Gå til innhold

Sende post til utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal sende en gave til USA som brev, og lurer litt på hvordan det er med regler angående dette. Jeg skal sende et par DVD-er og litt sjokolade. Er det begrensninger på hvor mye man kan sende?

Jeg finner knapt med info i postens prisoversikt, der oppgir de porto for brev opp til div vekt, men så står det et annet sted noe om fortolling.. Er det noe jeg trenger å ta hensyn til når det bare er snakk om et par filmer og noe snop (og det sendes som gave)?

Og hvor nøyaktig må det oppgis verdi for innholdet utenpå? "Ja, her får du en gave, den kostet meg nøyaktig..." :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har ikke tollgrenser som er like våre, men jeg fikk anbefalt av en amerikaner jeg satt ved siden av på et fly på vei over der å ikke si at jeg hadde med gaver for mer enn 40 dollar. Så jeg har fortsatt å skrive 40 dollar på pakker jeg har sendt over.

Amerikanere er litt paranoide for tiden, så det bør merkes ganske nøyaktig hva det inneholder. Jeg har aldri opplevd at det har vært noe problem med å sende pakker til usa.

Skrevet

Ok, så ikke skrive "1 ounce of white powder".. :P

Takk for svar!

Skrevet

Eh, dumt oppfølgingsspørsmål...

Jeg er jo vant til (når jeg sender innenlands) at man skriver mottakers adresse på forsiden, og avsender (med kryss over) på baksiden.

Gjør man det på samme måte når man sender til utlandet? :sjenert:

Skrevet
Eh, dumt oppfølgingsspørsmål...

Jeg er jo vant til (når jeg sender innenlands) at man skriver mottakers adresse på forsiden, og avsender (med kryss over) på baksiden.

Gjør man det på samme måte når man sender til utlandet? :sjenert:

Ja, med mindre du får en pakkelapp der du skriver adresse til både sender og mottaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...