Gå til innhold

Enkeltmannsforetak: Mulig å unngå at ditt fulle navn, fødselsår og adresse vises i på Proff.no?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

jeg har opprettet et enkeltmannsforetak i forbindelse med en hobby jeg har, som jeg kan tjene litt penger på. Til min forskrekkelse ser jeg at alle opplysninger om meg nå ligger ute på nettet. Jeg har slettet meg fra gule sider og 1881 for lenge siden, men er nå tilbake. Jeg ønsker ikke at disse opplysningene skal ligge offentlig. Jeg har slitt med en plagsom «stoker» tidligere, og blir engstelig når jeg ser all informasjon om meg ligger ute.

Det er et krav til at etternavnet ditt er registrert i navnet på enkeltmannsforetaket som jeg har gjort, men er det ingen mulighet for å fjerne andre opplysninger om en selv? Fullt navn, full adresse og fødselsår ligger nå ute.

Hjelp!

Anonymkode: 52aa4...49f

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette må du akseptere. Basisinformasjon om foretak er offentlig informasjon man finner i Brønnøysundregisteret. 

Anonymkode: 39320...4bd

• Liker 4
  • Nyttig 1

Dette er offentlig informasjon som skal publiseres. Det du kan gjøre for å begrense eksponeringen er å ha kontoradresse et annet sted enn der du bor. Men det er ikke bare bare det heller.

AnonymBruker

Som andre skriver så er det offentlig info. 

Alternativ er ; opprett et holdingselskap som eier et as hvor du ikke har en privat rolle i styret og som igjen har en postboks/kontoradresse. 

Alternativt 2 ; få deg en postboks.

Anonymkode: 4177a...3d7

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei,

jeg har opprettet et enkeltmannsforetak i forbindelse med en hobby jeg har, som jeg kan tjene litt penger på. Til min forskrekkelse ser jeg at alle opplysninger om meg nå ligger ute på nettet. Jeg har slettet meg fra gule sider og 1881 for lenge siden, men er nå tilbake. Jeg ønsker ikke at disse opplysningene skal ligge offentlig. Jeg har slitt med en plagsom «stoker» tidligere, og blir engstelig når jeg ser all informasjon om meg ligger ute.

Det er et krav til at etternavnet ditt er registrert i navnet på enkeltmannsforetaket som jeg har gjort, men er det ingen mulighet for å fjerne andre opplysninger om en selv? Fullt navn, full adresse og fødselsår ligger nå ute.

Hjelp!

Anonymkode: 52aa4...49f

Det er slik. Om man har enkeltmannsforetak eller et as. Så du kommer ikke unna det. 

Anonymkode: 125aa...6ce

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er slik. Om man har enkeltmannsforetak eller et as. Så du kommer ikke unna det. 

Anonymkode: 125aa...6ce

Og bra er det.

Anonymkode: f6082...e56

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...