AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #2 Skrevet 30. juli 2024 Det ville jeg aldri tenkt at er husleiers ansvar. Det var iallfall ikke noe jeg belemret huseier med da jeg leide, for da være måte på Anonymkode: b6483...cf3 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #3 Skrevet 30. juli 2024 Nei, det ordner du selv. Du skal holde normalt vedlikehold, som lyspærer, rense sluker osv. Anonymkode: 9572d...b5e 6 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #4 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det ville jeg aldri tenkt at er husleiers ansvar. Det var iallfall ikke noe jeg belemret huseier med da jeg leide, for da være måte på Anonymkode: b6483...cf3 Mente huseiers Anonymkode: b6483...cf3 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #5 Skrevet 30. juli 2024 Takk for svar. Det var det jeg mente og. Men som utleier har jeg fått spørsmål om jeg kan skifte lyspære i en lampe der. Jeg kan jo bare gjøre det. Men synes kanskje det var litt rart å spørre om. Anonymkode: 542a8...8cd
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #6 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk for svar. Det var det jeg mente og. Men som utleier har jeg fått spørsmål om jeg kan skifte lyspære i en lampe der. Jeg kan jo bare gjøre det. Men synes kanskje det var litt rart å spørre om. Anonymkode: 542a8...8cd Hva slags type lampe? Er det en vanlig taklampe ville jeg latt dem fikse selv. Men da jeg var uerfaren student tror jeg huseier bare hadde vært takknemlig om jeg ba om hjelp til et baderomsspeil eller lys over komfyr.... før jeg prøvde (og ødela) selv. Anonymkode: be38a...ce0 2
Hololo Skrevet 30. juli 2024 #7 Skrevet 30. juli 2024 Nei, dette fikser du selv om det er snakk om helt vanlig lyspære, lyspære er en bruksvare, som du bruker.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #8 Skrevet 30. juli 2024 Dette går under leietakers vedlikehold. Anonymkode: 8ad7a...e57 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #9 Skrevet 30. juli 2024 Det kommer an på. Noen lamper er vanskelige å bytte på (for eksempel lys i ventilator eller i stekeovn), og noen leietakere har problemer med å klatre opp i gardintrapper for å bytte taklamper. Hvis man ikke klarer det selv kan det være greit å få hjelp, og da er utleier den letteste å spørre. (Jeg bytter i taklampen for vår leietaker fordi hun har problemer med taklampen. Hun kjøper lyspære da) Anonymkode: 12ea5...7af
Million Skrevet 31. juli 2024 #11 Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 9.07): Takk for svar. Det var det jeg mente og. Men som utleier har jeg fått spørsmål om jeg kan skifte lyspære i en lampe der. Jeg kan jo bare gjøre det. Men synes kanskje det var litt rart å spørre om. Anonymkode: 542a8...8cd Nei, det er forbruksvare som leieboeren selv skal stå for. Det får da være grenser... skal du komme og fylle kjøleskapet hennes også, kanskje? Jeg ville bare svart at "det er forbruksvare som du selv står for".
Brunello Skrevet 31. juli 2024 #12 Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 9.22): Det kommer an på. Noen lamper er vanskelige å bytte på (for eksempel lys i ventilator eller i stekeovn), og noen leietakere har problemer med å klatre opp i gardintrapper for å bytte taklamper. Hvis man ikke klarer det selv kan det være greit å få hjelp, og da er utleier den letteste å spørre. (Jeg bytter i taklampen for vår leietaker fordi hun har problemer med taklampen. Hun kjøper lyspære da) Anonymkode: 12ea5...7af Man spør selvsagt venner, naboer eller familie. Utleier er ikke vaktmester. Utleier bor ofte heller ikke ved utleieobjekter. Dersom man bor i en sokkelleilighet, kan det selvsagt være praktisk å spørre utleier som da også er nærmeste nabo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå