Gå til innhold

En øl ved maten i ensomhet

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Alma_*
Skrevet

La meg først få si at jeg ikke tror at man er alkoholiker om man tar seg en øl til maten om man er alene. Men jeg strever med det selv. For jeg nyter aldri vin eller øl når jeg er alene. Grunnen til dette er at min far ofte drikker alene, og at jeg forbinder dette med alkoholisme og ensomt...For å døyve sorg, eller roe nervene.

Er det helt normalt å nyte alkohol når man er alene? Sammen med et godt godt måltid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det burde ikke være noe problem, så lenge det er en øl eller ett glass vin. Og ikke hver dag.

Jeg har vært totalavholds i mange år, men nå kan selv jeg ta meg en øl til maten en gang i blant - selv om jeg er alene. Men velger jeg øl blir det som oftest alkoholfritt siden jeg synes det er best.

Men tar jeg et glass rødvin, så blir det gjerne med alkohol.

Gjest StoreSky
Skrevet

Jeg drikker øl eller vin når jeg er alene. Fordi jeg liker smaken - jeg synes ikke brus er særlig godt.

Skrevet

Jeg kan gjerne ta meg et glass vin når jeg sitter og jobber med en oppgave eller leser en god roman, og jeg er absolutt ikke alkoholiker.

Å drikke seg full alene er alkoholiker-adferd. Og for nordmenn betyr jo ofte det å drikke alkohol å nødvendigvis drikke seg full. Og om du til stadighet tyr til alkohol for å f.eks dempe stress er det ikke noe godt tegn.

Tror du kan nyte vin/ølglasset med god samvittighet, jeg. :)

Skrevet

Jeg gjorde heller aldri det før, det føltes liksom litt sånn rart å drikke alene (har også vært borti alkoholproblemer i familien, så det ligger sikkert litt der hos meg og). Nå så gjør jeg det av og til, men jeg drikker meg jo aldri full da, bare sånn et glass for å feire helg ellernoe.

Det er jo bare litt dumt om jeg ikke skal kunne drikke et glass vin hvis jeg har lyst på bare fordi jeg ikke har noen å dele det med akkurat denne kvelden. Det er uansett ikke ofte, og bare i helgene. Som du ser av svarene er dette helt normalt :) .

Gjest Gjest_Alma_*
Skrevet

Det ble en øl på meg i kveld;)

Det er jo koselig og godt. Men det er sant det, at man forbinder å drikke med å drikke seg full. Og å drikke seg full alene er stusselig føler jeg..

Skrevet

ikke det at jeg egentlig gjør det så ofte, men jeg kan godt ta meg en øl når jeg sitter hjemme og slapper av i helga.

ser ingen problemer med det, jeg drikker aldri så jeg kjenner noe, det er for smaken jeg drikker når jeg drikker.

som allerede nevnt, drikker man ofte og drikker man seg full ofte alene, så ville jeg blitt bekymret, en øl på en fredagskveld til maten, har ingenting med alkoholproblemer å gjøre i seg selv. ;)

kos deg du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...