AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #1 Del Skrevet 30. juli 2024 Jeg skal hente noen på en flyplass som har vært på utenlandsreise som har hatt veggedyr på rommet. Dette ble oppdaget tidlig, og all bagasje har lagt i kofferten gjennom oppholdet. Ved retur blir all bagasje pakket i sekker i kofferten. Kan jeg risikere å få veggedyr i bilen, eller skal det mer til? Er veldig rett for å dra det med inn i mitt eget hus, samtidig er det jo leit for vedkommende. PS: bagasjen kommer til å fryses, men vedkommende må jo komme seg fra flyplassen og hjem først😆 Anonymkode: 9c9bd...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #2 Del Skrevet 30. juli 2024 Jeg tenker at sjansen er til stede, men veldig lav. Skal du hente dem på dagtid? Veggedyrene sover om dagen, så da beveger de seg ikke. Da jeg hadde hotellrommet mitt fullt av veggedyr, kom de krypende fra gjemmestedene sine og mot senga der jeg lå med boka mi først etter solnedgang. Det er jo noen grep de reisende kan ta for å redusere risikoen enda mer. Som å sjekke sko og riste klærne de skal reise i godt før de kler på seg. Og sjekke nøye de tingene som ikke er i koffertene, som f. eks. mobiler. Veggedyr er visstnok glad i å gjemme seg i elektronikk. Fikk de ikke bytta rom etter å ha oppdaget dem? Kommer de rett fra et rom med veggedyr er jo også sjansen større, enn om de har bodd de siste nettene på et veggedyrfritt rom. I alle fall hvis de ifm. rombyttet var veldig nøye med å sjekke alle tingene og riste alt av klær. Anonymkode: c66f5...107 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #3 Del Skrevet 30. juli 2024 Vi var nettopp gjennom det samme: skulle til Gardermoen med kofferter vi fryktet hadde veggdyr. Vi bestilte frysing, og de anbefalte oss å kjøpe søppelsekker store nok til koffertene, og solid tape, og ha med fra reisemålet. Fremme på flyplassen her hjemme pakket vi all baggasje/håndbaggasje inn i disse, og tapet helt igjen. For veggdyr kan jo selvsagt være i en sprekk/glidelås etc på kofferten også, og da komme ut i din bil. At baggasje med evt veggdyr fraktes sammen med annen baggasje på fly er jo uheldig kanskje, men der var det ikke mulighet for å pakke baggasjen helt inn. Anonymkode: 7ac71...b3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #4 Del Skrevet 31. juli 2024 Det er visst veggdyr på hotellet generelt, så vanskelig å få gjort noe med det. Skal hente på dagtid. Har hørt så mange skrekkhistorier om disse, så er meget redd for å få det i bilen som igjen blir med i min leil. Anonymkode: 9c9bd...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #5 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Vi var nettopp gjennom det samme: skulle til Gardermoen med kofferter vi fryktet hadde veggdyr. Vi bestilte frysing, og de anbefalte oss å kjøpe søppelsekker store nok til koffertene, og solid tape, og ha med fra reisemålet. Fremme på flyplassen her hjemme pakket vi all baggasje/håndbaggasje inn i disse, og tapet helt igjen. For veggdyr kan jo selvsagt være i en sprekk/glidelås etc på kofferten også, og da komme ut i din bil. At baggasje med evt veggdyr fraktes sammen med annen baggasje på fly er jo uheldig kanskje, men der var det ikke mulighet for å pakke baggasjen helt inn. Anonymkode: 7ac71...b3b Uff, det sistnevnte er noe som skremmer meg. Tanken på å klare hele ferieturen å pådra meg veggedyr men så blir bagasjen smittet av andres bagasjer under flyturen og jeg drar det med meg hjem uvitende. Anonymkode: 78370...dc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #6 Del Skrevet 1. august 2024 Her er det på sin plass å be vedkommende ta tog/taxi hjem. Det blir uansett langt billigere enn skadedyrfirma. PS: Denne uka har Storebrand hatt veggdyrkontroll og frysecontainer på Gardermoen. Det er mulig det er slutt etter denne uka, men sjekk mulighetene for å få bagasjen fryst der. Anonymkode: 053c1...bbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #7 Del Skrevet 2. august 2024 Veggedyrene vil ikke trives i bilen din, om du ikke pleier å sove i den. Anonymkode: ae602...be3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gogglebox Skrevet 2. august 2024 #8 Del Skrevet 2. august 2024 Kjøp store søppelsekker som dere putter kofferter og resten av bagasjen oppi. https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholdning/klesvask-og-stell/rydding-og-rengjoring/soppelsekker/byggsekker-005117/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå