Gå til innhold

Får man lønn for å jobbe med terapihund?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det koster jo endel å utdanne hunden sin til å bli terapihund, samt årlige oppdateringer for å beholde lisensen. Får eier egentlig noe tilbake for dette? Det blir jo en jobb å dra rundt med hunden.

Anonymkode: 50cd3...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg vil ikke tro de som driver med dette får noe mer enn sin vanlige lønn? Det er vel gjerne terapeuter av ulike slag, og kanskje pedagoger?
Om arbeidsgiver ser nytten av at den ansatte bruker hund i jobben kan man kanskje forhandle frem noen goder etter hvert, men ville ikke satset på det i starten. 

Anonymkode: 40c53...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært gøy å trent hundene mine til å bli terapihund. Men antar de gjør det frivillig og det er veldig hyggelig gjort at noen vil bruke fritiden sin på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 hours ago, Ravna said:

Det hadde vært gøy å trent hundene mine til å bli terapihund. Men antar de gjør det frivillig og det er veldig hyggelig gjort at noen vil bruke fritiden sin på dette. 

Det er mange kurs som må gjennomføres før godkjenning og selve oppmøtet med hund går av egen fritid. Derfor jeg lurer på om man får lønn. Nå tenker jeg på besøkshunder som «hvem som helst» kan ha uten terapeut tittel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer an på hvilken avtale du lager der du skal bruke hunden. 
Redningshunder får heller ikke betalt for oppdragene sine, selv om det koster mye å utdanne en redningshund. 

Anonymkode: 81e60...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det kommer an på hvilken avtale du lager der du skal bruke hunden. 
Redningshunder får heller ikke betalt for oppdragene sine, selv om det koster mye å utdanne en redningshund. 

Anonymkode: 81e60...bd0

Godt poeng. Og for øvrig en skam!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...