AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #1 Skrevet 30. juli 2024 Er på dag 14 med "no contact" etter brudd med eks. Har ikke hørt fra han. Er veldig klar over at "the no contact rule" brukes med den hensikt å selv skulle leges, få klarhet, bli ferdig. Men brukes også med hensikt å få eksen tilbake, ved å kjenne på tomheten, stillheten, tapet og forhåpentlig savnet. Jeg kjenner flere som har hatt suksess med dette så jeg prøver det selv. Hva med dere her? Har noen god erfaring med dette, i dette tilfelle mener jeg da at du fikk din eks tilbake? No offense, men Er kun interessert i å høre fra dere som faktisk oppnådde det dere ønsket, altså å få eks tilbake. Lurer på: syns du det var lettest i starten av No contact eller jo lenger tid som gikk? Hvor mange dager valgte du? Ser at det anbefales alt fra 21 til 90. De fleste gir det vel 60 dager tror jeg. Og hvis eks tok kontakt, svarte du da eller valgte du å vente til tiden var gått ut? Ble dere sammen igjen? Er som sagt på dag 14 og syns livet er fælt rett og slett. Tenker det er viktig for begge å la alt bero og få rom til å tenke og kjenne etter, men jeg kjenner meg ganske stresset også på at han ikke tar kontakt. Han har en "unnvikende" tilknytning og jeg vet at disse bruker lenger tid på å komme tilbake.... Men vet også at man ikke har noen garanti for noe som helst. Ønsker høre gode, oppmuntrende historier! ❤️🙏 Anonymkode: 399c8...46d
anonym 555 Skrevet 30. juli 2024 #2 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Er på dag 14 med "no contact" etter brudd med eks. Har ikke hørt fra han. Er veldig klar over at "the no contact rule" brukes med den hensikt å selv skulle leges, få klarhet, bli ferdig. Men brukes også med hensikt å få eksen tilbake, ved å kjenne på tomheten, stillheten, tapet og forhåpentlig savnet. Jeg kjenner flere som har hatt suksess med dette så jeg prøver det selv. Hva med dere her? Har noen god erfaring med dette, i dette tilfelle mener jeg da at du fikk din eks tilbake? No offense, men Er kun interessert i å høre fra dere som faktisk oppnådde det dere ønsket, altså å få eks tilbake. Lurer på: syns du det var lettest i starten av No contact eller jo lenger tid som gikk? Hvor mange dager valgte du? Ser at det anbefales alt fra 21 til 90. De fleste gir det vel 60 dager tror jeg. Og hvis eks tok kontakt, svarte du da eller valgte du å vente til tiden var gått ut? Ble dere sammen igjen? Er som sagt på dag 14 og syns livet er fælt rett og slett. Tenker det er viktig for begge å la alt bero og få rom til å tenke og kjenne etter, men jeg kjenner meg ganske stresset også på at han ikke tar kontakt. Han har en "unnvikende" tilknytning og jeg vet at disse bruker lenger tid på å komme tilbake.... Men vet også at man ikke har noen garanti for noe som helst. Ønsker høre gode, oppmuntrende historier! ❤️🙏 Anonymkode: 399c8...46d Eg gjekk tilbake. Men det ble slutt igjenn
MakeItHappen Skrevet 30. juli 2024 #3 Skrevet 30. juli 2024 Begge mine ekser tok kontakt og ville møtes, men jeg hadde ikke lenger tillit til dem. Hva som er årsaken til at de tok kontakt vet jeg ikke. Det var både vondt og godt å kunne svare takk, men neitakk. 1
lillevill Skrevet 30. juli 2024 #4 Skrevet 30. juli 2024 Det som er med sånne som er "advoidant" er at de har hjernevasket deg ( gjerne ikke med vilje) til å tro at du kan få kjærlighet, plutselig, selv om det ikke kommer i dag, eller i morgen. Så kommer det kansje neste gang. Dette har blitt forsket på som motivatør for rotter og hindre.Oog rottene ga seg aldri, så lenge de visste at det KUNNE komme noe godt. Da jobbet de frem til det kom noe godt. Det er litt det samme man blir utsatt for med en som gir kjærlighet noen ganger, men ikke hele tiden. Man blir aldri helt trygg og hjernen skiller ut dopamin når belønningen kommer. Dette er en hekt. Det er også litt sånn som narsisister driver på med sine ofre. Det er så vondt fordi han har fryst deg ut som om han ikke er glad i deg. Og sånne folk kan faktisk være glad i deg, men kjenner ikke på følelsene, fordi de er overveldet av noe og må regulere seg ved å isolere seg. Kansje er det jobb, eller dødsfall eller en annen krise. Eller kansje han har skrudd av følelsene og har noen andre i bildet, og føler seg mer komfortabel med å være på et "nytt" stadie med noen, i stedet for på et stadie med en kjæreste, som forventer et stabilt forhold. De kan dikte opp masse feil ved deg, ( min eks kjæreste mente jeg hadde økonomiske problemer, noe jeg ikke har ) som gjør at de overvelder seg selv og tar avstand. Min eks snakket så masse skit om meg til moren sin og til venner, at de hatet meg, enda de hadde sett at jeg var en kjærlig og god person. Jeg fikk han tilogmed til å slutte å drikke så mye. Jeg fikk han til å snakke om følelser. Men det sa han ikke noe om. Sånne folk har ikke så masse "følelser" å jobbe med alltid fordi de har kutta ut å føle på så mye. Mens vi andre kan gråte en skvett over en trist nyhet, og så bli regulert etterpå. Disse som ikke har lært seg å regulere eller kjenne på følelser, blir helt slått ut en hel dag an en kjip nyhet. De skyver det unna for å greie hverdagen. I bunn og grunn så er du egentlig heldig som har kommet deg ut av dette. Og du kan finne en som er villig til å ha et godt forhold med deg. Det kan være at dette er bra for deg, i det lange løp, altså. 4 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #5 Skrevet 30. juli 2024 Vi har kontakt igjen. Var helt stille mellom oss i 2 mnd. Det var han som fjorde det slutt, vi er ikke helt der vi slapp enda men tar det gradvis. Vi er mer enn venner iallefall. Anonymkode: a13c2...5e6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #6 Skrevet 30. juli 2024 De som spiller et spilll med kjæresten bør heller bruke tid hos en psykolog.. Anonymkode: b2aef...377 12 6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #7 Skrevet 30. juli 2024 Nei, jeg respekterer hans valg om å ikke ville ha kontakt. Gjør deg selv opptatt Anonymkode: 70a61...941 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #8 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Vi har kontakt igjen. Var helt stille mellom oss i 2 mnd. Det var han som fjorde det slutt, vi er ikke helt der vi slapp enda men tar det gradvis. Vi er mer enn venner iallefall. Anonymkode: a13c2...5e6 Hvem tok kontakt etter to mnd? Han eller du ? Og hvordan? Helt stille i to mndr er jo en stund. Kan du si noe mer om prosessen? Var det vondt for begge eller mest for deg? Godt å høre dere er på vei mot noe mer nå. Anonymkode: 399c8...46d
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #9 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): De som spiller et spilll med kjæresten bør heller bruke tid hos en psykolog.. Anonymkode: b2aef...377 Det er ikke et spill. Det er en måte å "komme seg" på etter et brudd og en "bivirkning" av å gå for null kontakt, kan være at eksen kommer tilbake når han/hun innser hva de har mistet.... Anonymkode: 399c8...46d
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #10 Skrevet 30. juli 2024 Hvis du vil være sammen med han, så hvorfor ikke bare si det? Anonymkode: 49a2e...52b 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #11 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis du vil være sammen med han, så hvorfor ikke bare si det? Anonymkode: 49a2e...52b Fordi han gjorde det slutt og det er altfor tidlig å komme tilbake til han og be om en ny sjanse.....Han trenger tid, jeg trenger tid. No contact er en god ting mtp det. Og jeg gidder ikke krype overfor en som faktisk har brutt med meg. Han vet jo at jeg ikke ønsket bruddet. Anonymkode: 399c8...46d
Cornix Skrevet 30. juli 2024 #12 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er ikke et spill. Det er en måte å "komme seg" på etter et brudd og en "bivirkning" av å gå for null kontakt, kan være at eksen kommer tilbake når han/hun innser hva de har mistet.... Anonymkode: 399c8...46d Hva er poenget med å ønske vedkommende tilbake i livet om man har gått videre? No contact handler om å "move on", distansere seg og "glemme" Xen. Om du håper at han skal komme tilbake etter x antall uker med no contact, så kommer du deg ikke videre. Enig med den du siterer om at dette høres ut som et spill fra din side. Og hvorfor skulle han ta kontakt om han gjorde det slutt? Det er jo en grunn til at han brøt med deg. Hvorfor tror du han angrer? Kan være han lever livets glade dager nå. Kommer han tilbake, så gjør han det - men å håpe på det er selvpining. 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #13 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi han gjorde det slutt og det er altfor tidlig å komme tilbake til han og be om en ny sjanse.....Han trenger tid, jeg trenger tid. No contact er en god ting mtp det. Og jeg gidder ikke krype overfor en som faktisk har brutt med meg. Han vet jo at jeg ikke ønsket bruddet. Anonymkode: 399c8...46d Uff, høres ut som du har det ille nå. Jeg tror ikke han kommer tilbake dessverre, håper du klarer å komme deg videre. Klem Anonymkode: 49a2e...52b
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #14 Skrevet 30. juli 2024 Hvem vil ha noen som ikke vil ha deg? Ingen innser hva de mistet. De får panikk over alenetilværelsen, og går tilbake til eksen som godtar å være en god nr to, fordi den som forlot ikke fant eller fikk nr en. Om noen er med deg, og får lysten til å forlate deg. Ja da kommer den lysten hvertfall tilbake. Anonymkode: 85a57...7b9 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #15 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): De som spiller et spilll med kjæresten bør heller bruke tid hos en psykolog.. Anonymkode: b2aef...377 Det er jo ikke kjæresten, det er eksen. Og jeg tror psykologer også vil anbefale å ha noe avstand etter et brudd for å lettere komme over noen. TS: Jeg dypdykket i hele no contact-greia som del av trøst første gang jeg hadde dyp kjærlighetssorg da jeg var 20, det hjalp meg med å holde meg unna å tekste han i fylla, og det ga meg også en følelse av at alt ville ordne seg en dag fremover. For det gjør jo det - enten så går det bra, eller så går det over. Det er jo det som er litt greia.. tiden leger alle sår. Til slutt er det ikke så viktig å få fyren tilbake likevel. Det tok vel kanskje 5-6 uker før han sto gråtende på døren min den gang. Er han unnvikende er det jo verre.. noen vil nok bare forsvinne også. Anonymkode: e9e81...5b5 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #16 Skrevet 30. juli 2024 Cornix skrev (44 minutter siden): Hva er poenget med å ønske vedkommende tilbake i livet om man har gått videre? No contact handler om å "move on", distansere seg og "glemme" Xen. Om du håper at han skal komme tilbake etter x antall uker med no contact, så kommer du deg ikke videre. Enig med den du siterer om at dette høres ut som et spill fra din side. Og hvorfor skulle han ta kontakt om han gjorde det slutt? Det er jo en grunn til at han brøt med deg. Hvorfor tror du han angrer? Kan være han lever livets glade dager nå. Kommer han tilbake, så gjør han det - men å håpe på det er selvpining. AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Uff, høres ut som du har det ille nå. Jeg tror ikke han kommer tilbake dessverre, håper du klarer å komme deg videre. Klem Anonymkode: 49a2e...52b I motsetning til dere så tror jeg han kommer tilbake. Hvorfor? Pga omstendighetene og årsakene til bruddet. Det har jeg ikke tenkt å gå i dybden på her, men det handler ikke om at han ikke elsker meg men om noen omstendigheter rundt. Ja no contact handler om å få avstand og styrke til å gå videre. Jeg har ikke fullt fokus på å få han tilbake. Som jeg skrev er det av og til en "bivirkning" av no contact. At når den som brøt og som forventet at eksen ville trygle og be, ikke gjør det, så vil de kjenne på usikkerhet og lure på om de i det hele tatt betyr noe for eksen sin lenger. Mye forskning på dette og metoden er anerkjent både for å komme seg videre men også for å få tilbake en eks. Årsak til bruddet har alt å si. Så joda jeg er veldig optimistisk. Han lever ikke livets glade dager og jeg har grunn til å tro at han angrer. Så da så... Anonymkode: 399c8...46d 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #17 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det er jo ikke kjæresten, det er eksen. Og jeg tror psykologer også vil anbefale å ha noe avstand etter et brudd for å lettere komme over noen. TS: Jeg dypdykket i hele no contact-greia som del av trøst første gang jeg hadde dyp kjærlighetssorg da jeg var 20, det hjalp meg med å holde meg unna å tekste han i fylla, og det ga meg også en følelse av at alt ville ordne seg en dag fremover. For det gjør jo det - enten så går det bra, eller så går det over. Det er jo det som er litt greia.. tiden leger alle sår. Til slutt er det ikke så viktig å få fyren tilbake likevel. Det tok vel kanskje 5-6 uker før han sto gråtende på døren min den gang. Er han unnvikende er det jo verre.. noen vil nok bare forsvinne også. Anonymkode: e9e81...5b5 Avstand er bra. Alltid. Etter et brudd trenger man det. Og mange er ikke 100% sikre når de velger bryte med kjæresten sin. Min var veldig usikker og jeg har grunn til å tenke han fortsatt er det. Fint å høre du har erfaring med null kontakt og at du faktisk fikk han tilbake. Det skjer faktisk ganske ofte. Og det skjer også ganske ofte at de kommer tilbake når man selv har kommet over dem og gått videre. Så da kan det være for sent. Skjønner meg ikke på damene på kg som bare må tråkke andre ned istedet for å heie, støtte og oppmuntre til å være optimistisk. Nå snakket jeg ikke om deg, altså, men det er alltid noen som bare må få sagt at "hav har det bedre uten deg og kommer ikke tilbake". Hvordan kan folk som ikke kjenner forholdet, situasjonen uttale seg slik? Merkelige greier. Anonymkode: 399c8...46d 1 1
Cornix Skrevet 30. juli 2024 #18 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I motsetning til dere så tror jeg han kommer tilbake. Hvorfor? Pga omstendighetene og årsakene til bruddet. Det har jeg ikke tenkt å gå i dybden på her, men det handler ikke om at han ikke elsker meg men om noen omstendigheter rundt. Ja no contact handler om å få avstand og styrke til å gå videre. Jeg har ikke fullt fokus på å få han tilbake. Som jeg skrev er det av og til en "bivirkning" av no contact. At når den som brøt og som forventet at eksen ville trygle og be, ikke gjør det, så vil de kjenne på usikkerhet og lure på om de i det hele tatt betyr noe for eksen sin lenger. Mye forskning på dette og metoden er anerkjent både for å komme seg videre men også for å få tilbake en eks. Årsak til bruddet har alt å si. Så joda jeg er veldig optimistisk. Han lever ikke livets glade dager og jeg har grunn til å tro at han angrer. Så da så... Anonymkode: 399c8...46d For all del, du får bare leve i håpet... Om årsaken til bruddet har alt å si bør du jo dele det slik at du får relevante råd.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #19 Skrevet 31. juli 2024 Her så kontaktet han meg første gang etter 5 dager, da sendte han mld, og skrev at han savnet meg, og lurte på om vi kunne snakkes. Da ble vi sammen igjen den dagen. Så ble det slutt etter 4 mnd etter det igjen. Da tok han kontakt etter en måned, og da startet vi sakte opp igjen. Så ble det slutt ca 4 mnd etter det igjen. Men da var det endelig slutt. Og ingen av oss kontakten den andre. Men alle gangene vi har gjort det slutt, så har det vært tårer, og vi har sagt vi elsker hverandre. Siste gangen det ble slutt, og da skjønte vi nok begge at det var endelig. Men det skjedde sent på kvelden, vi hadde lagt oss. Så da ble han til neste morgen. Og den natten så klamret vi oss desperat til hverandre. Her var det forskjellige ønsker for framtiden, som va årsaken til bruddet. Anonymkode: b5ec7...5ee
Fremmed fugl Skrevet 31. juli 2024 #20 Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er på dag 14 med "no contact" etter brudd med eks. Har ikke hørt fra han. Er veldig klar over at "the no contact rule" brukes med den hensikt å selv skulle leges, få klarhet, bli ferdig. Men brukes også med hensikt å få eksen tilbake, ved å kjenne på tomheten, stillheten, tapet og forhåpentlig savnet. Jeg kjenner flere som har hatt suksess med dette så jeg prøver det selv. Hva med dere her? Har noen god erfaring med dette, i dette tilfelle mener jeg da at du fikk din eks tilbake? No offense, men Er kun interessert i å høre fra dere som faktisk oppnådde det dere ønsket, altså å få eks tilbake. Lurer på: syns du det var lettest i starten av No contact eller jo lenger tid som gikk? Hvor mange dager valgte du? Ser at det anbefales alt fra 21 til 90. De fleste gir det vel 60 dager tror jeg. Og hvis eks tok kontakt, svarte du da eller valgte du å vente til tiden var gått ut? Ble dere sammen igjen? Er som sagt på dag 14 og syns livet er fælt rett og slett. Tenker det er viktig for begge å la alt bero og få rom til å tenke og kjenne etter, men jeg kjenner meg ganske stresset også på at han ikke tar kontakt. Han har en "unnvikende" tilknytning og jeg vet at disse bruker lenger tid på å komme tilbake.... Men vet også at man ikke har noen garanti for noe som helst. Ønsker høre gode, oppmuntrende historier! ❤️🙏 Anonymkode: 399c8...46d Har en oppmuntrende historie fra nær familie. Men der var det en gjensidig avtale om 6 uker uten kontakt etter det ble slutt. Med mål om å teste metoden. Er vel tre år siden og dem ble sammen igjen etter de tre ukene, og er fortsatt sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå