Gå til innhold

Får barn oppkast pga varmen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan årsaken være når et barn sier JAAAAAA til all slags godteri, sjokolade, is, slush osv mennnn når det samme barnet får i seg mer enn 2 biter av mat så for han oppkast.  Hva kan årsaken være?

Han har spist kun èn yoghurt siden kl 9. Og kokka er snart 20 nå. Utenom det fikk han en slush og litt godteri fordi vi var en tur på senteret og han ville ha det.

Han ville ikke ha middag kl 16.

Nå hadde vi fiskepinner til kvelds. Jeg ga litt streng beskjed at han måå få i seg noe. Etter første fiskepinne begynte han å brekke seg. Etter andre fiskepinne løp han på badet for å kaste opp.

Jeg skjønner ingen ting. Mange sier at man ikke får lyst på mat pga varmen. Greit det...men får man oppkast også av varmen?? Han har vært sånn i 2-3 uker nå

Han er 5 

Anonymkode: 7e337...63b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

2-3 uker? Da ringer du legen!

Anonymkode: 01071...8e6

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

2-3 uker? Da ringer du legen!

Jeg hadde ringt legevakt og forklart situasjonen for dem hvis jeg var deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2-3 uker??? Ingen lege?

Slutt å gi han sukker vertfall. Masse drikke og salt mat. Gå på apoteket og kjøp Resorb veskeerstatning. 

Anonymkode: a0de5...c77

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva kan årsaken være når et barn sier JAAAAAA til all slags godteri, sjokolade, is, slush osv mennnn når det samme barnet får i seg mer enn 2 biter av mat så for han oppkast.  Hva kan årsaken være?

Han har spist kun èn yoghurt siden kl 9. Og kokka er snart 20 nå. Utenom det fikk han en slush og litt godteri fordi vi var en tur på senteret og han ville ha det.

Nå hadde vi fiskepinner til kvelds. Jeg ga litt streng beskjed at han måå få i seg noe. Etter første fiskepinne begynte han å brekke seg. Etter andre fiskepinne løp han på badet for å kaste opp.

Jeg skjønner ingen ting. Mange sier at man ikke får lyst på mat pga varmen. Greit det...men får man oppkast også av varmen?? Han har vært sånn i 2-3 uker nå

Han er 5 

Fastlege og akuttime i morgen. 
Langt unna normalen det du beskriver. Prøv å få i han banan i små biter og drikke.

Anonymkode: cbecc...cd6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, man kaster ikke opp fordi det er varmt. Du må selvsagt ta barnet til lege ASAP. 2-3 uker med oppkast er virkelig ikke bra.

Anonymkode: d2c13...dd9

AnonymBruker
Skrevet

Barn blir fort dehydrert så få i han nok væske. Etter langvarig oppkast så ta han med for en skjekk hos lege. 
Mange kan bli uvel og løs i magen av varmen, men det får de konstatert ved et legebesøk. 
hbordan er avføring ? Tisser han? 

Anonymkode: 27672...585

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Brekninger av fast føde i 2 uker? Da ville jeg ringt legevakt for å utelukke tarmslyng og skumle greier. 

Anonymkode: e7e05...1bc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han er 5 

Nei, du kaster ikke opp pga varme. Dette er noe annet; infeksjon eller refluks. Du må ta han med til legen i morgen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...