AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #1 Del Skrevet 30. juli 2024 Jeg vil strikke en herregenser i ull, den skal ha raglanfelling og være ensfarget. Har lyst å strikke på minimum pinne nr 4. Jeg er ikke en veldig erfaren strikker, men kan raglan, german short row og skal klare ting om det er enkle teknikker som det finnes forklaring på/video på. Har leitet masse på nettet, men det er så vanskelig når jeg ikke får lest oppskriftene og heller ikke kjenner så godt til ulike garntyper. Noen tips? Anonymkode: 115cc...b28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Margaret* Skrevet 30. juli 2024 #2 Del Skrevet 30. juli 2024 https://www.petiteknit.com/products/hanstholm-sweater?variant=39509632188471 Lett oppskrift som er godt forklart, og med videoer. Strikkes på pinne 4 i Peer Gynt fra Sandnes garn, som er et ullgarn i god kvalitet som jeg synes er veldig godt å strikke med. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #3 Del Skrevet 30. juli 2024 *Margaret* skrev (1 minutt siden): https://www.petiteknit.com/products/hanstholm-sweater?variant=39509632188471 Lett oppskrift som er godt forklart, og med videoer. Strikkes på pinne 4 i Peer Gynt fra Sandnes garn, som er et ullgarn i god kvalitet som jeg synes er veldig godt å strikke med. Har faktisk kjøpt den oppskriften, men syntes den virker vanskelig. Har du strikket den? Mulig det er ovenfra og ned konseptet som forvirrer meg. Anonymkode: 115cc...b28 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Margaret* Skrevet 30. juli 2024 #4 Del Skrevet 30. juli 2024 Ja, har strikket den. Jeg er heller ikke særlig erfaren, men den var lett og resultatet ble veldig fint😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Margaret* Skrevet 30. juli 2024 #5 Del Skrevet 30. juli 2024 Jeg droppet italiensk avfelling på slutten, og gjorde bare "vanlig" avfelling, ble fint det også 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #6 Del Skrevet 30. juli 2024 Kanskje jeg skal gi den et forsøk, den ser veldig fin ut😊 Anonymkode: 115cc...b28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 30. juli 2024 #7 Del Skrevet 30. juli 2024 (endret) *Margaret* skrev (12 timer siden): Jeg droppet italiensk avfelling på slutten, og gjorde bare "vanlig" avfelling, ble fint det også 😊 Italiensk avfelling gjør avfellingen veldig elastisk - ideelt for de av oss som feller av stramt. 😅 Hvis man ikke feller av stramt er det absolutt enklest å bare felle av. Når det er sagt ligger det flere veldig gode videoer på italiensk avfelling, og når man får rytmen i fingrene kan man lett felle av mens man ser en film eller noe. ❤️ Endret 30. juli 2024 av KaraThrace 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #8 Del Skrevet 6. august 2024 Ånundgener er fin og lett å strikke. Tykke pinner. Anonymkode: 1ec4b...391 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 12. august 2024 #9 Del Skrevet 12. august 2024 Jeg har strikket simongenser fra Rauma til mannen min, veldig enkel å strikke med raglan og pinne nr 6. Genseren strikkes i Puno, et nydelig mykt garn. Men du kan også bytte ut Puno med Vams for en mere slitesterk genser https://www.raumagarn.no/produkt/oppskrifter/328-1-simongenser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillymilly Skrevet 8. september 2024 #10 Del Skrevet 8. september 2024 Ankersgenser my boyfriends size fra petitknit, enkel og fin genser med raglan😃 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emi123 Skrevet 2. oktober 2024 #11 Del Skrevet 2. oktober 2024 Jeg strikker Lion Brand sin Adult Raglan Sleeve Pullover til kjæresten min, og synes den er enkel og grei. Den er på størrelse 8mm pinner med chunky garn; jeg fant at Vams med 7mm gikk fint for meg. Man strikker først ryggen, så fronten og syr det sammen før man til slutt strikker ermene. Ryggen og fronten felles av "raglan style", dvs diagonalt frem til det er så og så mange masker igjen. Oppskriften er på engelsk, men den er gratis på nettsiden. Personlig lærte jeg meg å strikke på engelsk, så kjøper bare engelske oppskrifter, selv hvis de er tilgjengelige på norsk hehe...😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå