Gå til innhold

Tre år gammel jente med tykt, bølgete og litt tørt hår. Ønsker å klippe det helt kort, noen som har erfaring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun er veldig lite villig til å børste det og å ha i strikk, så jeg har lyst til å klippe det helt kort, sånn noen cm langt. Noen som har erfaring med å klippe den type hår så kort?

Anonymkode: b3c91...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har hun hår til mellom ørene og skuldrene.

HI

Anonymkode: b3c91...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min har den type hår og det er helt kort, ca 1 cm. Ser helt vanlig ut. Syns han fort ser litt ustelt ut om det blir for langt. 

Anonymkode: f9c4b...3fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke klipp med mindre barnet selv har et stort ønske om det og du er sikker på at det blir fint. Å stelle hår er med øvelse en fin stund dere kan ha sammen. 

Anonymkode: 3874e...b76

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke klipp med mindre barnet selv har et stort ønske om det og du er sikker på at det blir fint. Å stelle hår er med øvelse en fin stund dere kan ha sammen. 

Anonymkode: 3874e...b76

Barnet er tre år. Her bestemmer foreldre. Praktisk går foran estetikk.

Anonymkode: 57f65...8c1

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt klart klippet håret. Jenta er 3 år og hår vokser fort ut igjen.

Det er nå bedre å ha en treåring som slipper å gråte ved børsten og ved dusjing og såpe i øynene osv. enn å ha langt hår bare fordi hun er jente. 

Hvis lengden er et sted mellom ørene og skuldrene er det uansett ikke veldig langt, så å klippe det kort blir ikke store forskjellen. 

Luftigere er det også i sommervarmen. (Hvis dere bo på et sted der det er varmt nå så klart.)

Anonymkode: ce251...e87

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde aldri klippet det 😨 Jeg ble klippet som liten etter at en jente klinte slim i hele håret mitt… Det er 25 år siden og jeg glemmer det aldri! 

Nå har jeg selv jente med langt, bølgete og tykt hår. Vi brukte tid på å lære  å stelle hår. Kjøpte masse fine hårklyper og strikker i forskjellige farger, så barnet får velge selv hvilke vi skal ha. Balsamspray og en god hårbørste så kommer man langt… Jeg startet med å stelle håret mens hun satt rolig (f.eks ved frokosten). Nå har hun begynt å legge merke til andre jenter med lange fletter og oppsatt hår, og ønsker gjerne det samme😊

Anonymkode: a29b1...994

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Barnet er tre år. Her bestemmer foreldre. Praktisk går foran estetikk.

Anonymkode: 57f65...8c1

Selv en 3-åring har følelser. Jeg ble selv tvangs klipt kort på den alderen. Så ut som en gutt og alle spurte om hva gutten het.

Nå ler jeg av det, gjorde visstnok ikke det da.

Anonymkode: ce486...b25

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dere vet at dere virkelig har forsøkt alt, og at det ikke er av latskap fra foreldrenes side. Og at dere ikke gjør det dersom hun nekter.

Anonymkode: f0474...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for all del til frisøren 

Anonymkode: 32127...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gå for all del til frisøren 

Anonymkode: 32127...913

Jepp, gå til frisøren og be om hjelp til å finne en kort og praktisk klipp som ser fin ut.

Hva ER det med dagens foreldre som på død og liv skal ha langt hår på jenter, uansett hvor tynt og pistrete det er, uansett om bading og greiing tar en time og er på grensen til traumatiserende for både barn og foreldre??

På skolebildene fra min barndom var det masse jenter med kort hår. I datterens klasse er hun den eneste (hun har en søt, feminin bob som hun selv er veldig fornøyd med). 

Anonymkode: fc6fd...85f

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen min har veldig tjukt og mye hår. Jeg klipte det til rett under ørene. Det gikk bra, ikke noe hår i maten og lite som kunne floke seg. Hun brukte hårbøyle for å få det vekk fra ansiktet når hun spiste.

Men du bør faktisk høre på hva ungen vil med håret sitt.

Anonymkode: e2411...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barnet ønsker å klippe seg så klipp, det vokser ut igjen. 

Hvis hun ikke vil, kan du gå over tupper også bruke leave in balsam. 

Anonymkode: fbd18...070

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tips til å pleie denne hårtyper. Hår med bølger skal behandles som krøllete hår. Håret skal børstes når det er vått med fuktighetsgivende balsam. Bruk en børste for vått har, f.eks tangle teezer splash. Når håret et vasket mens det fortsatt er vått tar du inn leave inn balsam for krøller. Børst igjennom håret. Klem ut vannet først med hender så med et mikrofiber håndkle og klem for å unngå frizz. Viss håret trenger å børstes mellom hårvask må du spraye det med vann og leave inn balsam. Lag blandingen selv i en mist spray flaske for hår.

Bruk hårmaske for krøller innimellom viss håret er tørt. Shea moisture har en yoghurt protein maske som funker bra for de med bølger. Cantu sin balsam og leave i curl activator cream er billige og effektive. Selv bruker jeg shampoo bar fremfor vanlig shampoo i hodebunnen.

Hår med tekstur vil være tørt i lengden og trenge mye fukt. Med riktig behandling så vil håret se fint ut, ingen grunn til å klippe henne helt kort. Masse videoer på YouTube om hvordan man steller bølgete hår.

Anonymkode: 44abe...c11

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tips til å pleie denne hårtyper. Hår med bølger skal behandles som krøllete hår. Håret skal børstes når det er vått med fuktighetsgivende balsam. Bruk en børste for vått har, f.eks tangle teezer splash. Når håret et vasket mens det fortsatt er vått tar du inn leave inn balsam for krøller. Børst igjennom håret. Klem ut vannet først med hender så med et mikrofiber håndkle og klem for å unngå frizz. Viss håret trenger å børstes mellom hårvask må du spraye det med vann og leave inn balsam. Lag blandingen selv i en mist spray flaske for hår.

Bruk hårmaske for krøller innimellom viss håret er tørt. Shea moisture har en yoghurt protein maske som funker bra for de med bølger. Cantu sin balsam og leave i curl activator cream er billige og effektive. Selv bruker jeg shampoo bar fremfor vanlig shampoo i hodebunnen.

Hår med tekstur vil være tørt i lengden og trenge mye fukt. Med riktig behandling så vil håret se fint ut, ingen grunn til å klippe henne helt kort. Masse videoer på YouTube om hvordan man steller bølgete hår.

Anonymkode: 44abe...c11

Tusen takk for masse tips. Er du frisør siden du har så inngående kunnskap?

HI

Anonymkode: b3c91...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle tilbakemeldinger. Jeg kommer ikke til å klippe det selv, går evt. til frisøren. Tok det opp med frisøren hun var hos sist, men hun sa at hun ikke ville klippet det så kort. Men jeg skal ta det opp igjen. Tror jeg først prøver med noen gode prudukter. Kan forøvrig legge til at hun er veldig negativ til balsamspray også. Hun vil bare at jeg skal holde meg unna håret hennes.

Hun har vært negativ til å klippe seg kort de gangene jeg har foreslått det for henne, men det er jo mulig jeg kan få henne til å skifte mening hvis hun ser noen fine, korte frisyrer.

Jeg har en eldre datter med samme type hår, men ikke like tørt, og jeg kan ikke huske at hun motsatte seg like mye. Vi klippet henne til under ørene og da gikk det bra.

HI

Anonymkode: b3c91...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke gjør det. Seriøst. Veit om noen som har klipt håret på jenta si og hun ser nå ut som en gutt. Der var det foreldrenes vilje fordi det er "praktisk". 

Bruk balsam og børst håret i dusjen ! Eller balsamspray. 

Så lærer man barna sine at man steller håret sitt, det er like viktig som resten av hygienen.

Anonymkode: 3612a...744

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tusen takk for masse tips. Er du frisør siden du har så inngående kunnskap?

HI

Anonymkode: b3c91...908

Nei men har selv bølger. Håret mitt er av typen som blir til dreads av seg selv viss jeg ikke steller det ordentlig. Men med riktig stell så er håret mitt mykt og glansfullt.

Mange frisører mangler kunnskap om hår med tekstur så som yngre mente frisører at håret mitt var slitt og at alt måtte klippes når det kun var tørt og trengte mere fuktighet. Etter at jeg fikk tips om krølle produkter og satte meg inn i hårtyper min har håret mitt vært lettstelt og ser pent ut. Ingen flere dreads😁

Anonymkode: 44abe...c11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei men har selv bølger. Håret mitt er av typen som blir til dreads av seg selv viss jeg ikke steller det ordentlig. Men med riktig stell så er håret mitt mykt og glansfullt.

Mange frisører mangler kunnskap om hår med tekstur så som yngre mente frisører at håret mitt var slitt og at alt måtte klippes når det kun var tørt og trengte mere fuktighet. Etter at jeg fikk tips om krølle produkter og satte meg inn i hårtyper min har håret mitt vært lettstelt og ser pent ut. Ingen flere dreads😁

Anonymkode: 44abe...c11

Tusen takk igjen. Kjøper du disse produktene hos frisør eller på internett?

HI 

Anonymkode: b3c91...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jente i barnehagen til min sønn, klipte håret kort da hun var rundt 4 år. Det ble mye snakk mellom barna at hun nå så ut som en gutt. 

Det går ikke an å tynne håret hos frisør i stedet?

Anonymkode: 33a93...170

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...