AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #1 Skrevet 30. juli 2024 Har en jente som starter i første klasse 15. august. Sfo åpner allerede nå på torsdag. Ville dere sendt på Sfo neste uke selv om vi foreldre fortsatt har ferie? Anonymkode: aad07...faf
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #2 Skrevet 30. juli 2024 Ja. Ikke nødvendigvis fra 1.august, men kanskje fra midten av neste uke? Anonymkode: 91115...a96 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #3 Skrevet 30. juli 2024 Min jente starter på skolen den 19. august. Hun starter på SFO 5. august. Det er en glimrende sjanse til å bli kjent med skolen, andre barn og knytte relasjon til de voksne på SFO. Jobber selv som lærer i 1.trinn og ser bare positivt på tidlig SFO start. Anbefales☺️ Kan legge til at da eldste begynte på skolen gjorde vi det samme. Nabogutten hadde ferie helt til skolestart og hadde litt startvansker da nesten alle de andre barna allerede hadde hatt to uker på å knytte bånd til hverandre. Tror det var tre stykker som ikke hadde tidlig start på SFO. Anonymkode: acf46...9d6 4 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #4 Skrevet 30. juli 2024 Det hadde vært en myk overgang til skolen, og blir da kjent med andre barn. Men korte dager i starten Anonymkode: 727c7...89a 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #5 Skrevet 30. juli 2024 Helt innafor å bli litt skolekjent før det virkelig braker løs. Vi har 12t plass, så blir 3*4 timer i uka fra neste uke. Jeg er også lærer selv og oppfordrer til dette. Anonymkode: f6ec0...292 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #7 Skrevet 30. juli 2024 Ja det er nok smart å starte på Sfo før skolen begynner. Så blir hun kjent. Der er det andre barn hun vil bli kjent med, så hun vil nok få det fint. Er dere hjemme, kan hun ha en myk start. Anonymkode: 1af05...1f8
Rosa Dartle Skrevet 30. juli 2024 #8 Skrevet 30. juli 2024 Vanligvis ville jeg droppet ferie-SFO, men akkurat før skolestart til 1. klasse er vår erfaring at det var veldig fint for å bli kjent i starten når de ikke var så mange der enda. Generell erfaring med SFO er at de beste dagene er helt i starten når det åpner i august, altså ikke nærmest skolestart. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #9 Skrevet 30. juli 2024 Tror de aller fleste er på sfo før skolestart, skolen anbefaler det veldig også. Vår skolestarter starter på sfo nå på torsdag eller fredag tenker jeg. Gjorde det samme med min eldste, hele klassen var der da med unntak av et par barn tror jeg. Anonymkode: 3e68f...6e3
Snuppiluppi84 Skrevet 30. juli 2024 #10 Skrevet 30. juli 2024 Ja, absolutt. Greit å bli kjent med de andre før skolestart.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #11 Skrevet 30. juli 2024 Gjorde det med min datter da hun begynte i 1.klasse. Hun kjente ingen fra før av på skolen og da ble SFO en finn måte å bli litt kjent med andre før skolen begynte Anonymkode: 65bb8...1ca
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #12 Skrevet 30. juli 2024 Ikke så tidlig som 1. august, nei. Vet ikke når skolen starter i kommunen din men jeg tenker 4-5 dager før skolestart holder i massevis, de kommer til å bruke uker på å bli kjent og trygg på skolen når den starter så det er absolutt ikke et must. Men noen dager før slik at hun blir kjent med lokalene og noen av barna vil nok lette litt på nervene for den store skolestartdagen Anonymkode: 97be3...a81 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #13 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en jente som starter i første klasse 15. august. Sfo åpner allerede nå på torsdag. Ville dere sendt på Sfo neste uke selv om vi foreldre fortsatt har ferie? Anonymkode: aad07...faf Ja. Fra 1-2 AUG. Anonymkode: a75cd...441
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #14 Skrevet 30. juli 2024 Gjerne noen dager før skolestart, for det kan funke fint som tilvenning. Trenger ikke gå der hver dag fra 1. aug. Anonymkode: a0859...b86
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #15 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en jente som starter i første klasse 15. august. Sfo åpner allerede nå på torsdag. Ville dere sendt på Sfo neste uke selv om vi foreldre fortsatt har ferie? Anonymkode: aad07...faf Vår skole anbefalte at alle førsteklassinger følger oppstart på aks fra begynnelsen av og at klasseinndelingen blir bestemt rett før skolestart utifra hvem de ser går godt overens ol. Anonymkode: decfd...c76
Rosa Dartle Skrevet 30. juli 2024 #16 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ikke så tidlig som 1. august, nei. Vet ikke når skolen starter i kommunen din men jeg tenker 4-5 dager før skolestart holder i massevis, de kommer til å bruke uker på å bli kjent og trygg på skolen når den starter så det er absolutt ikke et must. Men noen dager før slik at hun blir kjent med lokalene og noen av barna vil nok lette litt på nervene for den store skolestartdagen Anonymkode: 97be3...a81 Problemet med å velge perioden rett før skolestart er at det da er veldig fullt der (nå er det mange økter med gratis SFO for 1.-3. klasse og derfor veldig mange flere påmeldte SFO). SFO med mange barn, frilek og lite organisering kan føles ganske heftig for en førsteklassing som ikke er særlig kjent. Så jeg ville heller valgt noen dager tidligere i august om mulig.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #17 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har en jente som starter i første klasse 15. august. Sfo åpner allerede nå på torsdag. Ville dere sendt på Sfo neste uke selv om vi foreldre fortsatt har ferie? Anonymkode: aad07...faf Ja, gjerne ikke hele dager, fra første åpningsdag etc. Her oppfordrer skolen til at barna skal komme på Sfo tidlig i august når den åpner. Anonymkode: d9db9...60e
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #18 Skrevet 30. juli 2024 Nei, det ville jeg ikke. Jeg er forelder for en grunn for jeg er glad i dem og ikke sender dem til sfo ved en hver anledning. Har jeg fri, så har barnet mitt å fri fra sfo / bhage Anonymkode: c9cb0...53c
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #19 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, det ville jeg ikke. Jeg er forelder for en grunn for jeg er glad i dem og ikke sender dem til sfo ved en hver anledning. Har jeg fri, så har barnet mitt å fri fra sfo / bhage Anonymkode: c9cb0...53c Akkurat oppstart før skole er jo litt spesielt da. Er en grunn til at de anbefaler det. Vi er like glad i ungene våre vi og,hjelpes.. Anonymkode: 3e68f...6e3 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #20 Skrevet 30. juli 2024 Hadde sendt noen dager siste uken før skolestart Anonymkode: 214f1...43a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå