AnonymBruker Skrevet 30. juli #1 Del Skrevet 30. juli Temu.com mye nytt og spennende, ser bra ut på bilder, og en lar seg lokke. Enkel retur, tidligere. Hva får en stort sett? Bare søppel, som sendes i retur. Temu er smart, de bondefanget folk, ved å gi prisjustering i dagene mellom bestillingen er sendt og pakkene blir mottatt.Men de sender ikke pengene tilbake til den opprinnelige betalingsmåten. Temu gir deg en kredittkonto der prisjusteringene samler seg opp. Når en så bruker av kreditten og sender varer i retur så får man ikke pengene man har i kreditt i retur, man får bare det man har betalt dirkete fra vipps refundert. Dermed vokser kredittkonto, og folk må handle mer søppel for å bruke opp pengene. Men er denne praksisen lov i Norge? Har en del,hundredemkroner stående på kredittkontoen hos Temu. Hvordan få dem ut i kroner? ved forsinket levering, så blir varene refundert med kr. 50, blir pakken enda mer forsinket så blir hele pakkens beløp refundert. Men hvor havner pengene? Jo, på kreditt konto hos Temu.com. I grenseland for lovlig? Eller ulovlig? Chat med kundeservice/agent som de kaller det? Jo, da får du svar som er helt irrelevante og beklagelser opp og i mente. Trenger ingen kommentarer om hvor dum jeg har vært, for jeg lærer av mine feil, og avslutter Temu handlingen nå! Anonymkode: 43c3e...dee 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #2 Del Skrevet 30. juli Betal med klarna og handl kun via nettsiden, så kommer pengene direkte på kontoen din. Har returnert en gang, og det gikk knirkefritt. Kjøper ikke hva som helst på temu, og har enda tilgode å få noe som ikke er slik beskrevet. Anonymkode: 90e02...160 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #3 Del Skrevet 30. juli Er jo varer som er produsert så billig som mulig, uten miljøhensyn og kvalitetskrav, av arbeidere på sultelønn. Dette selger de så og si uten fortjeneste for å vinne en plass i markedet. Det sier seg selv at de da ikke kan ha en spesielt generøs returkompensasjonsordning i tillegg. De har allerede skjært til beinet. Det er ikke mer å hente. Anonymkode: 17917...337 25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #4 Del Skrevet 30. juli Er kun en kjole som har vært for stor her. Skal sy den inn. Alt annet her passet og alle tingene har vært bra. Ved retur kan du velge å få pengene inn på samme betalingsmåte som du betalte. Anonymkode: 5f5fa...3e7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #5 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Betal med klarna og handl kun via nettsiden, så kommer pengene direkte på kontoen din. Har returnert en gang, og det gikk knirkefritt. Kjøper ikke hva som helst på temu, og har enda tilgode å få noe som ikke er slik beskrevet. Anonymkode: 90e02...160 Om du betaler med Klarna eller med Vipps/kredittkort går ut på nøyaktig det samme. Frem til begynnelsen av juni 2024 så ble kronene tilbakebetalt når pakken ble innlevert til retur. Men så fant Temu.com på at de skulle kvalitetskontrollere returpakkene før de utbetalte retur. Gir de deg prisjustering så kommer ikke alle pengene i retur, det var poenget mitt. Har ikke lastet ned og kommer heller ikke til å laste ned noe app. TS AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er kun en kjole som har vært for stor her. Skal sy den inn. Alt annet her passet og alle tingene har vært bra. Ved retur kan du velge å få pengene inn på samme betalingsmåte som du betalte. Anonymkode: 5f5fa...3e7 Ja, men da har du ikke fått prisjustering, eller har du ikke oppdaget kredittkontoen din og prisjusteringene til Temu? Er det lov slik de holder på? TS Anonymkode: 43c3e...dee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #6 Del Skrevet 30. juli Alle skjønner vel at temu ikke er kvalitet? Og utrolig lite bærekraftig? Og så nesten bli overrasket når man ikke får det man tror. Anonymkode: 70a39...ba2 17 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #7 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Temu.com mye nytt og spennende, ser bra ut på bilder, og en lar seg lokke. Enkel retur, tidligere. Hva får en stort sett? Bare søppel, som sendes i retur. Temu er smart, de bondefanget folk, ved å gi prisjustering i dagene mellom bestillingen er sendt og pakkene blir mottatt.Men de sender ikke pengene tilbake til den opprinnelige betalingsmåten. Temu gir deg en kredittkonto der prisjusteringene samler seg opp. Når en så bruker av kreditten og sender varer i retur så får man ikke pengene man har i kreditt i retur, man får bare det man har betalt dirkete fra vipps refundert. Dermed vokser kredittkonto, og folk må handle mer søppel for å bruke opp pengene. Men er denne praksisen lov i Norge? Har en del,hundredemkroner stående på kredittkontoen hos Temu. Hvordan få dem ut i kroner? ved forsinket levering, så blir varene refundert med kr. 50, blir pakken enda mer forsinket så blir hele pakkens beløp refundert. Men hvor havner pengene? Jo, på kreditt konto hos Temu.com. I grenseland for lovlig? Eller ulovlig? Chat med kundeservice/agent som de kaller det? Jo, da får du svar som er helt irrelevante og beklagelser opp og i mente. Trenger ingen kommentarer om hvor dum jeg har vært, for jeg lærer av mine feil, og avslutter Temu handlingen nå! Anonymkode: 43c3e...dee Temu sikter seg jo inn på en kjøpegruppe som ikke akkurat består av rakettforskere......de selger søppel i bøtter og spann takket være litt for mange enkle sjeler. Anonymkode: a1329...f69 26 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #8 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Temu sikter seg jo inn på en kjøpegruppe som ikke akkurat består av rakettforskere......de selger søppel i bøtter og spann takket være litt for mange enkle sjeler. Anonymkode: a1329...f69 Mye er søppel, men langt fra alt. .Spør verken etter rakettforskere eller andre stigmatiserende og uvitende uttalelser i denne tråden. TS Anonymkode: 43c3e...dee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #9 Del Skrevet 30. juli Helt ærlig, om dere lar dere lure.... Så fortjener dere å bli lurt. Vær kritisk. Slutt å tro på alt dere ser og leser på Internett. Og spesielt fra de som skal selge deg noe. Anonymkode: a8f7d...b68 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #10 Del Skrevet 30. juli Just now, AnonymBruker said: Dere må kjøpe selektivt. Kjøper kun til ting på kjøkken. Stort sett grei kvalitet. Ikke kjøpe noe elektrisk, verktøy el klær. Anonymkode: 2b6d2...855 Deilig med forgiftet mat. Anonymkode: c35ae...86b 21 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #11 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt ærlig, om dere lar dere lure.... Så fortjener dere å bli lurt. Vær kritisk. Slutt å tro på alt dere ser og leser på Internett. Og spesielt fra de som skal selge deg noe. Anonymkode: a8f7d...b68 Les HI OG SVAR PÅ DET DET BLIR SPURT OM, ELLER HOPP OVER Å SVARE, TS Anonymkode: 43c3e...dee 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #12 Del Skrevet 30. juli Hvorfor orker folk å bruke energi på alle disse returene, krangle med kundeservice, klage på kvalitet. Bare sett det på tabbekvota og gå videre ned livet, kanskje litt klokere enn tidligere. Temu er bare moderne svindel, og du har latt deg svindle. Anonymkode: c35ae...86b 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #13 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): En god regel. All mykplast holder du deg unna. Hardplast er trygt. Anonymkode: 2b6d2...855 Samt smykker og elektronikk. Nok av annet å fråtse i 😁 Anonymkode: df7ac...81c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #14 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samt smykker og elektronikk. Nok av annet å fråtse i 😁 Anonymkode: df7ac...81c Og klær. Anonymkode: 90e02...160 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #15 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dere må kjøpe selektivt. Kjøper kun til ting på kjøkken. Stort sett grei kvalitet. Ikke kjøpe noe elektrisk, verktøy el klær. Anonymkode: 2b6d2...855 Til kjøkken og matlaging/servering? Sterkt frarådet av Forbrukerrådet. Ikke noe som skal i kontakt med mat eller hud. Og ikke elektronikk. De fant f eks nettopp et skadelig stoff i øredobber. Anonymkode: 336fe...a37 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #16 Del Skrevet 30. juli Tipper det er lov. Du handler fra en kinesisk nettbutikk, regulert av kinesisk lov. Hvis du slutter å handle billig søppel, som bidrar til sosial og miljømessig dumping, så skal du se det ordner seg. Anonymkode: ef1e7...87b 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #17 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Om du betaler med Klarna eller med Vipps/kredittkort går ut på nøyaktig det samme. Frem til begynnelsen av juni 2024 så ble kronene tilbakebetalt når pakken ble innlevert til retur. Men så fant Temu.com på at de skulle kvalitetskontrollere returpakkene før de utbetalte retur. Gir de deg prisjustering så kommer ikke alle pengene i retur, det var poenget mitt. Har ikke lastet ned og kommer heller ikke til å laste ned noe app. TS Anonymkode: 43c3e...dee Da jeg returnerte, ble fakturaen justert. Det er klart det er forskjell på betalingsmetode. Derfor bruker jeg alltid klarna. Betaler aldri for varene er kommet og godkjent. Du bør være kritisk før du handler på Temu. Eller ikke du siden du ikke skal handler der mer, men for oss andre som bruker de 😁 Anonymkode: 90e02...160 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #18 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Temu.com mye nytt og spennende, ser bra ut på bilder, og en lar seg lokke. Enkel retur, tidligere. Hva får en stort sett? Bare søppel, som sendes i retur. Temu er smart, de bondefanget folk, ved å gi prisjustering i dagene mellom bestillingen er sendt og pakkene blir mottatt.Men de sender ikke pengene tilbake til den opprinnelige betalingsmåten. Temu gir deg en kredittkonto der prisjusteringene samler seg opp. Når en så bruker av kreditten og sender varer i retur så får man ikke pengene man har i kreditt i retur, man får bare det man har betalt dirkete fra vipps refundert. Dermed vokser kredittkonto, og folk må handle mer søppel for å bruke opp pengene. Men er denne praksisen lov i Norge? Har en del,hundredemkroner stående på kredittkontoen hos Temu. Hvordan få dem ut i kroner? ved forsinket levering, så blir varene refundert med kr. 50, blir pakken enda mer forsinket så blir hele pakkens beløp refundert. Men hvor havner pengene? Jo, på kreditt konto hos Temu.com. I grenseland for lovlig? Eller ulovlig? Chat med kundeservice/agent som de kaller det? Jo, da får du svar som er helt irrelevante og beklagelser opp og i mente. Trenger ingen kommentarer om hvor dum jeg har vært, for jeg lærer av mine feil, og avslutter Temu handlingen nå! Anonymkode: 43c3e...dee ALT fra TEMU jeg har kjøpt er like god kvalitet på klær som hennes. Har noen gensere som holder og holder i vask så👏🏽👏🏽 Anonymkode: 3d1c6...4ae 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 30. juli #19 Del Skrevet 30. juli (endret) AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Temu.com mye nytt og spennende, ser bra ut på bilder, og en lar seg lokke. Enkel retur, tidligere. Hva får en stort sett? Bare søppel, som sendes i retur. Temu er smart, de bondefanget folk, ved å gi prisjustering i dagene mellom bestillingen er sendt og pakkene blir mottatt.Men de sender ikke pengene tilbake til den opprinnelige betalingsmåten. Temu gir deg en kredittkonto der prisjusteringene samler seg opp. Når en så bruker av kreditten og sender varer i retur så får man ikke pengene man har i kreditt i retur, man får bare det man har betalt dirkete fra vipps refundert. Dermed vokser kredittkonto, og folk må handle mer søppel for å bruke opp pengene. Men er denne praksisen lov i Norge? Har en del,hundredemkroner stående på kredittkontoen hos Temu. Hvordan få dem ut i kroner? ved forsinket levering, så blir varene refundert med kr. 50, blir pakken enda mer forsinket så blir hele pakkens beløp refundert. Men hvor havner pengene? Jo, på kreditt konto hos Temu.com. I grenseland for lovlig? Eller ulovlig? Chat med kundeservice/agent som de kaller det? Jo, da får du svar som er helt irrelevante og beklagelser opp og i mente. Trenger ingen kommentarer om hvor dum jeg har vært, for jeg lærer av mine feil, og avslutter Temu handlingen nå! Anonymkode: 43c3e...dee Du er smart som fant ut av det. Temu siden er en side som er designet for å gi hjernen din belønninger når du handler. Litt som å skrape et skrapelodd, eller å spille candycrush. Psykologisk sett blir man flashet av spennende farger og et spennende jul som belønner deg. Hjernen fylles av dopamin, og gud så billig det er og jeg vinner jo! Man blir manipulert, og lurt, og betaler masse penger for ting du kunne fint greid deg uten. ( Jeg forstår at noe er nødvendig, som feks bleier til hunder og div esker ) Men det er også mye som er gifting for miljøet vårt. Endret 30. juli av lillevill 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 30. juli #20 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): ALT fra TEMU jeg har kjøpt er like god kvalitet på klær som hennes. Har noen gensere som holder og holder i vask så👏🏽👏🏽 Anonymkode: 3d1c6...4ae Fra google: Reports reveal elevated levels of lead, PFAS, and phthalates in fast fashion items. Temu's products, like those of its peers, harbor these toxins. In fact, Health Canada revealed that a Shein children's jacket contained more than 20 times the allowable amount of lead for children's products. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå