Gå til innhold

Stjeling i barnehagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg er mektig sint. Tok en forelder på fersken. Sko som var nye å borte i 4 mnd med navn på dukket opp på ett annet barn. Klær forsvinner i hytt å gevær å dukker aldri opp igjen eller på ett annet barn (med navn på). Hva er det med alle disse idiot foreldrene som stjeler klær?

Anonymkode: 6f098...496

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kjenner jeg er mektig sint. Tok en forelder på fersken. Sko som var nye å borte i 4 mnd med navn på dukket opp på ett annet barn. Klær forsvinner i hytt å gevær å dukker aldri opp igjen eller på ett annet barn (med navn på). Hva er det med alle disse idiot foreldrene som stjeler klær?

Ok...ta det med ro...hvor gammel er barnet ditt?  Ok dette kan komme at ansatte klær på barna..eller at barna tar med klær selv

Min datter hadde ofte sine sko 3 hyller bortenfor...eller ofte lå det klær i hennes kurv som ikke var hennes...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er noe stakkarslig med sånne folk

Anonymkode: 9329f...2da

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (Akkurat nå):

Ok...ta det med ro...hvor gammel er barnet ditt?  Ok dette kan komme at ansatte klær på barna..eller at barna tar med klær selv

Min datter hadde ofte sine sko 3 hyller bortenfor...eller ofte lå det klær i hennes kurv som ikke var hennes...

Så du vet ikke hva slags sko du setter på eget barn? For her har jo foreldreren satt på sko som ikke hører dem til. 

• Liker 11
Skrevet

Jeg hadde konfrontert vedkommende og forlangt mitt barn sine eiendeler tilbake øyeblikkelig. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Så du vet ikke hva slags sko du setter på eget barn? For her har jo foreldreren satt på sko som ikke hører dem til. 

Det kunne godt vært min mann, han har ikke peiling på hva ungene har, og hadde tatt det som stod på barnets plass, jeg hadde klart reagert på det og fått byttet tilbake, men vil bare belyse at det er ikke alt som er med overlegg, men at enkelte stjeler er ikke noe nytt..

Anonymkode: 5058c...76f

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Lrs igjennom...mitt barn sko ligger ofte 3 hyller bak( altså andre har tatt henns sko)..og på hennes hyller ligger andre sine klær

Jeg har aldri skrevet at jeg tar de på..jeg legger de tilbake på plass om det er navn på det...eller i glemt kurven 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det kunne godt vært min mann, han har ikke peiling på hva ungene har, og hadde tatt det som stod på barnets plass, jeg hadde klart reagert på det og fått byttet tilbake, men vil bare belyse at det er ikke alt som er med overlegg, men at enkelte stjeler er ikke noe nytt..

Anonymkode: 5058c...76f

Etter 4 måneder så er det med overlegg. Man legger merke til navnet som står på sko/plagg etter 4 måneder.

Anonymkode: b8148...f87

• Liker 6
Skrevet

Ts

Står det navn og etternavn og eventuelt telefonnummer?

AnonymBruker
Skrevet

Tja kjøper man mye brukt oh arver er det ikke sikkert man tenker over det. Men joda noen ytterst få stjeler

Anonymkode: 928b2...992

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd dette flere ganger. Jobber i bhg. Noen eier ikke skam. Hjemmestrikk, klær og sko. Noen tar av merkelapper og setter egne over. Helt utrolig 

Anonymkode: 16873...50a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Dette høres ikke bra ut, og du har lov til å reagere som du gjør. 
Ingen vil heller ta på sitt eget barn et par sko som ett annet barn har brukt i fire mnd. 
Hadde forelderen vært blind, så kunne en forstått litt av dette. 
Bør taes opp med leder i bhg og på foreldremøter der alle er tilstede. 

Anonymkode: 01aa1...f9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja kjøper man mye brukt oh arver er det ikke sikkert man tenker over det. Men joda noen ytterst få stjeler

Det var en fryktelig dårlig unnskyldning.

Anonymkode: 7495b...e77

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ofte at barn har samme type sko og klær, eller har så mye klær at de ikke har kontroll på hva som er hvem sitt. Kanskje søsken de arver fra osv.  Dette ser vi stadig i barnehagen. 
Det verste er når folk arver klær med navn på og ikke endrer dette

Anonymkode: e4767...57d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange fedre som ikke har snøring på hva som hører til sitt barn. Så det blir en del sånne feil/forbyttinger ja, men stjeling har jeg aldri opplevd i "min" barnehage.

Anonymkode: feeef...f7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å skrive initialene/navnet i store bokstaver med sprittusj på mange synlige steder. Hadde fått nok av stjelinga og etter det store merkinga det forsvant det ikke ting igjen.  Tok også bilder av alt tøyet slik at jeg kunne etterlyse det på oppslagstavla i barnehagen om det ble borte.

Anonymkode: f0036...b52

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis sko og klær er tydelig merket med navn og tlfnr, så burde det være nok til at man skal ha det i fred. Alt annet er dårlige unnskyldninger eller stjeling. Selv har jeg aldri opplevd at noe har blitt borte. Og blir noe borte, så har vi en messengergruppe der vi kan etterlyse. Det dukker opp igjen dagen etterpå som oftest. Det er ingen Som vil ha på seg at de stjeler. Et godt omdømme er viktig for foreldre her. Vi bor på et mindre sted.

du har lov til å reagere. Ta det opp på foreldremøte. Sammen kan dere finne gode rutiner

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det var en fryktelig dårlig unnskyldning.

Anonymkode: 7495b...e77

Nei det er det vel ikke

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg begynte å skrive initialene/navnet i store bokstaver med sprittusj på mange synlige steder. Hadde fått nok av stjelinga og etter det store merkinga det forsvant det ikke ting igjen.  Tok også bilder av alt tøyet slik at jeg kunne etterlyse det på oppslagstavla i barnehagen om det ble borte.

Lurt!! 

Fælt at det skal være nødvendig, men lurt :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg gjør også det. Navn skrives på utsiden av støvler og regnjakke osv. itillegg til navnelapp inni. 

Anonymkode: 2fd29...093

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...