Gå til innhold

Hva tenker dere med om bhg-ansatte som drikke glovarm kaffe rundt matbordet hvor der er barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare så du vet så kommer det ikke glovarm kaffe ut av en trakter, kaffe trakter ikke på 100 grader 

Anonymkode: d1167...91f

Så det du anser som «glovarm» er 100 grader? Man sier nemlig at noe er «glovarmt» når man kan brenne seg. Og nyttaktet kaffe kan gi alvorlige brannskader. Så vet du det 

Anonymkode: fca0d...c4d

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her er det uskreven regel om at kaffekopper hører til på pauserommet. Ingen går med kopp på avdelingen. 

Men vi drikker av kopp til måltidet. Drikker vann eller melk. Kanskje det du har sett? 

Anonymkode: f9f29...f99

AnonymBruker
Skrevet

I vår bhg drikker de kaffe på

pauserommet. Trodde det var vanlig jeg å ikke ha kaffe rundt viltre barn

Anonymkode: 085da...029

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at det er kaffe i koppene? Her drikker de ansatte brus/energidrikk/juice i koppene og kaller det kaffe eller te til barna, så det ikke blir mas om å smake. Er altså kald drikke i koppene i minis barnehage.

Anonymkode: c7056...996

• Liker 2
Skrevet

Det er virkelig ikke greit,  hadde sagt i fra. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke hysteri og greit å ta opp. Har sett selv hvordan det ser ut når slikt veltet over et litt barn, og ja det skjer. At barn skal ha arr resten av livet fordi voksne MÅ ha kaffen sin 24/7 er ikke greit.

Anonymkode: 872f5...0e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I de barnehagene jeg jobbet i, som var mange ettersom jeg var tilkallingsvikar, så var det ikke lov. Ikke varm kaffe, ikke pisselunka kaffe, ikke iskaffe en gang. Det var kun lov på pauserommet. Det er forresten 15 år siden, har vært forbudt lenge.

Anonymkode: 12283...641

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i barnehage. Ikke lov hos oss. Heldigvis. 

Anonymkode: f6b16...892

• Liker 1
Skrevet

Tror kanskje jeg ville sagt ifra til FAU (kan man ikke være anonym da, hilsen tjoheiii 11 år) eller ta det opp direkte med dem :) hos oss må de ansatte bruke termokopper, og de har mange høye hyller hvor de setter ting barna ikke skal få tak i :) 

Skrevet

Synes det er litt rart. Jeg som lærer får f.eks ikke lov til å ta med varm drikke inn i klasserommet eller der det oppholder seg elever. 

Jeg ville derfor aldri drukket så varme drikker rundt små barn. Akkurat som jeg synes man skal passe på kaffekoppen rundt barn hvis man sitter rundt stuebordet og barn oppholder seg i nærheten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...