Gå til innhold

Tre år gammel jente med tykt, bølgete og litt tørt hår. Ønsker å klippe det helt kort, noen som har erfaring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ei jente i barnehagen til min sønn, klipte håret kort da hun var rundt 4 år. Det ble mye snakk mellom barna at hun nå så ut som en gutt. 

Det går ikke an å tynne håret hos frisør i stedet?

Anonymkode: 33a93...170

Dette syns jeg høres rart ut.

Har hatt tre barn i bhg opp gjennom åra og har aldri hørt noe om noen barn som sier at den og den er ut som gutt eller noe ang. kroppen til noen egentlig.

Har barn forandret seg så mye at de snakker seg i mellom at "Line" ser ut som gutt fordi hun fikk kort hår? Det var plenty av jenter med kort hår i bhg hos oss og var aldri noe snakk om at noen så ut som det ene eller andre pga håret.

Hva med de jentene som naturlig ikke har så langt hår når de er så små, noen får jo ikke spesielt lengde på håret de første åra - snakker barna om dem også? 

Anonymkode: ce251...e87

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette syns jeg høres rart ut.

Har hatt tre barn i bhg opp gjennom åra og har aldri hørt noe om noen barn som sier at den og den er ut som gutt eller noe ang. kroppen til noen egentlig.

Har barn forandret seg så mye at de snakker seg i mellom at "Line" ser ut som gutt fordi hun fikk kort hår? Det var plenty av jenter med kort hår i bhg hos oss og var aldri noe snakk om at noen så ut som det ene eller andre pga håret.

Hva med de jentene som naturlig ikke har så langt hår når de er så små, noen får jo ikke spesielt lengde på håret de første åra - snakker barna om dem også? 

Anonymkode: ce251...e87

Min sønn hadde langt hår på barneskolen og ble kalt henne og hun av fremmede og homo fra flere gutter i trinnet over og i klassen.

I barnehagen var barna svært opptatt av at ting var jente og gutte ting og laget et stort nummer ut av det viss et barn brukte noe som var ment for motsatt kjønn. Jeg ble selv svært overrasket første gang jeg overhørte dette.

Selv ble jeg skamklippet av en frisør som barn og tatt for å være gutt frem til håret mitt vokste ut igjen. Det opplevdes svært traumatisk på den tiden. Og ble flere ganger kaldt et gutte navn av lærer som ikke klarte og se forskjell på meg og en gutt i klassen bakfra.

Skulle ikke tro at hår har så mye og si men det har det.

Anonymkode: 44abe...c11

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selv en 3-åring har følelser. Jeg ble selv tvangs klipt kort på den alderen. Så ut som en gutt og alle spurte om hva gutten het.

Nå ler jeg av det, gjorde visstnok ikke det da.

Anonymkode: ce486...b25

Samme her, moren min ville absolutt at jeg skulle ha pinnkort hår på 80-tallet. Selv om jeg egentlig ville ha langt hår å stelle, så sa jeg ikke noe. Folk kalte meg "han" på bussen og andre steder og det ga meg forferdelig dårlig selvtillit. Jeg følte meg ikke som ei jente. 

Hvis denne treåringen virkelig hater sitt eget hår og er helt umulig, så klipp det halvlangt ☺️ Da har hun tydelig jentesveis, det krever ikke noe stell og det vokser fort ut igjen. Hvis man har pinnkort guttesveis så er det en lang prosess å gro det helt ut (I know) 😁

Anonymkode: 99cd6...415

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ei jente i barnehagen til min sønn, klipte håret kort da hun var rundt 4 år. Det ble mye snakk mellom barna at hun nå så ut som en gutt. 

Det går ikke an å tynne håret hos frisør i stedet?

Anonymkode: 33a93...170

Det sier vel mer om de barna som sier hun ligner på en gutt. Enn jenta som klippet seg kort... 

Anonymkode: fbd18...070

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 15.30):

Selv en 3-åring har følelser. Jeg ble selv tvangs klipt kort på den alderen. Så ut som en gutt og alle spurte om hva gutten het.

Nå ler jeg av det, gjorde visstnok ikke det da.

Anonymkode: ce486...b25

Jeg vet godt at barn har følelser. Men å klippes i en praktisk frisyre når barnet nekter hårstell og strikk er ikke akkurat traumatisk. Frisører kan klipp kort og feminint om det er ønskelig.

Anonymkode: 57f65...8c1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...