AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #1 Skrevet 30. juli 2024 Er 29 år. Begynt å få mange grå hår på siden/tinningen. Flere som har kommentert det. Er det noe å gjøre mot det annet enn redusere stress? Er mann med kort hår så er ikke så lett å farge, måtte vel farget hele tiden da. Litt redd for å bli oppfattet som en gammel mann, da jeg er singel og på leting. Anonymkode: 029bd...77e
PusheenPusheen Skrevet 30. juli 2024 #2 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er 29 år. Begynt å få mange grå hår på siden/tinningen. Flere som har kommentert det. Er det noe å gjøre mot det annet enn redusere stress? Er mann med kort hår så er ikke så lett å farge, måtte vel farget hele tiden da. Litt redd for å bli oppfattet som en gammel mann, da jeg er singel og på leting. Anonymkode: 029bd...77e Er du sikker på at det er stress og ikke bare "vanlige" grå hår? Noen får grå hår tidligere enn andre uten at det betyr noe som helst. Min mann ble grå tidlig, og nå er det ca 50/50. Han er bare noen få år eldre enn deg. Jeg synes personlig det er fint, og synes ikke du skal farge det. Har en kompis som ble helt grå da han var 25, og tenkte aldri at han så noe eldre ut enn meg, og han hadde heller aldri noe problem med å få seg damer. 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #3 Skrevet 30. juli 2024 Det er helt normalt å ha noen grå hår når man er i slutten av 20-åra. Det er genetisk og kommer ikke av stress. Anonymkode: 14417...722 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #4 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er helt normalt å ha noen grå hår når man er i slutten av 20-åra. Det er genetisk og kommer ikke av stress. Anonymkode: 14417...722 Å joda, stress påvirker grå hår veldig. Jeg ble grå på 1-2-3 etter sykdom som var stor påkjenning. https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/stress-og-gratt-har-er-reversibelt-hvis-du-stresser-ned# Vitaminer, mineraler, kosthold, stress, gener, alt spiller inn. Anonymkode: 2867b...bbe 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #5 Skrevet 30. juli 2024 Jeg fikk "grått" nesten over over natten pga at min fra døde når jeg var 20. Så her kom det av stress. Anonymkode: dda8f...751 6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #6 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg fikk "grått" nesten over over natten pga at min fra døde når jeg var 20. Så her kom det av stress. Anonymkode: dda8f...751 Jeg fikk grått/hvitt hår nesten over natten uken etter at min far gikk bort når jeg var 20. Er kvinne. Så jo det kan komme av stress. Anonymkode: dda8f...751 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #7 Skrevet 31. juli 2024 Takker for svar. Skal prøve å akseptere det som naturlig. Er vel første av mange aldringstegn. Har hatt en del stressende hendelser siste årene med folk som har gått bort, men ingen som ligger an til å gå bort fremover så får tro det går bedre. Anonymkode: 029bd...77e 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #8 Skrevet 31. juli 2024 Det er ikke tidlig, men helt normal alder å begynne å bli grå. Synes bedre på de med mørkt hår naturlig nok. Anonymkode: 9fd87...e4d 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #9 Skrevet 2. august 2024 Både jeg og min bror begynte å få grå hår tidlig i 20-årene. Jeg kan heldigvis farge som kvinne, men min bror var helt grå da han bikket 30 år. Det samme var min far, så antar det er genetisk. Anonymkode: 3a20d...582
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #10 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Både jeg og min bror begynte å få grå hår tidlig i 20-årene. Jeg kan heldigvis farge som kvinne, men min bror var helt grå da han bikket 30 år. Det samme var min far, så antar det er genetisk. Anonymkode: 3a20d...582 Kan ikke menn farge håret? Anonymkode: 2867b...bbe 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #11 Skrevet 2. august 2024 Jeg ble nesten grå over natten jeg å når jeg gikk på en smell. Og siden har det bare fortsette. Men jeg gjør ikke noe med fargen. Jeg lar det være. Mange trur jeg striper det. Og da sier jeg jeg er bare grå. Anonymkode: 4e224...538
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #12 Skrevet 5. august 2024 Jeg fikk grått hår ved ørene/ tinnigen nesten på dagen da kjæresten min plutselig fikk uhelbredelig kreft diagnose. Mistet all matlyst, husket hverken ukedag eller dato og gikk i sjokk. Da han døde mistet jeg mye hår. Anonymkode: 36806...c06 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #13 Skrevet 6. august 2024 Hvis det ikke er stress, så kan du jo prøve å spise mer næringsrikt, altså mer kjøtt, fisk, egg og meieriprodukter. Blant veganere er det vanlig å få grått hår i ung alder. Det er ganske mange eksempler på folk med grått hår som har begynt å carnivore-kosthold og plutselig fått fargen i håret tilbake. Da mener jeg plutselig. Det ser ut som at de har farget håret grått og deres egentlige hårfarge vokser ut. Anonymkode: 720fc...afe 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #14 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis det ikke er stress, så kan du jo prøve å spise mer næringsrikt, altså mer kjøtt, fisk, egg og meieriprodukter. Blant veganere er det vanlig å få grått hår i ung alder. Det er ganske mange eksempler på folk med grått hår som har begynt å carnivore-kosthold og plutselig fått fargen i håret tilbake. Da mener jeg plutselig. Det ser ut som at de har farget håret grått og deres egentlige hårfarge vokser ut. Anonymkode: 720fc...afe 🤡 Anonymkode: 9fd87...e4d 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #15 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 🤡 Anonymkode: 9fd87...e4d Du tror ikke at kroppen trenger et næringsrikt kosthold for å beholde hårfargen? Nok B12 er essensielt for å opprettholde hårfarge. Jern, selen, og vitamin D er også viktig i melaninproduksjon, som gjelder både hud og hår. Veganere har ofte mangel på B12, jern, selen og vitamin D... Studie: Relationship between diet, atopy, family history, and premature hair graying "Vegetarian diet preference, atopy history, and family history of premature hair graying were significantly higher in subjects with premature hair graying." Anonymkode: 720fc...afe 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå