Gå til innhold

Hvorfor ghoster noen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fordi noen nekter å forholde seg til andres grenser. Når min bipolare venn ringer for å snakke om konspirasjonsteorier mm i tre timer, da foretrekker jeg å heller ghoste han fremover. Men gjerne holde åpent for sms, siden vi er gamle venner(ikke helt ghosting, men…).

Anonymkode: a1197...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva skal jeg si? Jeg synes du er dominerende og ufin? Det gjør jeg ikke. 

Anonymkode: a0373...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi folk ikke skjønner «jeg ønsker ikke mer kontakt med deg» når du har fortalt det på sikkert 14 forskjellige måter først. Og ja, noen ganger er det sunneste å slå opp med venner og.

Anonymkode: 6cbf3...85d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er en måte å si mye på uten å si noe . Enkelt men feigt. 

Anonymkode: 15d3b...0cf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er en måte å si mye på uten å si noe . Enkelt men feigt. 

Er det? Jeg tenker det har vært den snilleste løsningen de to gangene jeg har gjort det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er lett vil jeg tro. Slipper å bruke tid på forklaring, slipper mulig konfrontasjon 🤷‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Er det? Jeg tenker det har vært den snilleste løsningen de to gangene jeg har gjort det. 

Forstår hva du mener. Men det kommer an på situasjonen. Den andre personen vil jo bare gruble seg ihjel over hva de gjorde galt. Da ville jeg heller tatt en hvit løgn istedenfor å ghoste 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Forstår hva du mener. Men det kommer an på situasjonen. Den andre personen vil jo bare gruble seg ihjel over hva de gjorde galt. Da ville jeg heller tatt en hvit løgn istedenfor å ghoste 

Og det er her jeg sliter. Hva sier man? «Det er ikke deg, men meg»?

Om man som voksen er kjip med venner, så burde man skjønne selv hvorfor man ikke fortsetter å være venner. Og da mener jeg skikkelig kjip..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og det er her jeg sliter. Hva sier man? «Det er ikke deg, men meg»?

Om man som voksen er kjip med venner, så burde man skjønne selv hvorfor man ikke fortsetter å være venner. Og da mener jeg skikkelig kjip..

Man kan si det ikke passer nå. Ikke klar for forhold osv. Mye man kan si. Ghosting er så feigt. 
Og joda, har man hatt en stygg krangel med en venn så forstår vel den andre parten godt hva stillheten betyr. Men ikke hvis det kommer over en bagatell. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Jeg hadde en god venninne gjennom mange år som plutselig nesten helt sluttet å svare på meldinger. Følte det ble bare enetale fra min side på messenger, hvor vi hadde daglig kontakt før. I hennes tilfelle viste det seg å være en ny kavaler som var årsaken. Så det tok meg mange år å finne ut at hun var en sånn som glemmer alt av vennskap når det kommer en mann i bildet. Det gikk over da mannen forsvant, men fikk et litt annet syn på vennskapet etter dette.

Anonymkode: f130a...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når relasjonen er ny og den andre blir altfor masete. Orker ikke hundre meldinger frem og tilbake for å forklare og møte den masete personen på følelsene rundt dette når jeg bare vil avslutte. 

Anonymkode: 6167a...222

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er unnvikende og engstelige av natur. Andre ganger føles det som eneste alternativet, når man står overfor en svært intens og klengete type... 

Anonymkode: 9791e...c6e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 15.40):

Hvorfor?

Anonymkode: 2ff6b...e79

Fordi jeg blir  GasLighted. Og det gidder jeg . 
Ikke. 
Så etter noen dager er det som ingenting har skjedd og han oppfører seg normalt. 🙄

Anonymkode: a2ae0...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig sjeldent jeg ghoster. Har faktisk ikke gjort det til nå, men jeg holder kun regelmessig kontakt med de jeg er gira på 😂

Men hadde jeg opplevd mye sarkasme humor så hadde jeg ghosta, for det kan jeg ikke fordra...

Så er jeg en tilgivende dame, så jeg gir en advarsel om det skjer. Skjer det for mange ganger så blokkerer jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkedykker

Jeg har brukt å fortelle sladrete bekjente av vedkommende at jeg ikke er interessert. Da løser det seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ghoster fordi:

- Ubalanse i vennskapet. Da har jeg oftest sagt i fra og forklart over tid at det må skje endringer (ensidig kontakt, føler meg ikke respektert, etc). Skjer det ikke endringer etter lengre tid, så gidder jeg ikke mer.

- Personen tapper meg

- Personen trigger noe i meg som gjør at jeg blir engstelig/føler meg utrygg i relasjonen. 

- Liker ikke personen

Noen kan også ghoste fordi de har fått betydelige helseproblemer som gjør at de ikke har krefter til å kommunisere. 

Anonymkode: 1957b...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...