AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #1 Skrevet 30. juli 2024 Jeg har flere ganger opplevd at barn i alderen 2 til 6 år gir meg oppmerksomhet ut av det blå. Dette er ikke barn jeg kjenner og jeg kjenner heller ikke de voksne. Barna stopper opp, ser på meg og smiler og sier Hei! Noen ganger skakker de på hodet og betrakter meg veldig nøye først og så vinker de til meg. Noen har også plutselig lagt hånden sin på armen min og stryker meg med en varm barnehånd. Jeg blir like overrasket hver gang dette skjer, og det er ingenting spesielt ved meg, hverken på utseende, ansikt, hår, klær. Ikke har jeg sagt eller gjort noe heller. Ofte har jeg vært litt småsliten og i mine egne tanker, men i greit positivt humør uten å snakke, smile eller gjøre noe som skal utløse denne oppmerksomheten. Det eneste jeg kommer på at har skjedd alle gangene er at barnet og jeg har hatt øyekontakt. Jeg har fått høre at jeg smiler med øynene uten å smile med munnen, så kanskje det er dette de registrerer. Samtidig må jeg si at jeg føler at disse barna har noen utrolig vakre sjeler, som ga meg et uventet og positivt øyeblikk i den grå hverdagen. Men er dette vanlig at barn gjør mot helt fremmede mennesker? Jeg har nemlig aldri observert noe slikt før. Anonymkode: b069d...0a7 1
Butter Skrevet 30. juli 2024 #2 Skrevet 30. juli 2024 Begge mine to (minste fremdeles enda- han er 2.5) kan si «hei» til «alle» han møter. Eldste er fem og har sluttet med det nå. Tror det har noe med at de har lært seg å si hei og hilse, men ikke helt har skjønt når/hvor det er «normalt».
mommyaka Skrevet 30. juli 2024 #4 Skrevet 30. juli 2024 lillevill skrev (2 minutter siden): Kansje du ser hyggelig ut. Dette...barn ser ofte hvem de vil hilse på
Anononyma Skrevet 30. juli 2024 #5 Skrevet 30. juli 2024 Barn «merker» nok i større grad hvilke mennesker som er mottakelige for kontakt enn det vi voksne gjør. Min sønn på nesten 2 kan også finne på å ta kontakt med fremmede, senest for et par dager siden. Han fant en eldre dame som han kikket på lenge. De utvekslet blikkontakt og smil en stund før hun begynte å snakke til han. På daværende tidspunkt hadde jeg han på armen, men plutselig strakk han seg mot henne. Hun tok han på armen og de hadde noen virkelig fine øyeblikk sammen med latter og smil 😍 Etterpå takket hun meg, jeg fikk en følelse av at dette treffet betydde mye for henne! Barn er fantastiske skapninger som vi voksne bør lære av 😍 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #6 Skrevet 30. juli 2024 Barna mine er sånne som sier hei. Vi har derfor lagt merke til hbor utrolig mange som går rumdt i verden med nesa ned i mobilen og ikke gir blikkontakt. Barna leter og søker etter blikkontslt med folk vi møter, men veldig få ser dem i øya. Enda færre sier hei, selv om barna sier hei og vinker. Så hvis du faktisk ser dem i øya og ser hyggelig ut kan det være nok for st en liten tass sier hei 😊 Anonymkode: ab3e4...73a 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #7 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barna mine er sånne som sier hei. Vi har derfor lagt merke til hbor utrolig mange som går rumdt i verden med nesa ned i mobilen og ikke gir blikkontakt. Barna leter og søker etter blikkontslt med folk vi møter, men veldig få ser dem i øya. Enda færre sier hei, selv om barna sier hei og vinker. Så hvis du faktisk ser dem i øya og ser hyggelig ut kan det være nok for st en liten tass sier hei 😊 Anonymkode: ab3e4...73a Beklager alle skrivfeilene. Anonymkode: ab3e4...73a
BobbySocks Skrevet 30. juli 2024 #8 Skrevet 30. juli 2024 Samme opplever jeg. Jeg har rbf, men de ser vel at jeg er snill innerst inne.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #9 Skrevet 30. juli 2024 BobbySocks skrev (3 minutter siden): Samme opplever jeg. Jeg har rbf, men de ser vel at jeg er snill innerst inne. Hva er rbf? Mine barn var relativt reserverte mor fremmede da de var små, men noen tilfeldige voksne fikk allikevel mye oppmerksomhet. Jeg innbiller meg at barn ser sjelen fremfor det ytre (selv om de sikkert faller for det også). Anonymkode: 9ad36...e21
Gjest Hoia Skrevet 30. juli 2024 #10 Skrevet 30. juli 2024 (endret) Du er på ingen måte alene om det. Jeg har hatt mange naboer på tog i det siste, barn, som plukker i nesa og spiser busene. Det er åpenbart en trend i barnehagen. Flere ganger har jeg hatt lyst til å gripe inn i oppdragelsen med å si: "Jeg gjør bare det når jeg er alene, og når ingen ser meg, typisk når jeg er tom for godteri, under et teppe". Men det er vel ganske drøyt. Endret 30. juli 2024 av Hoia
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #11 Skrevet 30. juli 2024 Jeg er en sånn barnemagnet. Får høre det er fordi jeg ser så snill og hyggelig ut☺️ Noe av det koseligste jeg vet er når små barn vinker til meg eller de klapper på meg. Sønnen min på 17 er også en barnemagnet. Sist helg var vi på McD, da var en liten gutt på 2-3 år som går bort til min sønn som satt ved bordet og klappet han pent på låret. Skjer nesten alltid når vi er ute at barn kommer bort og tar kontakt. Anonymkode: ecc1f...bf7 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #12 Skrevet 30. juli 2024 8 minutter siden, Hoia said: Du er på ingen måte alene om det. Jeg har hatt mange naboer på tog i det siste, barn, som plukker i nesa og spiser busene. Det er åpenbart en trend i barnehagen. Flere ganger har jeg hatt lyst til å gripe inn i oppdragelsen med å si: "Jeg gjør bare det når jeg er alene, og når ingen ser meg, typisk når jeg er tom for godteri, under et teppe". Men det er vel ganske drøyt. Lurer virkelig på hvilken sammenheng det å spise busemenn har med det å gi andre oppmerksomhet .... Anonymkode: 37d44...f2e
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #13 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hva er rbf? Mine barn var relativt reserverte mor fremmede da de var små, men noen tilfeldige voksne fikk allikevel mye oppmerksomhet. Jeg innbiller meg at barn ser sjelen fremfor det ytre (selv om de sikkert faller for det også). Anonymkode: 9ad36...e21 Tror rbf er resting bitch face😌 noen av oss har dessverre måtte lære oss det begrepet🤣 Anonymkode: ab3e4...73a
Gjest Hoia Skrevet 30. juli 2024 #14 Skrevet 30. juli 2024 (endret) Ikke oppmerksomhet rettet mot meg, bare en overrepresentasjon der jeg har vært. Derfor lurte jeg på om det var en trend. Det var vel mer en spøk da. Endret 30. juli 2024 av Hoia
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #15 Skrevet 30. juli 2024 lillevill skrev (1 time siden): Kansje du ser hyggelig ut. mommyaka skrev (1 time siden): Dette...barn ser ofte hvem de vil hilse på Det har jeg ikke tenkt på, men ja kanskje det er dette de ser? Anononyma skrev (56 minutter siden): Barn «merker» nok i større grad hvilke mennesker som er mottakelige for kontakt enn det vi voksne gjør. Min sønn på nesten 2 kan også finne på å ta kontakt med fremmede, senest for et par dager siden. Han fant en eldre dame som han kikket på lenge. De utvekslet blikkontakt og smil en stund før hun begynte å snakke til han. På daværende tidspunkt hadde jeg han på armen, men plutselig strakk han seg mot henne. Hun tok han på armen og de hadde noen virkelig fine øyeblikk sammen med latter og smil 😍 Etterpå takket hun meg, jeg fikk en følelse av at dette treffet betydde mye for henne! Barn er fantastiske skapninger som vi voksne bør lære av 😍 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Barna mine er sånne som sier hei. Vi har derfor lagt merke til hbor utrolig mange som går rumdt i verden med nesa ned i mobilen og ikke gir blikkontakt. Barna leter og søker etter blikkontslt med folk vi møter, men veldig få ser dem i øya. Enda færre sier hei, selv om barna sier hei og vinker. Så hvis du faktisk ser dem i øya og ser hyggelig ut kan det være nok for st en liten tass sier hei 😊 Anonymkode: ab3e4...73a AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg er en sånn barnemagnet. Får høre det er fordi jeg ser så snill og hyggelig ut☺️ Noe av det koseligste jeg vet er når små barn vinker til meg eller de klapper på meg. Sønnen min på 17 er også en barnemagnet. Sist helg var vi på McD, da var en liten gutt på 2-3 år som går bort til min sønn som satt ved bordet og klappet han pent på låret. Skjer nesten alltid når vi er ute at barn kommer bort og tar kontakt. Anonymkode: ecc1f...bf7 Så hyggelig å lese at mange barn er slik mot andre mennesker! 🙂 Anonymkode: b069d...0a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå