AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #1 Skrevet 30. juli 2024 Vi skal ha neste forsøk i november. Hatt to forsøk før med standard kort protokoll. Fikk meld fra klinikken nå om at de ønsker at jeg skal gå på østrogen, testosteron og progesterone tabletter og plaster fra og med neste mens som er om 3 dager. Uken etter skal vi til Syden. Er det noen som vet om man kan drikke alkohol mens man bruker dette..? Vi har tidligere alltid holdt oss unna alkohol / sukker osv 3 mnd før et forsøk og det skulle etter nøye planlegging vært dagen vi kommer hjem fra ferie og frem til forsøk. Nå derimot skal jeg ta disse greiene før ferien.. Disse forsøkene krever så mye av oss ellers at jeg ikke ønsker at ferien også skal bli "ødelagt" av masse restriksjoner i forhold til mat og alkohol. Noen som vet? Anonymkode: 6d4ae...51e
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #2 Skrevet 30. juli 2024 Pakningsvedlegget til medikamentene forteller deg dette. Anonymkode: 18cf6...328
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #3 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Pakningsvedlegget til medikamentene forteller deg dette. Anonymkode: 18cf6...328 Det står utvise forsiktighet, men vil gjerne høre fra noen som har tatt de selv. Anonymkode: 6d4ae...51e
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #4 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Pakningsvedlegget til medikamentene forteller deg dette. Anonymkode: 18cf6...328 Dessuten står det ikke noe om når det brukes til IVF i pakningsvedleggene, kun feks overgangsalder eller bytte av kjønn i høyere doser. Ikke så lett å vite. Anonymkode: 6d4ae...51e
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #5 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dessuten står det ikke noe om når det brukes til IVF i pakningsvedleggene, kun feks overgangsalder eller bytte av kjønn i høyere doser. Ikke så lett å vite. Anonymkode: 6d4ae...51e Dersom man skal vise forsiktighet med et medikament og alkohol - så har ikke det noe med årsaken til at man tar medikamentet - og jeg ville da unngått alkohol og gjeldene medikamenter. Anonymkode: 18cf6...328 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #6 Skrevet 30. juli 2024 En merkelig blanding av hormoner. Testosteron har jeg aldri vært borti ved IVF. Alkohol er som kjent toksisk under alle omstendigheter og vil heller sabotere et forsøk enn å bidra positivt. Anonymkode: 50cc4...80f
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #7 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): En merkelig blanding av hormoner. Testosteron har jeg aldri vært borti ved IVF. Alkohol er som kjent toksisk under alle omstendigheter og vil heller sabotere et forsøk enn å bidra positivt. Anonymkode: 50cc4...80f Testosteron er veldig vanlig i utlandet (hos de med lav AMH) - du finner masse hvis du googler Anonymkode: 6d4ae...51e
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #8 Skrevet 30. juli 2024 Spør gynekologen din. Pakningsvedlegget er skrevet av noen som fort blir saksøkt i øst og vest, og på Kvinneguiden får du alles moral og holdninger. Anonymkode: 7575d...c4c 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #9 Skrevet 31. juli 2024 Diskuter med klinikken. De var alltid min eneste kilde når jeg hadde spørsmål underveis. Når det gjaldt alkohol så sa de alltid at jeg kunne leve som normalt (normalt for meg er litt vin til mat nå og da) under hele forsøket frem til innsett. Jeg valgte likevel avhold fra oppstart sprøyter. Denne medisinen har jeg aldri tatt, og jeg kjenner ikke protokollen din forøvrig, så dette kan du selvfølgelig ikke overføre til deg. Anonymkode: f5261...5d3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #10 Skrevet 31. juli 2024 Alkohol er aldri sunt. Hvorfor er det så viktig? Anonymkode: b4c62...a1d
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #11 Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alkohol er aldri sunt. Hvorfor er det så viktig? Anonymkode: b4c62...a1d Det er mye du konsumerer og gjør som ikke er sunt i dette livet. Jeg lever for å leve, ikke for å drive selvoppofrelse og leve et perfekt og sunt liv bare for å bli eldst mulig. Anonymkode: f5261...5d3 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #12 Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Diskuter med klinikken. De var alltid min eneste kilde når jeg hadde spørsmål underveis. Når det gjaldt alkohol så sa de alltid at jeg kunne leve som normalt (normalt for meg er litt vin til mat nå og da) under hele forsøket frem til innsett. Jeg valgte likevel avhold fra oppstart sprøyter. Denne medisinen har jeg aldri tatt, og jeg kjenner ikke protokollen din forøvrig, så dette kan du selvfølgelig ikke overføre til deg. Anonymkode: f5261...5d3 Drikker aldri aldri under sprøyter (eller 3 mnd før forsøk), men dette er noe de kaller priming / prepping før oppstart av nytt forsøk.. Ble veldig usikker. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Alkohol er aldri sunt. Hvorfor er det så viktig? Anonymkode: b4c62...a1d Det kun viktig for meg 2 ganger i året, akevitt i jula og drinker på ferie. Nå skal vi på ferie (nesten 4 mnd før forsøket). For oss er det ekstremt viktig å også ha tid til å bare kose oss da livet vårt har bestått av strenge IVF regimer i lang tid. Så har overhodet ikke dårlig samvittighet for å ha lyst til å drikke alkohol på ferie ts Anonymkode: 6d4ae...51e 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #13 Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Drikker aldri aldri under sprøyter (eller 3 mnd før forsøk), men dette er noe de kaller priming / prepping før oppstart av nytt forsøk.. Ble veldig usikker. Det kun viktig for meg 2 ganger i året, akevitt i jula og drinker på ferie. Nå skal vi på ferie (nesten 4 mnd før forsøket). For oss er det ekstremt viktig å også ha tid til å bare kose oss da livet vårt har bestått av strenge IVF regimer i lang tid. Så har overhodet ikke dårlig samvittighet for å ha lyst til å drikke alkohol på ferie ts Anonymkode: 6d4ae...51e Men hvis det er viktig for deg å drikke på ferie nå og du lurer på alkohol og medikamenter så spør man en lege/helsepersonell. Ikle fremmede på nett - for vi vil svare hva VI ville gjort - ikke hva som er medisinsk forsvarlig eller ikke. Når medikamenter sier vis forsiktighet - ville jeg unngått å drikke. Men det er mitt personlige valg. Ja ivf er krevende, ja prosessen kan være veldig streng og rigid - ja man bær prøve å ha noen normale aksepter av livet sitt. Men noen ting må man faktisk ofre. Hadde 8 innsett på litt over 1.5 år - drakk ikke en dråpe - igjen et personlig valg. Anonymkode: 18cf6...328 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #14 Skrevet 31. juli 2024 Ja, du kan drikke alkohol med de medisinene. De har ikke noen interaksjoner med alkohol. Heller ikke medisiner som påvirker CNS-systemet, så du opplever ikke noen ekstra sederende effekt utover alkoholen. Du kan lett gjøre en interaksjonsanalyse fra Felleskatalogen. Anonymkode: 4d164...d35 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #15 Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men hvis det er viktig for deg å drikke på ferie nå og du lurer på alkohol og medikamenter så spør man en lege/helsepersonell. Ikle fremmede på nett - for vi vil svare hva VI ville gjort - ikke hva som er medisinsk forsvarlig eller ikke. Når medikamenter sier vis forsiktighet - ville jeg unngått å drikke. Men det er mitt personlige valg. Ja ivf er krevende, ja prosessen kan være veldig streng og rigid - ja man bær prøve å ha noen normale aksepter av livet sitt. Men noen ting må man faktisk ofre. Hadde 8 innsett på litt over 1.5 år - drakk ikke en dråpe - igjen et personlig valg. Anonymkode: 18cf6...328 Slutt å "shame" andre da når du presiserer at dette var ditt personlige valg. Anonymkode: 6d4ae...51e 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #17 Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 17.30): Vi skal ha neste forsøk i november. Hatt to forsøk før med standard kort protokoll. Fikk meld fra klinikken nå om at de ønsker at jeg skal gå på østrogen, testosteron og progesterone tabletter og plaster fra og med neste mens som er om 3 dager. Uken etter skal vi til Syden. Er det noen som vet om man kan drikke alkohol mens man bruker dette..? Vi har tidligere alltid holdt oss unna alkohol / sukker osv 3 mnd før et forsøk og det skulle etter nøye planlegging vært dagen vi kommer hjem fra ferie og frem til forsøk. Nå derimot skal jeg ta disse greiene før ferien.. Disse forsøkene krever så mye av oss ellers at jeg ikke ønsker at ferien også skal bli "ødelagt" av masse restriksjoner i forhold til mat og alkohol. Noen som vet? Anonymkode: 6d4ae...51e Er det nødvendig med alkohol, i ferien, og i din situasjon? En ting er ett og et medikament, men her har du flere medikamenter i en kombinasjon. Du klarer fint å ha ferie med alkoholfritt, det gjør partneren din og. Hvorfor risikere noe? Er du usikker og vil fortsatt innta alkohol, så snakker du med klinikken. Anonymkode: de932...f35
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #18 Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Er det nødvendig med alkohol, i ferien, og i din situasjon? En ting er ett og et medikament, men her har du flere medikamenter i en kombinasjon. Du klarer fint å ha ferie med alkoholfritt, det gjør partneren din og. Hvorfor risikere noe? Er du usikker og vil fortsatt innta alkohol, så snakker du med klinikken. Anonymkode: de932...f35 Herregud så mange idiotiske kommentarer. Har full forståelse for at man vil ta seg noen enheter på ferie og sjekke at det er trygt på forhånd. "Er det virkelig nødvendig i din situasjon"...... Æsj. Anonymkode: e82a2...7d4 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #19 Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Slutt å "shame" andre da når du presiserer at dette var ditt personlige valg. Anonymkode: 6d4ae...51e Shamer absolutt ingen. Derfor påpeker jeg at man enten spør helsepersonell eller klinikken man benytter om man vil ha et helt medisinsk korrekt svar - eller tar et personlig valg om hva man velger basert på den informasjonen man har og risikoer man ønsker å ta. Det er ikke å Shame noen. Noen velger å drikke frem til like før innsett/uttak, andre er avholds i flere år igjennom prosessen. Begge deler er for meg like ok. Anonymkode: 18cf6...328
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå