AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #1 Skrevet 30. juli 2024 Mitt barn har en venn som til stadighet gir bort lekene sine. Hver gang ber jeg barnet gi det tilbake og tar praten om at vennen er snill, men at det ikke er meningen at egne leker skal gies videre og at hun må takke nei. Jeg ønsker ikke konflikter rundt dette og derfor har jeg vært nøye på at ting skal tilbake. Men nå har altså moren blåst seg skikkelig opp på grunn av dette. Det er ingen uklarhet rundt hvordan dette foregår, både vennen og mitt barn er enige om at vennen gir bort lekene uoppfordret og insisterer på at mitt barn skal få det. Moren til denne vennen mener at problemet er mitt barn som tar i mot og at vi må jobbe med mitt barns impulskontroll når de velger å takke ja. Hun vil ikke høre noe på når jeg forteller at vi snakker om å takke nei og at barnet alltid gir tilbake. Ikke vil hun ha noe snakk om at de på sin side bør jobbe med at barnet ikke gir bort lekene sine. Hun mener problemet ene og alene faller på oss. Hvordan håndtere dette? Anonymkode: 11a21...61b
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #2 Skrevet 30. juli 2024 Ville brukt pepperspray. Anonymkode: 2c98c...9a7 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #3 Skrevet 30. juli 2024 Der tror jeg at jeg hadde blitt litt krass på denne moren, samlet opp alene lekene som barnet gir og tatt vare på dette. Hvis moren ikke skjønner at hun må lære barne at gir man bort noe så er det ikke dems lenger. Det er faktisk ikke deres skyld. Men alikevel bra du lærer barnet ditt det du gjør. Anonymkode: f1cba...d36 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå