AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #1 Skrevet 30. juli 2024 Hei! Er det noen som har prøvd tape over munnen etc for å forsøke å "lære seg" å puste med nesen om natta? Forskning viser jo at det er fordelaktig å puste med nesen og ikke munnen når man sover. Jeg har nå prøvd å tape munnen i noen dager/uker, og syns egentlig det funker veldig fint. Lurer på om noen andre har erfaring med dette? Hvor lang tid tok det før kroppen hadde "lært seg" å puste med nesen om natten? Kan jo ikke drive å sove med tape over munnen resten av livet 🤪 Anonymkode: 067d8...be3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #2 Skrevet 30. juli 2024 Jeg begynte med det for ca 8 mnd siden. Føler jeg sover veldig mye bedre når jeg teiper munnen så kommer ikke til å slutte! Har glemt teip noen ganger og sover da veldig mye dårligere. Jeg har fått vite av tannlegen at pga litt kort tungebånd og litt smal gane så vil min tunge ikke naturlig hvile opp mot ganen. tar meg selv i å puste med munnen veldig ofte også om dagen- noe som ikke føles helt bra.. Min tanke er, at om jeg så må gjøre dette resten av livet så er det verdt det. Når det gir så mye bedre (dypere) søvn, gir det også bedre livskvalitet. Så win win for meg 😃💃 Anonymkode: 168ec...539
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå