Gå til innhold

Gave til barnet første skoledag - hva gir dere?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hører om flere som gir gave på første skoledag i første klasse, i tillegg til vanlige ting som sekk, pennal og nye klær. Jeg har hørt om smykke til jenter og klokke til gutter. Gir dere noe? Eventuelt hva?

Anonymkode: 7abf2...b7f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gave? Ikke vanlig her hvert fall. Holder lenge med ny dyr sekk, pennal og klær. 

Anonymkode: 173df...55a

• Liker 22
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

😳

Anonymkode: 123c0...7d2

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om og aldri gitt. Sekk, penal og nye klær/ sko ved behov er vel gave nok? Gikk ut og spiste lunsj på barnas favorittrestaurant i Lillestrøm. 

Anonymkode: 90cf1...190

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vanlig her. Vi pleier å gå ut å spise med noen venner den uka eneste :) 

Anonymkode: e356b...031

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Sekk og pennal trenger de uansett. Klokke (med visere, ikke digital) er også nyttig når de øver på klokka. Og nye klær trenger de, for fjorårets er utvokst. Men ekstra gave utover det synes jeg er unødvendig. De får (og trenger) utrolig mange ting i den alderen. Hvis du har lyst til å pakke inn nødvendigheter i gavepapir står du fritt til det.

Anonymkode: d15fe...872

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Gave?? Aldri hørt om😆 

Anonymkode: 9783d...0a9

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var liten var det soft-is som var det store på første skoledag. Det selger de ikke noe sted her jeg bor, så jeg tenker det blir kjøpekake og så tar vi masse bilder og skryter masse av henne. Det får holde. 

(Storesøsteren fikk nye sko, men hun trengte virkelig nye sko - årets skolestarter fikk nye sko i vår og de ser bortimot nye ut enda. Fin arvet sekk har hun også, og hun fikk penal med innhold til bursdagen sin... )

Anonymkode: 772db...888

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Pizza til middag! 

Anonymkode: 89f65...3a1

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Får velge middag eller vi går ut og spiser første skoledag. 

Aldri hørt om gaver til skolebarn...

• Liker 12
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om

Anonymkode: 57eee...713

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Ikke gave. Men på kafe og spise skolebolle etter skolen er koselig

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vår fikk ikke noe gave for å begynne på skolen. Da gir jeg heller gave når hn har fullført videregående. 

Jeg husker ikke helt hva vi gjorde, men vi gikk vel ut å spiste middag. 

Anonymkode: 50234...2b6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hører om flere som gir gave på første skoledag i første klasse, i tillegg til vanlige ting som sekk, pennal og nye klær. Jeg har hørt om smykke til jenter og klokke til gutter. Gir dere noe? Eventuelt hva?

Anonymkode: 7abf2...b7f

Barna får skolesekk, pennal, gymbag og nye klær. Hva mer trenger de?

Anonymkode: 0a070...972

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har gått på cafe for å gjøre dagen ekstra spesiell. Jeg hadde jo ordet meg fri fra jobb den dagen uansett. Aldri vært borti at foreldre kjøper gave. De får jo være med å kjøpe penal,sekk, bok papir etc. Det er da dyrt nok!

Anonymkode: 8a068...36d

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser her jeg bor at kafeene er proppfulle 1.skoledag, etter skolen. Det er gave nok å gå på kafé, vanlig het iallfall. 

Anonymkode: 89a00...bbc

• Liker 3
Skrevet

Det er jo typisk vestlig verden å kjøpe seg ut av gode og dårlige situasjoner og hendelser. Her dro foreldre og barna og spiste is sammen etter første skoledag. VELDIG fint å markere dagen, og det burde man absolutt gjøre. Enten i felleskap, eller bare familien. Gaver utover det syns jeg virker litt unødvendig. Jeg forstår greia, men det er jo noe vi trenger å innføre... Ha en dag sammen som familie hvor man plukker ut sekk, penal og alt man trenger i felleskap er jo en gave og opplevelse verdt MYE mer enn en klokke de ikke klarer å bruke før tredje klasse feks... 

• Liker 1
Skrevet

Ingen gave, alt det nye utstyret er da gave nok til skolestart.

Men vi spiser på favorittrestauranten til skolebarnet.

AnonymBruker
Skrevet

At vi gjør et lite intervju med barnet om hva det gleder seg til i år, hva det ønsker å bli når det vokser opp og litt oppfølgingsspørsmål. Dette intervjuet filmes sånn at vi kan fortsette tradisjonen hver første skoledag fremover. Dette blir fint for barnet å se senere 😊

Anonymkode: e34d7...aff

• Hjerte 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...