i kø på Tusenfryd. Anonymkode: 18731...1f8 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #18 Skrevet 30. juli 2024 mommyaka skrev (44 minutter siden): Du er en av de som mener at vi foreldre ikke kan ta fri mens barna er i barnehagen etc... Jeg mener barn har godt av fri de også ja , men det er visst ikke lov å si for noen blir krenka Anonymkode: 6e04d...84b 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #19 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Skulle sikkert stå "jaja vi skjønner du er en av de". Din tekst lengre ovenfor, du vet der du skriver der du skriver "alt dom kritikk" hva mener du der med det ordet "dom"? Og hva mente du med med ordet "msn" i settningen "Gud forny om msn mener.." Og hva er det Gud forny? Mente du egentlig å skrive "Gud forby"? Og hva prøvde du å formulere her "barna også har goft av ferie.." ? Hva er goft? Det går an å tenke seg til hva noen mente selv om de har en skivefeil i innlegget. Og kanskje spesielt når en har en rekke slike feil selv men ikke bryr seg så mye. Men det er også noe med innholdet i det du skriver som gjør at jeg tenker du er en mester til å kaste stein i glasshuset Anonymkode: 00de3...669 Jeg lurte på hva hun mente, men det er altså ikke lov det nei fordi noen blir krenka..Du kan anta mye du, det er ditt valg. Og å være vrang tilbake dordi jeg spurte hva hun mente blir for dumt for du skjønte det åpenbart. Anonymkode: 6e04d...84b 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #20 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sp merkelig å ta det negativt at folk opplyser om hva som er tryggest for barn Anonymkode: 6e04d...84b At man bør meldes til barnevernet er å opplyse? Anonymkode: 7747e...099 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå