Gå til innhold

Temu.com søppel og elendig kundeservice, nå er det nok

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Betal med klarna og handl kun via nettsiden, så kommer pengene direkte på kontoen din. Har returnert en gang, og det gikk knirkefritt. Kjøper ikke hva som helst på temu, og har enda tilgode å få noe som ikke er slik beskrevet.

Anonymkode: 90e02...160

Tja vet du hva det inneholder da? Skjønner ikke at folk tør å kjøpe varer de ikke vet hva inneholder. Og i tillegg støtter barnearbeid

https://www.kvinnheringen.no/fant-tungmetaller-i-temu-produkter-som-a-spille-rulett/s/5-27-526394

Anonymkode: c3075...b55

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det ser ut til at du er en av få som har forstått en hel del. 
Problemete r at Temu putter penger inn på kredittkonto til kunden, både ved retur, når pakkene ikke kommer frem i tide, og de gjør prisjusteringer. En veske i bestilling, en dyrere skinnveske, ble i løpet av noen dager en hel del billigere, og i steder for å refundere tilbake til kundens konto, så settes disse pengene på en kredittkonto der kronene bare kan brukes hos Temu. Spørsmålet her er er dette lov? 
TS

Anonymkode: 43c3e...dee

Dei hadde ikke trengt å refundere det på noe vis utenom vis du ville bruke angrerett. 

Tviler på det er skinn av videre god kvalitet, alt jeg har fått fra temu som skulle være lær var i hvertfall bare skrot sammenlignet med ekte vare.

Anonymkode: ebceb...966

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Boozt gjør noe liknende ved returer, man får "shopping- kreditt", ikke pengene inn på konto.

Anonymkode: 8ee63...e6b

Det stemmer ikke. 

Anonymkode: e68bc...511

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dere må kjøpe selektivt. Kjøper kun til ting på kjøkken. Stort sett grei kvalitet. Ikke kjøpe noe elektrisk, verktøy el klær. 

Anonymkode: 2b6d2...855

Men trenger man egentlig så innmari mange ting til kjøkkenet? Foruten *akkurat* i det man etablerer seg alene for første gang.

Jeg klarer ikke å forstå at folk handler så mye på temu. Det er vel i veldig stor grad hobbyshopping, tidsfordriv, for å stille et psykisk behov, og ikke faktisk reelle behov? Hva skal man med alt søppelet fra temu, og hvorfor i all verden ikke heller kjøpe ordentlige  ting brukt, evt.? Så sabla mye bedre for kloden.

Anonymkode: 28f10...481

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt et par ting til en hobby jeg har (innenfor kreativt arbeid). Jeg har vært konkret og nøye i søkene på Temu, og har fått ting av god kvalitet til en billig pris. Ble positivt overrasket!

Anonymkode: b7e1e...632

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uføre Unni
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I all verden, svarer du på spørsmålene i HI her? 

Står det notert noe sted at jeg, TS, er fattig og derfor handler på Temu? Nei, der tar du grundig feil. Og jeg handler heller på Temu enn å gå i klær andre har brukt, eller la mine barn gå i brukte klær.

Jeg handler faktisk der jeg selv ønsker og de tingene jeg selv ønsker, men jeg forventer at nettbutikker som opererer i Norge, følger Norsk lov, for moské forbrukere. Det siste er essensen i tråden her, men folk klarer ikke holde seg til tema. Hva skyldes det? Er folk en gjeng med lesesvake her inne? 

Anonymkode: 43c3e...dee

Overskriften på HI er: Temu.com søppel og elendig kundeservice, nå er det nok. 

I selve HI er flere spørsmål. Jeg vil si du, ts, skriver en rant. Så jeg ranter med deg. Men ranter om andre momenter enn de du tar opp. Er det ikke slik det blir en spennende tråd da? Vi alle diskuterer litt forskjellig? 

Jeg sa ikke at du er fattig.

Hvorfor kan du ikke kjøpe brukte klær? Hva tenker du er galt med de? Jeg vil si at å kjøpe brukte klær er ganske mange nivåer over i status, om det er det du mener, enn temuklær. 

Vintage, kalles det ofte. Se til Jenny Skavlan. Så kult! 

Hvis du vil at folk skal svare på akkurat det du lurer på må du være mer konkret. 

Men ok. Du er sur på meg. Jeg liker ikke voksenkjeft. Så du får rante med de som er enige med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Men trenger man egentlig så innmari mange ting til kjøkkenet? Foruten *akkurat* i det man etablerer seg alene for første gang.

Jeg klarer ikke å forstå at folk handler så mye på temu. Det er vel i veldig stor grad hobbyshopping, tidsfordriv, for å stille et psykisk behov, og ikke faktisk reelle behov? Hva skal man med alt søppelet fra temu, og hvorfor i all verden ikke heller kjøpe ordentlige  ting brukt, evt.? Så sabla mye bedre for kloden.

Anonymkode: 28f10...481

Men dere som driver på med litt sånn hobby/kvasi psykologi, driver dere på slik og ser hva andre kjøper i matvarebutikker også? Norske interiør butikker? At dere er veldig opptatt av å finne ut av hva andre kjøper, går og sniker i handlekurven til andre, dømmer litt, ser ned på noen som kjøper et annet toalettpapir enn Lambi, eller kjøper håndsåpe på Rusta eller kjøper noe til hjemmet sitt ofte i en periode? Eller at dere observerer noen med kikkerten for å se hvor manhe ganger i uken naboen handler? Dere liker å dømme litt, føle seg bedre bare dere kan kjenne engleglorien vokse av at dere selv bare kjøper økologisk, eller at dere bare spiser vegetar. At dere kan fryde dere over å dømme de som synder annerledes enn dere selv? 

Eller gjelder dette bare netthandel det vil si temu? 

Anonymkode: acb84...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men dere som driver på med litt sånn hobby/kvasi psykologi, driver dere på slik og ser hva andre kjøper i matvarebutikker også? Norske interiør butikker? At dere er veldig opptatt av å finne ut av hva andre kjøper, går og sniker i handlekurven til andre, dømmer litt, ser ned på noen som kjøper et annet toalettpapir enn Lambi, eller kjøper håndsåpe på Rusta eller kjøper noe til hjemmet sitt ofte i en periode? Eller at dere observerer noen med kikkerten for å se hvor manhe ganger i uken naboen handler? Dere liker å dømme litt, føle seg bedre bare dere kan kjenne engleglorien vokse av at dere selv bare kjøper økologisk, eller at dere bare spiser vegetar. At dere kan fryde dere over å dømme de som synder annerledes enn dere selv? 

Eller gjelder dette bare netthandel det vil si temu? 

Grunnen til at noen opplyser om at det drives moderne slavehandel for å lage billige produkter, advarer om giftige stoffer i tingene, og om spyware og malware i appen er jo fordi de bryr seg om mennesker. Ikke fordi folk skal dømmes. Det handler om å opplyse, slik at folk vet hva de gjør. Men dere blir jo bare fornærmet og sure og tror vi fornærmer deg. Grunnen til at det er så mye om temu på nett er jo fordi det er en shady bedrift, det er ikke for å plage folk som handler der. Folk må jo forstå det. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (29 minutter siden):

Grunnen til at noen opplyser om at det drives moderne slavehandel for å lage billige produkter, advarer om giftige stoffer i tingene, og om spyware og malware i appen er jo fordi de bryr seg om mennesker. Ikke fordi folk skal dømmes. Det handler om å opplyse, slik at folk vet hva de gjør. Men dere blir jo bare fornærmet og sure og tror vi fornærmer deg. Grunnen til at det er så mye om temu på nett er jo fordi det er en shady bedrift, det er ikke for å plage folk som handler der. Folk må jo forstå det. 

Å ja det er bare rettledene og opplysende oppførsel og arbeid dere driver på med

AnonymBruker skrev (På 12.4.2024 den 8.29):

Folk som bestiller driiit fra Temu ser jeg faktisk litt ned på. Ikke rart kloden koker når det "er sååå mye gøy og billig".. 

Anonymkode: dc6de...a27

Ikke en eneste tråd om temu går det an å ha uten en hel del nedsettende av dere som er skeptisk. Som titt og ofte bruker ord som harry, etc og som handler om at dere "ser litt ned på". Men ok siden dere bare rettleder og driver med opplysningsplikt til andre så🤪😅

Det er sikkert derfor tråden om "vi som elsker temu og KUN de" har blitt ryddet x antall ganger nå fordi dere bare skal inn å være litt "rettledene". Vel dere gjør det i absolutt alle tråder om temu her inne så jeg tror folk har skjønt at dere liker å dømme, være litt ekkel med denne ovenfra og ned holdningen deres. Dere dundrer jo inn i enhver sammenheng hvor temu nevnes uten å ha leseforståelse i det hele tatt så jeg tror budskapet deres er mottatt og forstått og sånn semi lest over hele forumet. Jeg har sett deg i mange tråder om temu så jeg vet hva du og andre står for. Greien er bare at dere sprer budskapet deres på en såpass nedlatende måte at få gidder å ta dere seriøst og iallefall ikke de dere så sårt ønsker å redde fra å handle fra denne grusomme nettstedet. Dere blir nesten en parodi på dere selv når alle tråder sksl handle om deres synspunkter og en ikke kan ha noen tråder uten at dere må inn å opplyse andre om noe. Nå har du og andre "opplyst" denne tråden, så står jo andre mennesker fremdeles fritt til å velge noe annet enn det du opplyser om. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uføre Unni
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Å ja det er bare rettledene og opplysende oppførsel og arbeid dere driver på med

Ikke en eneste tråd om temu går det an å ha uten en hel del nedsettende av dere som er skeptisk. Som titt og ofte bruker ord som harry, etc og som handler om at dere "ser litt ned på". Men ok siden dere bare rettleder og driver med opplysningsplikt til andre så🤪😅

Det er sikkert derfor tråden om "vi som elsker temu og KUN de" har blitt ryddet x antall ganger nå fordi dere bare skal inn å være litt "rettledene". Vel dere gjør det i absolutt alle tråder om temu her inne så jeg tror folk har skjønt at dere liker å dømme, være litt ekkel med denne ovenfra og ned holdningen deres. Dere dundrer jo inn i enhver sammenheng hvor temu nevnes uten å ha leseforståelse i det hele tatt så jeg tror budskapet deres er mottatt og forstått og sånn semi lest over hele forumet. Jeg har sett deg i mange tråder om temu så jeg vet hva du og andre står for. Greien er bare at dere sprer budskapet deres på en såpass nedlatende måte at få gidder å ta dere seriøst og iallefall ikke de dere så sårt ønsker å redde fra å handle fra denne grusomme nettstedet. Dere blir nesten en parodi på dere selv når alle tråder sksl handle om deres synspunkter og en ikke kan ha noen tråder uten at dere må inn å opplyse andre om noe. Nå har du og andre "opplyst" denne tråden, så står jo andre mennesker fremdeles fritt til å velge noe annet enn det du opplyser om. 

Ts elsker ikke temu

Dette skriver ts i hi:

Temu.com mye nytt og spennende, ser bra ut på bilder, og en lar seg lokke. Enkel retur, tidligere. 

Hva får en stort sett?
Bare søppel, som sendes i retur. 

Temu er smart, de bondefanget folk, ved å gi prisjustering i dagene mellom bestillingen er sendt og pakkene blir mottatt.Men de sender ikke pengene tilbake til den opprinnelige betalingsmåten. Temu gir deg en kredittkonto der prisjusteringene samler seg opp. Når en så bruker av kreditten og sender varer i retur så får man ikke pengene man har i kreditt i retur, man får bare det man har betalt dirkete fra vipps refundert. 
Dermed vokser kredittkonto, og folk må
handle mer søppel for å bruke opp pengene. Men er denne praksisen lov i Norge? 

Har en del,hundredemkroner stående på kredittkontoen hos Temu. Hvordan få dem ut i kroner? 

ved forsinket levering, så blir varene refundert med kr. 50, blir pakken enda mer forsinket så blir hele pakkens beløp refundert. Men hvor havner pengene? Jo, på kreditt konto hos Temu.com. I grenseland for lovlig? Eller ulovlig?

Chat med kundeservice/agent som de kaller det? Jo, da får du svar som er helt irrelevante og beklagelser opp og i mente.

