Gå til innhold

Mennesker er slitsomme - Introvert.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan forklare til psykologen at jeg syns det er svært slitsomt å være sosial. At jeg føler at jeg har svært lite tilfelles med andre mennesker og at jeg heller ikke får noe ut av det. Det er ikke koselig å være sosial, det er kun slitsomt. 

Jeg er ensom fra tid til annen, men det kjenner nok de fleste på. Jeg syns det er mer slitsomt og utrolig uinteressant å omgi seg med mennesker. 
Min eneste hobby er å skrive/lage musikk på hobby basis og jeg liker bare Black metal. 

Er det andre introverte som meg? Jeg koser meg stort sett i eget selskap, men dette er ikke sosialt akseptert. 

Anonymkode: bf675...e2d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvordan forklare til psykologen at jeg syns det er svært slitsomt å være sosial?

Jeg føler at jeg har svært lite tilfelles med andre mennesker og at jeg heller ikke får noe ut av det. Det er ikke koselig å være sosial, det er kun slitsomt. 

Anonymkode: d9d14...1f4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Er det andre introverte som meg? Jeg koser meg stort sett i eget selskap, men dette er ikke sosialt akseptert. 

Tingen er jo at du kan komme i en situasjon der du trenger noen. Kansje du vil havne på sykehuset en gang i livet, kansje du brekker et ben. Du "unngår" folk, fordi det trigger noe i deg. Akkurat hva som trigges, er fint å nøste opp i. Man kan være "avoidant" eller ungående på så mye i livet. På sunn mat, på renslighet, på ryddighet, og på kjærlighet, og vennskap. Det er mye som trigger noe i oss. Men vi trenger jo sunn mat, renslighet, ryddighet kjærlighet og vennskap, eller hva? Ihvertfall litt.

Jeg er litt lik. Jeg har adhd. Og jeg har blitt latterligjort ertet og plaget. Jeg blir stadig utsatt for mennesker som vil at jeg skal innse hvor "irriterende kaotisk" jeg virker. Og jeg vet jo det, men jeg kjemper for å bli glad i meg selv. Det er så tøft og vanskelig å stole på at noen vil det beste for meg. At noen faktisk vil like meg.. 🤔 og at jeg vil få energi av å treffe dem. Men det må jo gå? 

Kansje det finnes noen få perfekte venner for akkurat deg der ute?

Anonymkode: 3e110...3d2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvordan forklare til psykologen at jeg syns det er svært slitsomt å være sosial. At jeg føler at jeg har svært lite tilfelles med andre mennesker og at jeg heller ikke får noe ut av det. Det er ikke koselig å være sosial, det er kun slitsomt. 

Jeg er ensom fra tid til annen, men det kjenner nok de fleste på. Jeg syns det er mer slitsomt og utrolig uinteressant å omgi seg med mennesker. 
Min eneste hobby er å skrive/lage musikk på hobby basis og jeg liker bare Black metal. 

Anonymkode: bf675...e2d

Hvorfor bryr du deg om hva som er sosialt akseptert? Mur deg inne for all del hvis det gjør deg lykkelig. Noen trivest med det. Meeen jeg mistenker at du har feile mennesker rundt deg jeg da. Finn noen som er mer lik deg. Da blir det ikke slitsomt men givende.

Anonymkode: 3dd39...901

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan du skal forklare? Du har jo beskrevet hva du mener her, så vis h*n det?

Anonymkode: 3553b...9bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...