HelgeK Skrevet 30. juli 2024 #1 Del Skrevet 30. juli 2024 (endret) Spør Kjetil Rolness på Facebook i dag, og mener at den utskjelte JD Vance har et poeng (anngående barnløse kattedamer). Han påstår at det å sette barn til verden forandrer og utvider ditt perspektiv. Du er ikke lenger sentrum i universet, men et bittelite bindeledd mellom alle de som kom før deg, og alle de som kommer etter. Kamala Harris har to bonusdøtre, gjelder ikke det? https://www.facebook.com/kjetil.rolness/posts/pfbid02e1hsc6DrGEXgP8yP2vuej7gzQQ9UnEb4G3btc9dFkCEDsNakCTAfrc83t2Y3zve3l Konstantin Kisin skriver: Parenthood does not raise your IQ. But what it does do is put you into full connection with the entire lineage of humanity. It makes you understand that you are merely the intermediary step between the people who came before you and the people who are coming after you. It makes you realise that you are not even remotely the centre of the universe. It forces you to try so much harder to be the very best possible version of yourself every single day because you cannot bear to see the price you will pay for failing. https://www.konstantinkisin.com/p/is-jd-vance-right-about-the-childless Endret 30. juli 2024 av HelgeK 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gummibjørn Skrevet 30. juli 2024 #2 Del Skrevet 30. juli 2024 HelgeK skrev (4 minutter siden): Spør Kjetil Rolness på Facebook i dag, og mener at den utskjelte JD Vance har et poeng (anngående barnløse kattedamer). Han påstår at det å sette barn til verden forandrer og utvider ditt perspektiv. Du er ikke lenger sentrum i universet, men et bittelite bindeledd mellom alle de som kom før deg, og alle de som kommer etter. Kamala Harris har to bonusdøtre, gjelder ikke det? https://www.facebook.com/kjetil.rolness/posts/pfbid02e1hsc6DrGEXgP8yP2vuej7gzQQ9UnEb4G3btc9dFkCEDsNakCTAfrc83t2Y3zve3l Konstantin Kisin skriver: Parenthood does not raise your IQ. But what it does do is put you into full connection with the entire lineage of humanity. It makes you understand that you are merely the intermediary step between the people who came before you and the people who are coming after you. It makes you realise that you are not even remotely the centre of the universe. It forces you to try so much harder to be the very best possible version of yourself every single day because you cannot bear to see the price you will pay for failing. https://www.konstantinkisin.com/p/is-jd-vance-right-about-the-childless I akkurat tilfellet USA tenker jeg det er en fordel å få en kvinne som president. Så kanskje kvinner i USA etterhvert kan få mulighet til å ha både barn og karrierer samtidig - slik menn alltid har. Krever du at presidenten skal ha biologiske barn i et land der det er forventet at mødre er hjemmeværende får du ikke mange gode kvinnelige kandidater til stillingen, siden en mann på samme alder alltid vil ha minst 20 års lengre arbeidserfaring. 15 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adriana1987 Skrevet 30. juli 2024 #3 Del Skrevet 30. juli 2024 Gummibjørn skrev (3 minutter siden): I akkurat tilfellet USA tenker jeg det er en fordel å få en kvinne som president. Så kanskje kvinner i USA etterhvert kan få mulighet til å ha både barn og karrierer samtidig - slik menn alltid har. Krever du at presidenten skal ha biologiske barn i et land der det er forventet at mødre er hjemmeværende får du ikke mange gode kvinnelige kandidater til stillingen, siden en mann på samme alder alltid vil ha minst 20 års lengre arbeidserfaring. Norske kvinner greier ikke kombinasjonen av høy utdanning --> Harde jobber + barn. De får bare noen få barn, nå er fertilitetsraten 1,4. Langt under det som er nødvendig for å opprettholde befolkningen. Det går ikke ann for et samfunn å bli fungerende i kombinasjon med at kvinner har samme resultat som menn karrieremessig. Da greier de ikke å få nok barn. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 30. juli 2024 #4 Del Skrevet 30. juli 2024 HelgeK skrev (19 minutter siden): Spør Kjetil Rolness på Facebook i dag, og mener at den utskjelte JD Vance har et poeng (anngående barnløse kattedamer). Han påstår at det å sette barn til verden forandrer og utvider ditt perspektiv. Du er ikke lenger sentrum i universet, men et bittelite bindeledd mellom alle de som kom før deg, og alle de som kommer etter. Kamala Harris har to bonusdøtre, gjelder ikke det? https://www.facebook.com/kjetil.rolness/posts/pfbid02e1hsc6DrGEXgP8yP2vuej7gzQQ9UnEb4G3btc9dFkCEDsNakCTAfrc83t2Y3zve3l Konstantin Kisin skriver: Parenthood does not raise your IQ. But what it does do is put you into full connection with the entire lineage of humanity. It makes you understand that you are merely the intermediary step between the people who came before you and the people who are coming after you. It makes you realise that you are not even remotely the centre of the universe. It forces you to try so much harder to be the very best possible version of yourself every single day because you cannot bear to see the price you will pay for failing. https://www.konstantinkisin.com/p/is-jd-vance-right-about-the-childless Jeg er helt enig i at å få barn er en livsomveltende erfaring som (forhåpentligvis) endrer de fleste mennesker til det bedre. Rolness avslutter dog med dette: «Kisin glemte bare et vesentlig poeng: Mannen som Vance har valgt å tjene, er et levende og avskrekkende eksempel på at i noen tilfeller hjelper det overhodet ikke å få barn. Selv ikke med mange kvinner!» - Og det er vel kanskje det viktigste poenget. 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 30. juli 2024 #5 Del Skrevet 30. juli 2024 (endret) Hun har to stebarn tror jeg. Alle erfaringer har verdi, men jeg synes ikke det å ha barn burde være noe krav for en president. Jeg er fornøyd hvis USA klarer å velge en president som ikke er trollgammel eller har tunge personlighetsforstyrrelser. Endret 30. juli 2024 av Isambard 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cassio Skrevet 30. juli 2024 #6 Del Skrevet 30. juli 2024 Putin, Trump og en hel del andre ubrukelige ledere har barn. Kan ikke se at det slår særlig positivt ut. 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iliah Skrevet 30. juli 2024 #7 Del Skrevet 30. juli 2024 Det er jo en fordel om de har barn, familieenheten står fortsatt sterkt i verdi hos mange i USA. Og det er jo i og for seg bra, med synkende barnefødsler i mange vestlige land. Man skal i hvert fall ikke velge en person basert på at det er woke å velge kvinnelige ledere og at faren kom fra Jamaica, men basert på hva hun har fått til hittil i sin politiske karriere. Når alternativet er Trump, så blir nok det et enkelt valg for mange. Kommer ikke over at dette er hva USA hoster opp som kandidater, og forstår godt at en stor del av USA avstår fra å stemme i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johan uten land Skrevet 30. juli 2024 #8 Del Skrevet 30. juli 2024 Absurd generalisering. Folk uten barn kan være langt mer oppatt av neste generalsjon og samfunnets ve og vel generelt enn folk med barn. Trodde Rolness var en liberal og fritttenkende mann som ikke setter folk i båser på denne måten. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 30. juli 2024 #9 Del Skrevet 30. juli 2024 HelgeK skrev (37 minutter siden): Spør Kjetil Rolness på Facebook i dag, og mener at den utskjelte JD Vance har et poeng (anngående barnløse kattedamer). Han påstår at det å sette barn til verden forandrer og utvider ditt perspektiv. Du er ikke lenger sentrum i universet, men et bittelite bindeledd mellom alle de som kom før deg, og alle de som kommer etter. Kamala Harris har to bonusdøtre, gjelder ikke det? https://www.facebook.com/kjetil.rolness/posts/pfbid02e1hsc6DrGEXgP8yP2vuej7gzQQ9UnEb4G3btc9dFkCEDsNakCTAfrc83t2Y3zve3l Konstantin Kisin skriver: Parenthood does not raise your IQ. But what it does do is put you into full connection with the entire lineage of humanity. It makes you understand that you are merely the intermediary step between the people who came before you and the people who are coming after you. It makes you realise that you are not even remotely the centre of the universe. It forces you to try so much harder to be the very best possible version of yourself every single day because you cannot bear to see the price you will pay for failing. https://www.konstantinkisin.com/p/is-jd-vance-right-about-the-childless Opp mot menn med barn men som ikke tar seg av de barna de har. Så foretrekker jeg en kvinne uten barn. Spesielt i disse tider. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 30. juli 2024 #10 Del Skrevet 30. juli 2024 (endret) Det samme ble det et rabalder om da Siv Jensen var i politikken her hjemme. Hvor mange menn det var som mente noe om hennes evner til å ta beslutninger basert på at hun var en kvinne uten barn? Mange. Og noen gjekk også ut offentlig å mente noe om det. En kan mene hva søren en vil om Siv Jensen sin politikk den gang da men hun fikk mye mer tyn enn sine mannlige kolleger uten barn. Problemet er stort sett ikke at noen velger vekk biologiske barn, Problemet er når kvinner velger vekk biologiske barn. Kvinner i politikken har alltid blitt satt i en helt annen bås enn menn med tanke på både barn, utsende, klær, vekt osv. Når det skapte en furore i Norge at noen uten barn kunne sitte i makt posisjoner så er det dessverre ikke overraskende at de prøver seg på den billige der i det langt mer kristenkonservative landet der Trump har barn, og jøjje meg, (var det noe med " It makes you realise that you are not even remotely the centre of the universe." 😅 Joda, selvinnsikt er en fin bil.. I say no more. Endret 30. juli 2024 av skreppamedleppa 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jacuzzi Skrevet 30. juli 2024 #11 Del Skrevet 30. juli 2024 Jeg kjenner flere mennesker uten barn som er mye mindre opptatt av å "sette seg selv i sentrum av universet" enn flere av sine venner med barn. Det er interessant at så mange tror at alle mennesker uten barn er så himla selvopptatte. En del folk som får barn skifter de gjerne fokus fra "kun meg" til "meg og min familie". Det er fortsatt like selvopptatt. I tilllegg får de mindre tid til å gjøre gode ting for safunnet, de er jo opptatt av å hente i barnehagen og bake kaker til bursdagsbesøkene.. Eksempelvis er alle jeg kjenner som jobber frivillig for Røde Kors single folk uten barn.. Så jeg er nok ganske uenig i at det å få barn automatisk gjør deg bedre rustet til å være politisk leder for et land. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jacuzzi Skrevet 30. juli 2024 #12 Del Skrevet 30. juli 2024 Og forresten, om man som barnløs tenker at man selv er SENTRUM AV UNIVERSET og plutselig etter fødsel innser at man faktisk ikke er det.. Vel. Da var man kanskje ikke så smart, reflektert, osv. i utgangspunktet? Selv om du selv kanskje følte det slik, vennligst ikke sett andre barnløse i samme bås. De fleste er oppegående nok til å skjønne at universet ikke krester rundt dem. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JaVel Skrevet 30. juli 2024 #13 Del Skrevet 30. juli 2024 Krokenguri skrev (1 time siden): Opp mot menn med barn men som ikke tar seg av de barna de har. Så foretrekker jeg en kvinne uten barn. Spesielt i disse tider. Ja hvem er det som passer visepresidenten sine barn når han er i den stillingen? Konen hans har til og med sluttet som advokat for å støtte ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 30. juli 2024 #14 Del Skrevet 30. juli 2024 skreppamedleppa skrev (2 timer siden): Det samme ble det et rabalder om da Siv Jensen var i politikken her hjemme. Hvor mange menn det var som mente noe om hennes evner til å ta beslutninger basert på at hun var en kvinne uten barn? Mange. Og noen gjekk også ut offentlig å mente noe om det. En kan mene hva søren en vil om Siv Jensen sin politikk den gang da men hun fikk mye mer tyn enn sine mannlige kolleger uten barn. Problemet er stort sett ikke at noen velger vekk biologiske barn, Problemet er når kvinner velger vekk biologiske barn. Kvinner i politikken har alltid blitt satt i en helt annen bås enn menn med tanke på både barn, utsende, klær, vekt osv. Når det skapte en furore i Norge at noen uten barn kunne sitte i makt posisjoner så er det dessverre ikke overraskende at de prøver seg på den billige der i det langt mer kristenkonservative landet der Trump har barn, og jøjje meg, (var det noe med " It makes you realise that you are not even remotely the centre of the universe." 😅 Joda, selvinnsikt er en fin bil.. I say no more. Dette!! 👆👏🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 31. juli 2024 #15 Del Skrevet 31. juli 2024 (endret) HelgeK skrev (18 timer siden): Spør Kjetil Rolness på Facebook i dag, og mener at den utskjelte JD Vance har et poeng (anngående barnløse kattedamer). Han påstår at det å sette barn til verden forandrer og utvider ditt perspektiv. Du er ikke lenger sentrum i universet, men et bittelite bindeledd mellom alle de som kom før deg, og alle de som kommer etter. Kamala Harris har to bonusdøtre, gjelder ikke det? https://www.facebook.com/kjetil.rolness/posts/pfbid02e1hsc6DrGEXgP8yP2vuej7gzQQ9UnEb4G3btc9dFkCEDsNakCTAfrc83t2Y3zve3l Konstantin Kisin skriver: Parenthood does not raise your IQ. But what it does do is put you into full connection with the entire lineage of humanity. It makes you understand that you are merely the intermediary step between the people who came before you and the people who are coming after you. It makes you realise that you are not even remotely the centre of the universe. It forces you to try so much harder to be the very best possible version of yourself every single day because you cannot bear to see the price you will pay for failing. https://www.konstantinkisin.com/p/is-jd-vance-right-about-the-childless Mange som har barn men som ikke bryr seg døyten om fremtiden uansett. Nok av foreldre som tror de er universets sentrum. Særlig de på høyresiden. Så her tror jeg Vance skal gå stille i dørene, gitt. Kanskje trekke seg tilbake og konsentrere seg om interessene sine, sofaer og delfiner? Endret 31. juli 2024 av jabx 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Continuum Skrevet 31. juli 2024 #16 Del Skrevet 31. juli 2024 (endret) Trump hadde hatt seg med datteren sin om det hadde vært lov, så jeg vet ikke jeg. Han driter jevnt i hva som skjer med kloden og etterkommerene sine etter sin død, så lenge han har lommene fulle av penger når det skjer. Det finnes plenty med barnløse som faktisk har et ønske om å forbedre planeten, og veldig mange foreldre som ikke bryr seg døyten om hva som blir igjen når de forlater livet. Bare se på dessertgenerasjonen. Mange av dem har krafset til seg det de kan opp gjennom, og de bruker opp alt før de bikker, mens de syter over at de skulle betale mindre og få mer. Så om ledere har barn eller ikke, tror jeg ikke spiller så stor rolle. Man blir verken empatisk eller bærekraftig av å få barn. Endret 31. juli 2024 av Continuum 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HelgeK Skrevet 31. juli 2024 Forfatter #17 Del Skrevet 31. juli 2024 3 hours ago, Continuum said: Trump hadde hatt seg med datteren sin om det hadde vært lov, så jeg vet ikke jeg. Mulig det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 31. juli 2024 #18 Del Skrevet 31. juli 2024 Tror ikke det har noe som helst å si. Det er jo en hel haug med elendige mannlige statsledere som har unger, så de blir tydeligvis ikke gode ledere av den grunn, så jeg tviler på at det har noen effekt på kvinner. Dette blir litt som sånne gammeldagse påstander om at kvinner er mer fredelige enn menn og sånt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnifique Skrevet 31. juli 2024 #19 Del Skrevet 31. juli 2024 Tenker bare på alle de foreldrene som driter fullstendig i barna sine.. tror ikke de ble veldig forandret av å få barn? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JaVel Skrevet 31. juli 2024 #20 Del Skrevet 31. juli 2024 Hvis det var en mann som var presidentkandidat uten barn hadde ikke emnet blitt nevnt en gang. Men hvis det er en kvinne uten barn blir de kalt barnløse kattedamer som Vince fikk seg til å si. Men hvem tar seg av Vince sine barn, regner med det er konen hans, for han jobber sikkert 24/7. Hvis en dame hadde jobbet 24/7 hadde hun blitt kalt egoist av sammen mannen. Usa er full av kvinneforakt. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå