Gå til innhold

Rolig, kjølig/skyggefullt og barnevennlig sted Oslo - noen tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er utbrent, sover svært lite, har sterk cabin fever og er drittlei nærområdet i bydelen min. Er ikke noe glad i sol og intenst sterkt lys, så stranda er helt uaktuelt. Har to små barn og ønsker å finne et turområde eller lign som er lett å komme til via offentlig transportasjon. Noen som har noen forslag?

Anonymkode: 4767d...863

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Grefsenkollen/ Trollvann

Anonymkode: 875d8...70f

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Grefsenkollen/ Trollvann

Anonymkode: 875d8...70f

Hvordan kommer man seg dit? Et det folksomt?

AnonymBruker
Skrevet

Nøklevann

Anonymkode: 8cabb...b09

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan kommer man seg dit? Et det folksomt?

Du bor i Oslo og klarer ikke å finne ut hvordan du kommer deg dit med offentlig transport? 
Hørt om Ruter?

Anonymkode: 27745...aef

• Liker 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Ta t-banen eller bussen til skogen? Går og å ta trikken til Ekebergparken, men det er ganske bråkete på Ekeberg denne uka med norway cup og kaos.

Anonymkode: 557b0...e4a

AnonymBruker
Skrevet

Gå Svartdalen fra Bryn til Kværnerbyen.

Anonymkode: f174e...8dc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Budsjettet er helt avgjørende for hva man skal anbefale. Furuset er nær marka om du ikke har råd til Grefsen og lignende. 

Anonymkode: 4b7f8...6f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Budsjettet er helt avgjørende for hva man skal anbefale. Furuset er nær marka om du ikke har råd til Grefsen og lignende. 

Beklager, jeg leste det som om du ville flytte. Jeg anbefaler Østmarka likevel, det er færre folk der enn i Nordmarka selv om det er litt lenger med T-banen. Mange badeplasser er det også. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du bor i Oslo og klarer ikke å finne ut hvordan du kommer deg dit med offentlig transport? 
Hørt om Ruter?

Anonymkode: 27745...aef

Det er noen år siden jeg sov 1 natt sammenhengende.. Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig! Og Høybråten er nærme også, og veldig barnevennlig og rolig. Det går buss og tog, og også buss til tbanen derfra.

Anonymkode: 875b7...9f4

AnonymBruker
Skrevet

T-banen til Bogerud og gå til Nøklevann (ca 10 min å gå, kanskje 15 med barn). Evt. t-banen til Ulsrud og gå opp til Ulsrudvann (litt mer bakker). Ved Ulsrudvann er det ingen servering, mens ved Nøklevann har du Rustadsaga som har veldig gode bakevarer og litt påsmurt.

Anonymkode: 6e720...ad5

Skrevet

T-banen til Sognsvann er jo ekstremt lettvint :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Anononyma said:

T-banen til Sognsvann er jo ekstremt lettvint :) 

Svært folksomt... Ts.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

T-banen til Bogerud og gå til Nøklevann (ca 10 min å gå, kanskje 15 med barn). Evt. t-banen til Ulsrud og gå opp til Ulsrudvann (litt mer bakker). Ved Ulsrudvann er det ingen servering, mens ved Nøklevann har du Rustadsaga som har veldig gode bakevarer og litt påsmurt.

Anonymkode: 6e720...ad5

Takk for tips. Ts.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Svært folksomt... Ts.

Sikker? Da vi var der i forrige uke var jeg og gutten min alene på stranda der 😅 Riktignok kl 09 om morgenen da!

AnonymBruker
Skrevet

Tok bussen til Kjelsås stasjon og gikk derfra tidligere i dag. Lite folk ute. 

Bussen til Skar er et alternativ.  Litt bratt opp til Øyungen, men en fin tur.

Anonymkode: 9916d...ed6

AnonymBruker
Skrevet

Liastua på Stovner er fint. Kort gåtur i skogen, fin hinderløype for barna, mulighet for å kjøpe en vaffel eller noe. Aldri mye folk. 

Anonymkode: 3196f...21a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du skal ha et sted med lite folk, som er greit å komme seg til (kollektivt) og som har en del skygge, så er jo Oslomarka bra. 
Og det er jo stort sett steder å dra til nesten uansett hvor man bor i byen. 

Min erfaring er at små barn ikke bryr seg så mye om man kommer til "riktig sted" eller ikke. Det er selve turen som er greia. 

Både Ulsrudvann og Nøklevann har badeplasser. Men det går jo fint an å bare leke i skogen i nærheten også. 

Men da er det kanskje like fint å finne en liten åpen plass med benk et sted i marka, hvor det er lett å sette seg ned og la barna leke? 

Anonymkode: 9c481...640

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Liastua på Stovner er fint. Kort gåtur i skogen, fin hinderløype for barna, mulighet for å kjøpe en vaffel eller noe. Aldri mye folk. 

Anonymkode: 3196f...21a

Er det en kort tur fra Stovner t-banestasjon?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...