Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #1 Skrevet 17. februar 2006 Tanten min falt på vei fra jobb da hun skulle hjem (og brakk leggen) og jeg lurer på for henne om hun da får dette godkjent som en yrkesskade? Er det noen her som i så fall kan reglene om dette?
Gjest Gjesta Skrevet 17. februar 2006 #2 Skrevet 17. februar 2006 Jeg tror hun kan det, men er ikke sikker
Gjest Gretha Skrevet 17. februar 2006 #3 Skrevet 17. februar 2006 Jeg har hørt at Trygdekontoret er svært strenge på hva som kan regnes som yrkesskade. Men dette er bare noe jeg har hørt. Kanskje noen andre på KG som kjenner trygdereglene noe bedre enn meg her.
Gjest Aloha Skrevet 18. februar 2006 #4 Skrevet 18. februar 2006 Tanten min falt på vei fra jobb da hun skulle hjem (og brakk leggen) og jeg lurer på for henne om hun da får dette godkjent som en yrkesskade? Er det noen her som i så fall kan reglene om dette? ← Det kan jeg aldri tenke meg at hun får godkjent!!! Nå kan jeg ikke disse reglene 100%, men en yrkesskade er vel en skade man pådrar seg mens man utøver arbeidet man er pålagt av arbeidsgiver, og mens man er på arbeidsplassen. Når tanten din går til/fra jobb, er det før/etter arbeidstiden, og dermed å regne som fritid.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2006 #5 Skrevet 18. februar 2006 Ikke nødvendigvis vel? Ordinær arbeidstid på et slikt skjema man fyller ut fra Trygdekontoret regnes for å være kl. 08 til 21. Dvs. så lenge man er på vei til eller fra arbeid og ennå ikke kommet fram, er man pr. definisjon ennå "på arbeid"? Noen som kanskej er jurister eller trygderetts-eksperter her? De kan vel gi et mer sikkert svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå