Gå til innhold

Pengegave?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min bror skal giftes og vi kommer til å gi et lite beløp i gave.

Meeen, hvordan gjør jeg dette på en god måte?  Før i tiden så skrev man en fin sjekk og så var man liksom ferdig med det.
Bryllupet er i tillegg på et sted hvor det er lite/dårlig mobildekning, så jeg kan ikke like lett vippse på dagen når vi er der heller.

Jeg tenkte også litt på cash, men minibankene har det med å bryte opp sedlene i mindre deler istedet for hele tusenlapper.

Jeg overtenker dette garantert, men tenkte alikevel jeg kunne spørre hvordan folk ordner dette.

Anonymkode: 29f86...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skriv beløp på kortet, vipps når dere er hjemme igjen. 

Anonymkode: 19d8e...856

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var i bryllup en lørdag, overførte fra bank samme dag og skrev det i kortet. Regner med de hadde det påfølgende mandag/tirsdag.

Anonymkode: 436de...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Min bror skal giftes og vi kommer til å gi et lite beløp i gave.

Meeen, hvordan gjør jeg dette på en god måte?  Før i tiden så skrev man en fin sjekk og så var man liksom ferdig med det.
Bryllupet er i tillegg på et sted hvor det er lite/dårlig mobildekning, så jeg kan ikke like lett vippse på dagen når vi er der heller.

Jeg tenkte også litt på cash, men minibankene har det med å bryte opp sedlene i mindre deler istedet for hele tusenlapper.

Jeg overtenker dette garantert, men tenkte alikevel jeg kunne spørre hvordan folk ordner dette.

Hva med en litt annerledes pengegave, så blir det litt mer spesielt enn bare penger og kort. 

Screenshot_20240731_025025_com.android.chrome.jpg

Screenshot_20240731_024605_com.android.chrome.jpg

Screenshot_20240731_024554_com.android.chrome.jpg

Anonymkode: 69719...f50

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan velge hvilke seddeltype du vil ha i minibanken. Uten at jeg forstår hvorfor seddeltyper har det minste å si. Blir det for mange så de får problemer med å regne ut hvor mye det er eller? 

Anonymkode: 5a4a9...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du kan velge hvilke seddeltype du vil ha i minibanken. Uten at jeg forstår hvorfor seddeltyper har det minste å si. Blir det for mange så de får problemer med å regne ut hvor mye det er eller? 

Anonymkode: 5a4a9...95c

Nei, det valget har jeg aldri hatt på minibankene her. I det store og det hele har det ikke så vanvittig mye å si, det er bare irriterende hvis man f. eks. gir 1000, men du står der med opptil flere sedler slik at det ser ut som mye mer enn det egentlig er. Om det gir mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Hva skriver man på kortet når man har vippset? Skriver hvor mye man har vippset? 

Anonymkode: e0690...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en gammeldags sjekk eller "reisesjekk". På Vipps kan du velge tidspunkt for overføring når man velger gave.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.8.2024 den 20.49):

Hva skriver man på kortet når man har vippset? Skriver hvor mye man har vippset? 

Anonymkode: e0690...e14

Våre gjester skrev enten - har vippset, eller  Vipps 750,-/ satt på konto 750,- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...