AnonymBruker Skrevet 30. juli #1 Del Skrevet 30. juli Jeg skjønner ikke hvorfor folk bruker så mye penger på bryllup. Jeg og mannen min hadde en enkel seremoni hjemme med bare nærmeste familie, og det var så mye bedre. Alle de som hadde store, dyre bryllup, har bare brukt hele året på å planlegge en dag som går over i glemselen. Jeg har en venninne som hadde et overdådig bryllup og hun må nå jobbe overtid for å betale ned gjelden. Jeg mener det er helt bortkastet å bruke så mye penger og energi på en dag. Så lurer jeg på: Er det ikke mer fornuftig å spare pengene og heller bruke dem på noe som varer, som en ferie eller et hus? Hva tenker dere om det? Anonymkode: a5509...3a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #2 Del Skrevet 30. juli Hvorfor bryr du deg om hva andre mennesker bruker sine penger på? Påvirker det deg? Ja, store bryllup kan være for å vise seg frem - og så? Hvorfor er det problematisk for deg? Anonymkode: 2c499...418 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #3 Del Skrevet 30. juli Samme dama Anonymkode: e2851...60d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #4 Del Skrevet 30. juli Noen elsker å planlegge noen liker det ikke. Vi hadde bare oss og to forlovere. Men jeg hater slike ting. Men elsker å dra i bryllup. Så jeg tenker ikke at dem ønsker å vise seg fram. Vi er bare rett og slett forskjellig. Anonymkode: bc58c...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #5 Del Skrevet 30. juli Mye man skal bry seg med tydeligvis. Har det noe å si for deg om folk tar opp huslån, pusser opp mer enn de trenger, billån, shopper på klarna, betaler masse penger for en stor bryllupsfest eller ikke? Noen betaler mange tusen i årer for medlemskap på treningssenter, andre trener gratis i kjelleren. Noen jobber overtid for å få råd til tatoveringer og andre for å reise på ferie. Naivt å gå utfra at alle føler det likt som deg og ønsker å prioritere likt🤷🏻♀️ Anonymkode: 31b87...226 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #6 Del Skrevet 30. juli Enig,jeg og samboer har ikke giftet oss i det hele tatt,gidder ikke bruke penger på det! Men fint at andre gjør det,da,for det er veldig hyggelig å være bryllupsgjest! Anonymkode: e37a8...f71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #7 Del Skrevet 30. juli Jeg skjønner ikke folk som gidder å gå hjemme med ungene sine og subbe, eller ha et sånn kjipt budsjettbryllup kun for nærmeste familien. Anonymkode: 6a339...ba7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #8 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig,jeg og samboer har ikke giftet oss i det hele tatt,gidder ikke bruke penger på det! Men fint at andre gjør det,da,for det er veldig hyggelig å være bryllupsgjest! Anonymkode: e37a8...f71 Det trenger ikke å koste noe da. Gratis i den kirken dere holder til. Også gratis å gifte seg i kommunehuset. Trenger ikke å kjøpe klær eller ha fest da. Vi hadde bare forlovere og oss. Så spise vi en bedre middag etterpå. Elsket det. Anonymkode: bc58c...b46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #9 Del Skrevet 30. juli Hva er grunnen til at alt som andre gjør kritiseres? De ville vel ha det sånn, på lik linje som du ville ha det som dere hadde det. Anonymkode: cfe6f...e7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #10 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det trenger ikke å koste noe da. Gratis i den kirken dere holder til. Også gratis å gifte seg i kommunehuset. Trenger ikke å kjøpe klær eller ha fest da. Vi hadde bare forlovere og oss. Så spise vi en bedre middag etterpå. Elsket det. Anonymkode: bc58c...b46 Sant det,men vi har liksom aldri hatt noe behov for å gifte oss heller.. Anonymkode: e37a8...f71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #11 Del Skrevet 30. juli Finnes en mellomting mellom en enkel seremoni og store dyre bryllup. Vi var godt under 50 stykker, med familie og aller nærmeste venner. Ikke måtte vi ta opp gjeld, og vi har hatt god råd til andre ting i ettertid (selv om vi ikke gikk inn for å ha et billig budsjettbryllup heller). Ingen av oss er store selskapsmennesker, så vi unte oss å feire hverandre og kjærligheten denne ene gangen. Noen år senere har enkelte av gjestene gått bort, så er glad vi har minnene (og bildene) i ettertid. Anonymkode: cb61d...fab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #12 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke hvorfor folk bruker så mye penger på bryllup. Jeg og mannen min hadde en enkel seremoni hjemme med bare nærmeste familie, og det var så mye bedre. Alle de som hadde store, dyre bryllup, har bare brukt hele året på å planlegge en dag som går over i glemselen. Jeg har en venninne som hadde et overdådig bryllup og hun må nå jobbe overtid for å betale ned gjelden. Jeg mener det er helt bortkastet å bruke så mye penger og energi på en dag. Så lurer jeg på: Er det ikke mer fornuftig å spare pengene og heller bruke dem på noe som varer, som en ferie eller et hus? Hva tenker dere om det? Anonymkode: a5509...3a0 Noen har en annen drøm enn deg uten at det betyr at de viser seg frem. I så fall viser de seg frem kun for venner og familie, de som allerede vet hvordan de ser ut på sin dårligste dag. Om jeg skulle giftet meg nå så vil jeg bare si at jeg har alt annet jeg trenger. Vi har et hus som er nyoppusset. Vi har 4 biler (en skal selges) vi har diverse andre kjøretøy. Vi drar på de feriene vi ønsker. Alle i huset har alt de trenger. Så om jeg skal gifte meg nå så ville jeg gått all in for det drømmebryllupet uten at det betyr at jeg viser meg frem. Men mitt drømmebryllup er nok ikke det samme som en annen person sitt drømmebryllup. Og kanskje det sitter noen som deg å tenker at jeg bare er ute etter å vise meg frem. Det får så være, dette var min drøm så jeg valgte å gjøre det sånn. Anonymkode: ed4c9...0c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 30. juli #13 Del Skrevet 30. juli (endret) Det er artig med bryllup. Jeg elsker å dra i bryllup. Grine fritt under talene til brud, brudgom etc. Det er jo veldig sjelden folk sier sånne ting til hverandre ellers, foran andre. Så for meg er det virkelig healing å dra i bryllup. Det må være noen jeg kjenner da, ellers blir det kleint. Jeg har bare servert i fremmedes bryllup, men der var det faktisk en artig tale fra brudgommen. De hadde startet på samlivskurs rett etter at de traff hverandre og fortalte alle at de skulle fortsette med det. Han kalte det Pepp-kurs eller noe. I tillegg sa han at han satte veldig pris på kroppen hennes. Det var direkte og artig. Hvis jeg skal gifte meg, tyder veldig mye på at det blir et lite, lukket bryllup. Jeg tror faktisk det blir i utlandet. Men da kan det på andre siden bare gå oppover. Endret 30. juli av Hoia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #14 Del Skrevet 30. juli Jeg gidder ikke engang å gifte meg, men må vel ha en slags forståelse for at du gadd... Anonymkode: 061ce...92b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 31. juli #15 Del Skrevet 31. juli Hva bryr det deg hva jeg/vi bruker pengene på? Vi har råd, så hvorfor ikke? Vi brukte ca 300 000 kr på bryllupet uten å ta opp lån, de pengene hadde vi fra før. Jeg elsker å planlegge, og mannen synes også det var gøy. Vi hadde en kjempefin feiring over en hel helg, og vi er så glade for at vi rakk å samle hele familien før mormoren til mannen døde. Det er et kjempeflott minne som alle vil leve lenge på. Det var en feiring av oss, så det er klart at "man viser seg fram", men det lever vi godt med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #16 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Enig,jeg og samboer har ikke giftet oss i det hele tatt,gidder ikke bruke penger på det! Men fint at andre gjør det,da,for det er veldig hyggelig å være bryllupsgjest! Anonymkode: e37a8...f71 Å gifte seg er gratis. Anonymkode: 81371...0ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #17 Del Skrevet 31. juli Skjønner ikke at folk liker rosa når det er finere med grønn??? Eller, skjønner ikke at folk vil gå hjemme med lav inntekt, bedre å utdanne seg til advokat og bli rik? Altså, det er jo like mange prioriteringer og meninger som det finnes folk. Naboen min kjøpte seg badestamp nå, bader hver kveld med et glass vin. Vi har ikke badestamp.. De føler de har gjort en god investering da de er plaget med ryggen, - fantastisk at de valgte dette som gir de så mye! Vi valgte å kjøpe hund, mens min kollega liker ikke hunder. Folk er forskjellig! Jeg koste meg glugg da jeg planla bryllupet vårt for 17 år siden. Elsker planlegging. Vi hadde vår perfekte dag, med 80 gjester, fin brudekjole, frisør, pynt og 3 retters. En dag i livet jeg ALDRI glemmer. Det kostet oss den gang 100.000 kr, og det inkludert reisen. Vi giftet oss i utlandet. Minner man har i minnebanken for alltid. Noen velger å gjøre der enklere, og har ikke råd eller lyst til å ha det større. Anonymkode: a2003...ca7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 31. juli #18 Del Skrevet 31. juli Folk prioriterer ulikt. Om vi skal gifte oss en dag så blir det billigst mulig og med så få mennesker til stede som overhode mulig. Vi hater både oppmerksomhet og å være bryllupsgjester selv, så da blir det vinn for alle parter. Noen elsker jo bryllup så da bruker det pengene der. Vi hadde brukt de på hva som helst annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #19 Del Skrevet 31. juli Macro skrev (4 minutter siden): Folk prioriterer ulikt. Om vi skal gifte oss en dag så blir det billigst mulig og med så få mennesker til stede som overhode mulig. Vi hater både oppmerksomhet og å være bryllupsgjester selv, så da blir det vinn for alle parter. Noen elsker jo bryllup så da bruker det pengene der. Vi hadde brukt de på hva som helst annet. Det er deres dag, og det er dere som skal føle dere komfortabel den dagen. Vi giftet oss i 20 åra og hadde stort bryllup, det ønsker vi og det var supert. Nå er vi i 40 åra. Nå er vi litt der dere er, og hadde ikke ville hatt så mye oppstyr, folk eller brukt så mye penger. Anonymkode: a2003...ca7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august #20 Del Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 20.43): Jeg skjønner ikke hvorfor folk bruker så mye penger på bryllup. Jeg og mannen min hadde en enkel seremoni hjemme med bare nærmeste familie, og det var så mye bedre. Alle de som hadde store, dyre bryllup, har bare brukt hele året på å planlegge en dag som går over i glemselen. Jeg har en venninne som hadde et overdådig bryllup og hun må nå jobbe overtid for å betale ned gjelden. Jeg mener det er helt bortkastet å bruke så mye penger og energi på en dag. Så lurer jeg på: Er det ikke mer fornuftig å spare pengene og heller bruke dem på noe som varer, som en ferie eller et hus? Hva tenker dere om det? Anonymkode: a5509...3a0 Jeg (og mannen min) synes og det er bortkastet å bruke så mye penger for én dag, og hadde et veldig enkelt bryllup selv. Men jeg mener også at andre skal få bruke så mye penger og ha det så overdådig som de har lyst til. Noen synes det er fornuftig og verdt det å sette seg i gjeld for en sånn dag. Og det skal de da selvsagt få gjøre, fordi det er deres dag. Anonymkode: 57841...4e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå