AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #1 Del Skrevet 30. juli 2024 Jeg har en nabo som jeg før har hatt en god del kontakt med, men som ble i overkant koko og stressa. Hun var på døra her og snakka stygt til sønnen min. Hun er blokkert fordi hun ringte hele tiden på jobb og hun har slettet meg på some. Men det var alltid "er du hjemme. vil du på tur" Alltid på en arbeidsdag når jeg var i møter. Jeg ønsker å ha en vanlig og grei tone med henne. Sånn, si hei ute, og normalt høflig. Da blir alle i godt humør. Hver gang jeg kommer i prat med henne så er hun så intens. Da vil hun involvere meg i prosjekter. Male porten. Male veggen. Greit nok at jeg skal hjelpe om det faktisk handler om noe som er midt ansvar. Men hun skal ha meg til å male min port når den ikke trenger det. Når jeg sier "Jeg greier ikke helt å se hva som må males.." Så sier hun Åja. Nei da trenger den ikke maling! Som om hun har glemt å sjekke at porten min faktisk trengte maling? Og spørsmål og mas og fortellinger i det vide og brede om bekjente og hennes voksne barn bare jeg sniker meg fordi med søpla.. Og alltid vil hun noe sosialt. Kom og gå tur. skal du ha vin. Jeg kan være midt i noe hastverk hjemme og da er det kom å gå tur. Kom å drikk vin. Hun roper omtrent etter meg selv om jeg begynner å gå. Jeg lurer på hvordan kan man få en normal og rolig relasjon uten at tusen ting skal skje samtidig? Jeg vil så gjerne ha flere venner, men kan ikke folk roe seg littegranne liksom? 😰 Hva kan jeg si? "En ting om gangen" kanskje? Føles som om jeg tilbyr hånden så drar hun meg inn og sluker meg opp. Og hun blir kjempesur også.. Anonymkode: 84381...84c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 30. juli 2024 #2 Del Skrevet 30. juli 2024 Høres ut som hun har en eller annen forstyrrelse. Bare smil høflig og si nei takk, vink og si du må gå nå. Ingen forklaringer. Så gir hun seg nok. Det er du som må sette grenser - og så må du tåle å stå i de ubehagelige følelsene du selv får når du setter grenser. Det er der vi ofte sliter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå