Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal reise fra sverige. Har ikke betalt for innsjekking av bagasje kun håndbagasje.

Er det tillat å ta med seg vin feks / kartong..? Eller blir det kastet når man går gjennom sikkerhetskontrollen 

Anonymkode: 5acf6...044

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skal reise fra sverige. Har ikke betalt for innsjekking av bagasje kun håndbagasje.

Er det tillat å ta med seg vin feks / kartong..? Eller blir det kastet når man går gjennom sikkerhetskontrollen 

Om det er forseglet og kjøpt på taxfree

Anonymkode: 67ba1...39d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan ha med deg til sammen en liter væske i håndbagasjen. Dette kan være fordelt på maks 100ml store beholdere. Dette inkluderer parfymeflasker, tannkremtuber, håndkrem, sjampo og alt annet væske. 

Men du kan kjøpe vin og annet på taxfree etter sikkerhetskontrollen. Da får du ha det med på flyet. Husk forsegling dersom du skal videre med nytt fly etterpå. 

Anonymkode: 13b46...079

AnonymBruker
Skrevet

Det selges vin her i Sverige også. På systembolaget. 

Anonymkode: cc44d...731

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det selges vin her i Sverige også. På systembolaget. 

Anonymkode: cc44d...731

Riktig. Men denne får du ikke med deg i håndbagasjen :D 

Anonymkode: 29744...5ba

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Riktig. Men denne får du ikke med deg i håndbagasjen :D 

Er dere sikre? Ved den nye sikkerhetskontrollen i terminal 5 skal væske ikke tas ut av håndbagasjen. Jeg har ikke reist med vinkartong, men glass med syltetøy og honning har ikke vært noe problem. Det står ingenting om begrensning av væskemengde.

Anonymkode: 865ce...f0a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er dere sikre? Ved den nye sikkerhetskontrollen i terminal 5 skal væske ikke tas ut av håndbagasjen. Jeg har ikke reist med vinkartong, men glass med syltetøy og honning har ikke vært noe problem. Det står ingenting om begrensning av væskemengde.

Relativt sikker, ja.

https://www.swedavia.net/nyheter/Sidor/Förändrade-EU-regler-påverkar-vätskeregler-i-säkerhetskontrollen-Terminal-5.aspx

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Den kartongen blir 100%  beslaglagt og kastet og det av mer enn en grunn.

Anonymkode: 639d9...c76

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men det er oæikke før 1.september. Fram til da er det ikke væskebegrensnibg på det nye systemet i T5. Som nevnt, ikke noe problem i går. Med da bare to glass på 5dl. Jeg oppfattet ts at hun skulle reise de nærmeste dagene.

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke vente med å drikke til du er fremme da?

Anonymkode: de132...0db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...