Trenger ingen kommentarer om hvor dum jeg har vært, for jeg lærer av mine feil, og avslutter Temu handlingen nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uføre Unni skrev (2 minutter siden):

Ts elsker ikke temu

Dette skriver ts i hi:

Temu.com mye nytt og spennende, ser bra ut på bilder, og en lar seg lokke. Enkel retur, tidligere. 

Hva får en stort sett?
Bare søppel, som sendes i retur. 

Temu er smart, de bondefanget folk, ved å gi prisjustering i dagene mellom bestillingen er sendt og pakkene blir mottatt.Men de sender ikke pengene tilbake til den opprinnelige betalingsmåten. Temu gir deg en kredittkonto der prisjusteringene samler seg opp. Når en så bruker av kreditten og sender varer i retur så får man ikke pengene man har i kreditt i retur, man får bare det man har betalt dirkete fra vipps refundert. 
Dermed vokser kredittkonto, og folk må
handle mer søppel for å bruke opp pengene. Men er denne praksisen lov i Norge? 

Har en del,hundredemkroner stående på kredittkontoen hos Temu. Hvordan få dem ut i kroner? 

ved forsinket levering, så blir varene refundert med kr. 50, blir pakken enda mer forsinket så blir hele pakkens beløp refundert. Men hvor havner pengene? Jo, på kreditt konto hos Temu.com. I grenseland for lovlig? Eller ulovlig?

Chat med kundeservice/agent som de kaller det? Jo, da får du svar som er helt irrelevante og beklagelser opp og i mente.

Trenger ingen kommentarer om hvor dum jeg har vært, for jeg lærer av mine feil, og avslutter Temu handlingen nå! 

Det er mange tråder om temu her inne. Den tråden om "vi som elsker temu og KUN for oss" ligger på klesfoumet. Jeg har aldri skrevet at ts elsker temu! Men jeg poengterer at ts ikke får svar på det ts lurer på av at motstandere av temu kommer inn i denne tråden for å ha noe undervisning og fullstendig unødvendig opplysningsarbeid.

Anonymkode: 3cb43...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uføre Unni
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er mange tråder om temu her inne. Den tråden om "vi som elsker temu og KUN for oss" ligger på klesfoumet. Jeg har aldri skrevet at ts elsker temu! Men jeg poengterer at ts ikke får svar på det ts lurer på av at motstandere av temu kommer inn i denne tråden for å ha noe undervisning og fullstendig unødvendig opplysningsarbeid.

Anonymkode: 3cb43...d47

Jeg synes det er viktig. Og det gjør mange andre også. 

KG er åpent og offentlig. Tråden er ikke for bare ts, deg og meg. Mange leser den uten å legge igjen spor. Så alle innvendinger som kommer frem er god undervisning og opplysningsarbeid.

Jaja. Jeg er glad jeg ikke elsker sånn skit som temu er. Men you do you. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikker på at kreftstatistikken kommer til å fyke til himmels pga temu. Klærne og mange av de andre tingene er fylt opp av ftalater, bly og annen faenskap. Kjøkkenutstyret lekker bly og dritt, selv det i hardplast. Skjønner faen ikke at dere ikke er mer kritiske! 

Anonymkode: d100a...882

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det de gjør er lovlig eller ikke? Vanskelig å svare på. De er ikke en norsk butikk, så de behøver ikke forholde seg til norske forbrukerlover. Om de følger kinesiske forbrukerlover? Aner ikke, men jeg antar at ikke kinesiske myndigheter prioriterer kontroll av katteleker og hobbygreier solgt til utenlandske privatpersoner særlig høyt.

Anonymkode: aae8c...685

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tja vet du hva det inneholder da? Skjønner ikke at folk tør å kjøpe varer de ikke vet hva inneholder. Og i tillegg støtter barnearbeid

https://www.kvinnheringen.no/fant-tungmetaller-i-temu-produkter-som-a-spille-rulett/s/5-27-526394

Anonymkode: c3075...b55

Se på PCen eller telefonen du skriver på.

Du føler sikkert den er etisk. Men sannheten er at det meste av komponenter er laget på en måte du ikke hadde likt.

Samme med de etiske klærne du kjøper. Laget i Italia, selv i Norge, ja det stemmer at man har ferdigstilt produksjonen der, for å kunne sette riktig merkelapp på plagget. men alle innsatsfaktorer, selv mye av stoffet, kommer nok fra ulike fabrikker i Kina. 

Anonymkode: 6b88b...351

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er sikker på at kreftstatistikken kommer til å fyke til himmels pga temu. Klærne og mange av de andre tingene er fylt opp av ftalater, bly og annen faenskap. Kjøkkenutstyret lekker bly og dritt, selv det i hardplast. Skjønner faen ikke at dere ikke er mer kritiske! 

Går du i dyrebutikken og kjøper en leke til hunden din kan du finne eksakt den samme leken på Temu, identisk, fra samme fabrikk. Forskjellen er at den har gått via mange ledd. Resultatet er at du blir lurt til at produktet er "norsk" og helt trygt, og er villig til å betale ti ganger så mye for det. 

Det samme gjelder ting som mobilcover. 

Imidlertid har du et poeng, ting til matlaging kjøper jeg ikke der. Men som mange har påpekt; om man vet hva man holder på med så er det mye å spare. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke bare søppel de selger på Temu. Mitt barnebarn som er en ivrig fisker, kjøper en del fiskeutstyr der.Eks: https://www.temu.com/search_result.html?search_key=fiskesneller shimano&search_method=suggest&refer_page_el_sn=200252&srch_enter_source=

Han har også vært i kontakt med selve fabrikken jeg viser til. Mye penger å spare på "ting" en vet hva koster i butikker her hjemme.
Er snakk om å bruke vettet når en handler og selvfølgelig bruke Klarna og betale etter varen er mottatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kun handlet en gang på Temu i mitt liv,men alt jeg bestilte kom og alt ser bra ut. Så her er jeg fornøyd.

Anonymkode: 85cd5...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Går du i dyrebutikken og kjøper en leke til hunden din kan du finne eksakt den samme leken på Temu, identisk, fra samme fabrikk. Forskjellen er at den har gått via mange ledd. Resultatet er at du blir lurt til at produktet er "norsk" og helt trygt, og er villig til å betale ti ganger så mye for det. 

Det samme gjelder ting som mobilcover. 

Imidlertid har du et poeng, ting til matlaging kjøper jeg ikke der. Men som mange har påpekt; om man vet hva man holder på med så er det mye å spare. 

Nei, det stemmer ikke. Hundelekene og alt annet du kjøper her er kvalitetskontrollert etter norske regler/EU-regler selv om de er laget i Kina. Så det er en vesentlig forskjell der. Få produkter er norske, hvis man tror alt som selges i Norge er norsk er man bra naiv. Jeg hadde aldri i verden kjøpt hundeleker eller katteleker på temu. Vil ikke at dyrene mine skal risikere å få i seg giftige stoffer.

Jeg har aldri handlet på temu selv, det byr meg helt imot, men skulle jeg kjøpt noe der måtte det blitt mobildeksel. Aldri om jeg hadde kjøpt dyreleker, sminke, elektronikk, klær eller kjøkkenutstyr der for å spare noen kroner. Det er rett og slett ikke verdt det. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, det stemmer ikke. Hundelekene og alt annet du kjøper her er kvalitetskontrollert etter norske regler/EU-regler selv om de er laget i Kina. Så det er en vesentlig forskjell der. Få produkter er norske, hvis man tror alt som selges i Norge er norsk er man bra naiv. Jeg hadde aldri i verden kjøpt hundeleker eller katteleker på temu. Vil ikke at dyrene mine skal risikere å få i seg giftige stoffer.

Jeg har aldri handlet på temu selv, det byr meg helt imot, men skulle jeg kjøpt noe der måtte det blitt mobildeksel. Aldri om jeg hadde kjøpt dyreleker, sminke, elektronikk, klær eller kjøkkenutstyr der for å spare noen kroner. Det er rett og slett ikke verdt det. 

Jeg har kjøpt akkurat samme dyreleke på Temu, i salgsbod i Spania, og i butikk i Norge.

Eneste forskjellen er prisen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...