AnonymBruker Skrevet 31. juli #81 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har kjøpt akkurat samme dyreleke på Temu, i salgsbod i Spania, og i butikk i Norge. Eneste forskjellen er prisen. Anonymkode: 6b88b...351 Hvis du vet at det er akkurat samme produkt så har du vel fått utført en laboratorisk analyse av innholdet?, eller tror du at det er samme produkter fordi de ser like ut?. Kinesiske produsenter forholder seg ikke til kopirettigheter, produkter kan se identiske ut og være produsert på forskjellige steder. Produktene kan også være produsert på samme fabrikk men være laget av helt forskjellige materialer, produkter ment for det europeiske markedet og andre markeder som f.eks. Asia, Afrika og Sør-Amerika kan ha forskjellig innhold. Kommersielle aktører i Europa har et ansvar for at produktene de importerer fyller visse krav, disse kravene gjelder ikke for andre verdensdeler. Dette gjelder ikke for produktene kineserne selger til privatpersoner, da kan de selge skadelige og farlige produkter. Når det gjelder produkter som selgers i boder på markeder i Spania så er det vanvittig mye piratkopier og produkter som er importert av privatpersoner, kinabutikker i Spania selger utrolig mye skrot og ulovlige produkter. Heldigvis så begynner myndighetene å slå ned på denne praksisen, det er ulovlig å både kjøpe og selge piratprodukter så turister som kjøper slike produkter kan bli straffet. Anonymkode: 081ee...4f1 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 31. juli #82 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er sikker på at kreftstatistikken kommer til å fyke til himmels pga temu. Klærne og mange av de andre tingene er fylt opp av ftalater, bly og annen faenskap. Kjøkkenutstyret lekker bly og dritt, selv det i hardplast. Skjønner faen ikke at dere ikke er mer kritiske! Anonymkode: d100a...882 Dagens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #83 Del Skrevet 31. juli Honey Dew skrev (36 minutter siden): Dagens Du kan le nå, men bare få kreft du. Håper selvfølgelig du ikke får det, men du bør være mer kritisk til det giftige rælet de selger på temu. Det er ikke verdt kreftrisikoen. Miljø-uvennlig som faen er det også. Og de som returnerer ræl til 5 kr helt til Kina er faen meg tjukke i hue. Anonymkode: d100a...882 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 31. juli #84 Del Skrevet 31. juli (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan le nå, men bare få kreft du. Håper selvfølgelig du ikke får det, men du bør være mer kritisk til det giftige rælet de selger på temu. Det er ikke verdt kreftrisikoen. Miljø-uvennlig som faen er det også. Og de som returnerer ræl til 5 kr helt til Kina er faen meg tjukke i hue. Anonymkode: d100a...882 Kjøper ikke klær. Kjøper hobbyartikler. Jeg syr selv av stoff jeg har kjøpt fra Ebay, Aliexpress, Wish og Temu. Handler ikke noe som helst annet enn mat i norske butikker. Jeg er for gammel til at jeg gidder å bry meg om miljø- og klimahysteri. Endret 31. juli av Honey Dew Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #85 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvis du vet at det er akkurat samme produkt så har du vel fått utført en laboratorisk analyse av innholdet?, eller tror du at det er samme produkter fordi de ser like ut?. Kinesiske produsenter forholder seg ikke til kopirettigheter, produkter kan se identiske ut og være produsert på forskjellige steder. Produktene kan også være produsert på samme fabrikk men være laget av helt forskjellige materialer, produkter ment for det europeiske markedet og andre markeder som f.eks. Asia, Afrika og Sør-Amerika kan ha forskjellig innhold. Kommersielle aktører i Europa har et ansvar for at produktene de importerer fyller visse krav, disse kravene gjelder ikke for andre verdensdeler. Dette gjelder ikke for produktene kineserne selger til privatpersoner, da kan de selge skadelige og farlige produkter. Når det gjelder produkter som selgers i boder på markeder i Spania så er det vanvittig mye piratkopier og produkter som er importert av privatpersoner, kinabutikker i Spania selger utrolig mye skrot og ulovlige produkter. Heldigvis så begynner myndighetene å slå ned på denne praksisen, det er ulovlig å både kjøpe og selge piratprodukter så turister som kjøper slike produkter kan bli straffet. Anonymkode: 081ee...4f1 Det meste av slikt er produsert i Kina. Men så går det via en del mellomledd. Og du tror det er trygt fordi du kjøper det fra en norsk medarbeider på butikken "Min beste venn". Ganske naivt. Men det bidrar godt til moms, arbeidsgiveravgift og skatt, som kommer meg til gode, så fortsett slik Anonymkode: 6b88b...351 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 31. juli #86 Del Skrevet 31. juli Det jeg har bestilt fra Temu har jeg vært fornøyd med😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 31. juli #87 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 15.21): Og klær. Anonymkode: 90e02...160 De har både giftige klær, smykker, kosmetikk og MYE annet. Selv Norge er ikke trygt på klær. Handlet en gang giftig bukse på Gina Tricot.... burde ha kontakta Miljødirektoratet da, egentlig (visste ikke bedre), for fikk kjemisk forbrenning på beina... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 31. juli #88 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 15.10): En god regel. All mykplast holder du deg unna. Hardplast er trygt. Anonymkode: 2b6d2...855 Hardplast er ikke nødvendigvis teygt, nei... du vet jo ikke engang hva slags plast det er, og f.eks. melamin er jo ikke sunt å spise av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #89 Del Skrevet 31. juli Hele tråden har blir for dum. Folk uttaler seg om ting de ikke har dokumenterte holdepunkter for. Anonymkode: 43c3e...dee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 31. juli #90 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (18 timer siden): ja det er bare rettledene og opplysende oppførsel og arbeid dere driver på med Det er opplysende. Ville du heller ikke visst? AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ikke en eneste tråd om temu går det an å ha uten en hel del nedsettende av dere som er skeptisk. Som titt og ofte bruker ord som harry, etc og som handler om at dere "ser litt ned på". Men ok siden dere bare rettleder og driver med opplysningsplikt til andre så🤪😅 Det er faktisk litt harry å si at man ikke bryr seg om miljøet og om at temu utnytter sårbare folk. Men det er min mening. Jeg forstår at det oppleves som frekt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #91 Del Skrevet 31. juli TEMU er IKKE en produsent, men en forhandler! Det betyr at mange fabrikker selger varene sine gjennom TEMU. For å få selge gjennom temu SKAL man forholde seg til regler som gjelder innen EU da temu sin største kundebase er her. Dog så sier det seg selv at noe dritt slipper igjennom når det blir sååå mye varer. Men, det betyr ikke at selgerne får lov av temu til å videreselge ting som ikke er kvalitetssikret. Så fort noe som blir testet viser seg å ikke tilfredstille kravene, så blir både produktet og selgeren kastet på hodet ut av temu platformen. Det er bra at de tar jevnlige stikkprøver, for etterhvert så tør ikke selgere lenger å selge gift der, når de vet de blir bannlyst for det. Anonymkode: da896...6d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august #92 Del Skrevet 1. august Temu fyller lommene til et dikatur og fyller verden med søppel. Dobbel ondskap med andre ord. Anonymkode: 92fff...2de 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august #93 Del Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 22.54): Det stemmer ikke. Anonymkode: e68bc...511 Det har skjedd meg, men mulig de har sluttet med det nå. Anonymkode: 8ee63...e6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august #94 Del Skrevet 1. august 6 hours ago, AnonymBruker said: Temu fyller lommene til et dikatur og fyller verden med søppel. Dobbel ondskap med andre ord. Anonymkode: 92fff...2de Hør hør. Synes alle som har økonomi til å la vær å kjøpe på Temu, bør gjøre akkurat det. Man støtter ikke norsk næringsliv. Spesielt til barn så kan man få inn potensielt farlige produkter, og kvaliteten på mye gjør det særs lite bærekraftig. Anonymkode: 47e86...acc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august #95 Del Skrevet 1. august 17 hours ago, AnonymBruker said: Folk uttaler seg om ting de ikke har dokumenterte holdepunkter for. Anonymkode: 43c3e...dee Samfunnet i et nøtteskall. Anonymkode: f7b78...c85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 1. august #96 Del Skrevet 1. august On 7/30/2024 at 10:40 PM, AnonymBruker said: Tja vet du hva det inneholder da? Skjønner ikke at folk tør å kjøpe varer de ikke vet hva inneholder. Og i tillegg støtter barnearbeid https://www.kvinnheringen.no/fant-tungmetaller-i-temu-produkter-som-a-spille-rulett/s/5-27-526394 Anonymkode: c3075...b55 ja, ingen tvil om at den del produkter kan ha helseskadelig innhold. Men gjerne gi meg sikre kilder på at det blir brukt barnearbeid. Og en del som selges i Norge er produsert utenfor EU/EØS, hvordan kan du sikre deg at det ikke er produsert via barnearbeid/kritikk verdige forhold? Og som h*n oppføre meg her skrive, mye av det vi bruker daglig kommer fra Kina, f.eks en bil som er produsert i Tyskland så er gjerne alle deler fra mer tvilsomme hold, alt skal gjøres billig i dag, nettopp forde vi er et bruk og kast samfunn og da blir det slik. Lett og kritisere andre når sannheten er at ingen av oss har rent mel i posen Og for a svare TS, Temu er regulert av Kinesisk forbrukerlov, usikker hvor streng den er, men regne nesten med at det er lovlig ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august #97 Del Skrevet 1. august Uføre Unni skrev (På 30.7.2024 den 21.16): Temu irriterer vettet av meg. Annonsene for temu er over alt. Fb, tiktok, i google nyhetsstrøm og ikke minst har google shopping blitt fullstendig rasert. At fattige må handle på temu er ikke et godt argument. Fattige kan kjøpe klespakker og gå på byttekvelder. INGEN trenger nips. Norske hjem er så fulle av ting og tang og greier at jeg fatter ikke hvorfor noe skal drive med kinesiske digitale lykkehjul for enda mer dritt. Og ja, jeg vet at det meste vi kjøper i norske butikker/nettbutikker er "made in china", men da er det kvalitetssikra og vi holder folk i Norge i arbeid. Jeg hater temu. Det må være noe av det mest naive jeg har lest på KG. Nei de er ikke og kan ikke kvallitetssikre. De kan maks kvalitetssikre et par ledd bakover, men det er mange underleverandører som er med på å produsere klær til vanlige «norske» kjedebutikker, og ingen har kontroll på alle. Å tro at det ikke er like grov tunyttelse i produksjonskjeden til HM som Temu er å tro på julenissen. Anonymkode: c89f9...b12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august #98 Del Skrevet 1. august lillevill skrev (På 31.7.2024 den 0.13): Grunnen til at noen opplyser om at det drives moderne slavehandel for å lage billige produkter, advarer om giftige stoffer i tingene, og om spyware og malware i appen er jo fordi de bryr seg om mennesker. Ikke fordi folk skal dømmes. Det handler om å opplyse, slik at folk vet hva de gjør. Men dere blir jo bare fornærmet og sure og tror vi fornærmer deg. Grunnen til at det er så mye om temu på nett er jo fordi det er en shady bedrift, det er ikke for å plage folk som handler der. Folk må jo forstå det. Tull og tøys, set er jo bare fordi deres hobby er å heve seg over andre mennesker😂 Anonymkode: c89f9...b12 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 1. august #99 Del Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tull og tøys, set er jo bare fordi deres hobby er å heve seg over andre mennesker😂 Anonymkode: c89f9...b12 Det er leit at du tenker sånn. Må være irriterende å ha det sånn 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uføre Unni Skrevet 1. august #100 Del Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det må være noe av det mest naive jeg har lest på KG. Nei de er ikke og kan ikke kvallitetssikre. De kan maks kvalitetssikre et par ledd bakover, men det er mange underleverandører som er med på å produsere klær til vanlige «norske» kjedebutikker, og ingen har kontroll på alle. Å tro at det ikke er like grov tunyttelse i produksjonskjeden til HM som Temu er å tro på julenissen. Anonymkode: c89f9...b12 Jeg tenkte på farlige kjemikalier. Ikke barnearbeid og generell utnyttelse av arbeidere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå