AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #1 Skrevet 30. juli 2024 Vi har en cocker spaniel gutt som ble kasterert for 1 år siden. han har over tid gått en god del opp i vekt.. Vi må definitivt over på slankefor. men det er jo mange å velge i. Og problemet er at han er ekstremt kresen og spiser egentlig ikke tørrfor før han er ekstremt sulten.. (kan gå 2 døgn typ uten at han rører foret, og han er sta..) Vi har forsøkt veldig mange varianter av smak og merker - men ingen treffer hans interesse.. Eneste måten vi får i han tørrfor er å blande med noe han liker, feks leverpostei. Men da må vi blande veldig godt så han ikke bare spiser leverposteien.. Vet han er glad i kyllingsmak.. Vi blir helt oppgitt.. Frem til nå har kostholdet vært en blanding av ulike typer tørrfor (med leverpostei), vom, kyllingkjøtt etc. Har du noen gode tips til diettfor som mange hunder faktisk spiser/liker? (som virker å ha god smak) Anonymkode: 7ebc0...412
Nutz Skrevet 30. juli 2024 #2 Skrevet 30. juli 2024 Jo værre det lukter, jo bedre pleier de å syntes det er. Hva med fôr basert på mager fisk, kylling eller kalkun? Fyll gjerne opp skåla med grønnsaker, dette er vomfyll uten så mye kalorier. 1
Arx Skrevet 30. juli 2024 #3 Skrevet 30. juli 2024 (endret) Vom og hundemat har en variant som heter digestive, den er med kylling og noe karbohydrater. Den har vel 12% fett om jeg ikke husker helt feil. Ellers forer jeg min kastrerte på vom active proteinrik, den har 15% fett. Endret 30. juli 2024 av Arx 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #4 Skrevet 31. juli 2024 Det går helt fint an å slanke med vanlig tørrfôr, man trenger ikke diettfôr. Om han er kresen og ikke spiser før han er veldig sulten, høres det i grunn ut som det bør være lett å slanke ham? Jeg skjønner at det er lett å bli bekymret om du tenker at han ikke får i seg mat, men han får jo egentlig i seg alt for mye. Anonymkode: 3b09a...bdc 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #5 Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det går helt fint an å slanke med vanlig tørrfôr, man trenger ikke diettfôr. Om han er kresen og ikke spiser før han er veldig sulten, høres det i grunn ut som det bør være lett å slanke ham? Jeg skjønner at det er lett å bli bekymret om du tenker at han ikke får i seg mat, men han får jo egentlig i seg alt for mye. Anonymkode: 3b09a...bdc Jeg tenker det samme som deg 😊 Anonymkode: f50e9...e04
Tabris Skrevet 31. juli 2024 #6 Skrevet 31. juli 2024 Du trenger ikke diettfor. Det smaker som regel mindre enn vanlig tørrfor siden det inneholder mindre fett og kan da bli vanskelig for en hund som allerede vanskelig spiser tørrfor. Gi vanlig mat. Gi gjerne i små porsjoner (ikke en hel eller halv dagsrasjon om gangen) og la det stå fremme ca ti minutter. Hvis det ikke er spist, fjern maten. Vent et par timer og tilby ny liten porsjon. Fortsett slik til han spiser. 1 1
Atinabella Skrevet 22. august 2024 #7 Skrevet 22. august 2024 Jeg har en Chihuahua som er på slanking, pga at han også la på seg etter kasterering…. Han begynte med boksmat fra dyrlegen, fikk 2 ganger om dagen, ville han ikke ha tok vi det vekk. Det gikk etterhvert, men nå har jeg endelig funnet et tørrfôr han liker, det er slamkeforet til Hills, heter Metabolic 😊 så må vi veie maten, så nå får han kun boksmat en gang om dagen og tørrfôr. Det går sakte, men det går.. masse lykke til♥️
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #8 Skrevet 22. august 2024 Atinabella skrev (46 minutter siden): Jeg har en Chihuahua som er på slanking, pga at han også la på seg etter kasterering…. Han begynte med boksmat fra dyrlegen, fikk 2 ganger om dagen, ville han ikke ha tok vi det vekk. Det gikk etterhvert, men nå har jeg endelig funnet et tørrfôr han liker, det er slamkeforet til Hills, heter Metabolic 😊 så må vi veie maten, så nå får han kun boksmat en gang om dagen og tørrfôr. Det går sakte, men det går.. masse lykke til♥️ Men blir han mett når dere må veie maten? Hos meg er det klaging 24/7 hvis han skal kun spise de små porsjonene. Anonymkode: 77411...78f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #9 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 18.39): Vi har en cocker spaniel gutt som ble kasterert for 1 år siden. han har over tid gått en god del opp i vekt.. Vi må definitivt over på slankefor. men det er jo mange å velge i. Og problemet er at han er ekstremt kresen og spiser egentlig ikke tørrfor før han er ekstremt sulten.. (kan gå 2 døgn typ uten at han rører foret, og han er sta..) Vi har forsøkt veldig mange varianter av smak og merker - men ingen treffer hans interesse.. Eneste måten vi får i han tørrfor er å blande med noe han liker, feks leverpostei. Men da må vi blande veldig godt så han ikke bare spiser leverposteien.. Vet han er glad i kyllingsmak.. Vi blir helt oppgitt.. Frem til nå har kostholdet vært en blanding av ulike typer tørrfor (med leverpostei), vom, kyllingkjøtt etc. Har du noen gode tips til diettfor som mange hunder faktisk spiser/liker? (som virker å ha god smak) Anonymkode: 7ebc0...412 Men da er han jo superlett å slanke. Han sulter ikke ihjel foran matskåla og noen døgn uten mat er ikke noe problem for en hund. Vær litt streng med dere selv - når dere har lagt så mye arbeid i å få en overvektig hund til å spise mer enn den trenger, så kan dere jo nå heller gå over til å la den regulere inntaket selv. Mer mosjon, regulere inntaket selv. Anonymkode: f4561...eab
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #10 Skrevet 23. august 2024 Eukanuba Daily Care Overweight har veldig lav fettprosent. Ellers så hadde jeg bare fôret på det han allerede liker, men i mye mindre mengder. Som de andre sier - er han kresen så tyder jo det på at han ikke har ekstrem sultfølelse. Han kan fortsatt få vom, gi enten digestive eller lam; de har minst fettprosent. Anonymkode: 7ab24...fc3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #11 Skrevet 23. august 2024 Cottage cheese eller mager kesam kan blandes i tørrforet- sunt, godt for magen og legger seg godt rundt foret uten å gi mye ekstra kalorier det også. Har to kastrerte som vi holder vekten på ved å kutte i godbiter og "smaksprøver". De får kun en godbit etter kveldsturen sin, det er fast prosedyre og de venter i kø 😂 Ellers, i lek/ trening skryter jeg masse og belønner med en liten bit tørrfor. De hører så mye skryt og tenker automatisk at de får noe voldsomt godt. Bruker ikke diettfor da en dyrlege sa at det er beregnet for kort tid. Å leve på det kunne fort bety en masete hund som er mer sulten da det metter mindre. Kutt heller ørlite i hver porsjon Anonymkode: ea85d...220
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå