Gå til innhold

"mister meg selv" i forhold når det kommer til interesser/hobbier!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har stoppet opp i det siste og innsett at jeg i altfor stor grad tilpasser meg mennene jeg dater/er i forhold med. Jeg føler jeg må ha de samme interessene som dem, og bli med dem på deres aktiviteter for å holde på interessen deres. Veldig ofte har jeg også funnet menn som har en veldig tydelig hobby som liksom er en stor del av deres identitet. Jeg føler vel kanskje ikke jeg har en sånn tydelig identitet selv på den måten, men jeg har mange forskjellige interesser og hobbyer! Men liksom ikke én ting jeg driver med hele tiden som de jeg dater. Jeg driver med forskjellige ting, og mer "rolige ting" som jeg ofte kan gjøre alene. Har visst en tendens til å finne menn som ofte driver med ting i grupper, og da er det lett å føle seg utenfor. Eksempler: datet en musiker en god stund, og var med på konserter og hørte mye mer på musikk i denne perioden for å "henge med" når jeg var med han og vennene. Datet en matentusiast og skrotet knekkebrødene for mer interessant mat, disket opp, leste mye om mat og brukte mye penger på resturanter for å holde tritt. Så var det et forhold med en friluftsmann med tendens til ekstremsport. Kjente veldig på det da jeg var sammen med han og vennene hans, at jeg var utenfor. Tvang meg med på harde turer og aktiviteter jeg egentlig ikke var komfortabel med, fordi jeg tenkte at hvis jeg ikke gjøre det,finner han en annen som er med. Og sånn holder jeg på. Hvordan slutte med dette? 

Anonymkode: 5e6e6...4fb

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du at du er så lite spennende som menneske at du må være en annen for å bli likt? 

Anonymkode: 68180...4af

• Liker 1
Skrevet

Du må lære deg å tenke at man ikke må gjøre absolutt alt sammen, selv om man er i et forhold. Jeg vil faktisk påstå at det er en styrke for forholdet om man kan dyrke hobbyer og interesser hver for seg. Det må selvsagt være en balanse, har man ikke noe til felles kan det fort bli kjedelig det også.

• Liker 3
Skrevet

Det er bra du er bevist mønsteret! Det er første steg til å endre på det. Jeg er ingen ekspert, men jeg tenker alt blir lettere når man øver på det. Om du fokuserer på å holde fast i hva du liker og ikke endrer deg, vil det etter en stund føles mer naturlig og gå mer automatisk. Lyke til! Du er en spennene person, som ikke trenger å endre deg for å bli likt ❤️

• Nyttig 1
Skrevet

Når man liker en godt, er det naturlig at man har lyst til å være med på denne personens hobbyer. Vise interesse for hva han/hun gjør. 

Men det er jo viktig å være ærlig og si at du ikke har gjort dette mye før, og at du ikke er vant med slike ting. At han kan holde på med hobbyene sine selv, at du vil være for deg selv.

Du må være ærlig med å si hva du liker. 

Jeg har en kjæreste som har andre hobbyer enn meg. Jeg viser selvfølgelig interesse og spør, men noen ting sier jeg at jeg ikke har så stor interesse for, og at han får gjøre det uten meg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det slutt med eksen min av samme grunn. Jeg innså plutselig at jeg nesten ikke gjorde noen av de tingene _jeg_ likte lenger, men var blitt ført over i et spor hvor vi bare gjorde _hans_ greier. Vi fant noen felles interesser etterhvert, men det gjorde like fullt at det ble enda mindre tid til det som pleide å være _meg_.

Jeg var/er veldig glad i ham og synes fortsatt han er verdens deiligste mann – men det ble for snevert å leve i en hverdag (og med ferier) hvor jeg ikke fikk utløp for mine egne interesser. 

Det hender jeg lurer på om det var riktig av meg når jeg ser hvor vanskelig det er å treffe noen ny – men samtidig lever jeg godt som singel nå som jeg kan gjøre det jeg liker å gjøre igjen.

Anonymkode: c52d1...e93

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har stoppet opp i det siste og innsett at jeg i altfor stor grad tilpasser meg mennene jeg dater/er i forhold med. Jeg føler jeg må ha de samme interessene som dem, og bli med dem på deres aktiviteter for å holde på interessen deres. Veldig ofte har jeg også funnet menn som har en veldig tydelig hobby som liksom er en stor del av deres identitet. Jeg føler vel kanskje ikke jeg har en sånn tydelig identitet selv på den måten, men jeg har mange forskjellige interesser og hobbyer! Men liksom ikke én ting jeg driver med hele tiden som de jeg dater. Jeg driver med forskjellige ting, og mer "rolige ting" som jeg ofte kan gjøre alene. Har visst en tendens til å finne menn som ofte driver med ting i grupper, og da er det lett å føle seg utenfor. Eksempler: datet en musiker en god stund, og var med på konserter og hørte mye mer på musikk i denne perioden for å "henge med" når jeg var med han og vennene. Datet en matentusiast og skrotet knekkebrødene for mer interessant mat, disket opp, leste mye om mat og brukte mye penger på resturanter for å holde tritt. Så var det et forhold med en friluftsmann med tendens til ekstremsport. Kjente veldig på det da jeg var sammen med han og vennene hans, at jeg var utenfor. Tvang meg med på harde turer og aktiviteter jeg egentlig ikke var komfortabel med, fordi jeg tenkte at hvis jeg ikke gjøre det,finner han en annen som er med. Og sånn holder jeg på. Hvordan slutte med dette? 

Anonymkode: 5e6e6...4fb

Noen av oss har slike tendenser, jeg kjenner til det selv, hvertgall i begynnelsen. Man får litt hekt på kjæresten, og det er spennende å utforske "et nytt liv". Sånn sett er det sikkert supert å være sammen med deg 🌸 Inntil et punkt der du selv ikke får næring, for å si det sånn. Da vil jo ikke forholdet ha det bra heller. 

Det er ingens "feil", men det blir jo feil når du kuraterer en versjon av deg selv etter hvem du er sammen med 😊 

Om det er sjalusi / eiesyke som ligger bak, slik du beskriver nederst, har det jo ikke noe med selve hobbyen å gjøre men en redsel for å bli forlatt.

Anonymkode: 3b763...c11

AnonymBruker
Skrevet

Gjorde det i mange år, endeløse fisketurer, turer til bilbutikker, bilutstillinger, bilshow (veteranbil) osv. Så fikk jeg nok, jeg hadde jo totalt mistet meg selv. Nå driver jeg med noe som jeg liker🩷 men tror du han gidder å stille opp? Nei…..🥴

Anonymkode: 50e24...003

AnonymBruker
Skrevet

Du må rett og slett finne deg selv igjen! Gjøre hva du liker! Gjerne være mer med egne venner.

Er du redd for at typene dine ikke skal like at du er deg selv og har et eget liv? Trolig er det kun i ditt hode at du "må" gjøre det typen gjør.

Anonymkode: 590ba...6d5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...