AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #1 Skrevet 29. juli 2024 Dette er ikke en alvorlig tråd, bare så det er sagt. Jeg, mannen og de tre barna våre besøker foreldrene mine nå. Minstebarnet er spedbarn, og han våkner mange ganger om natten for mat og bleieskift. Treåringen og sjuåringen våkner også noen ganger og må roes. Jeg sover altså ikke spesielt mye, og aldri mer enn halvannen time i strekk. Vet at det er midlertidig altså, jeg klarer meg. Hver morgen, noen timer etter vi har stått opp med barna, må vi altså sitte å høre på hvor dårlig og lite foreldrene mine har sovet ( de har selv valgt å sitte våkne for å se på tv til langt på natt). Jeg lytter jo selvsagt til dem og viser sympati, men de forteller i detalj når de våknet og sovnet igjen og hvor trøtte de er nå. Da jeg var tenåring husker jeg at de kom med stikk når jeg sov så lenge som de gjør nå (kl.10 eller senere). Da hadde de også sovet lite, i følge dem selv. Forteller jeg litt om at minstemann var våken fra to til fire, og at treåringen vekket meg kl.5 er det lite interesse for å dvele ved det (ikke at jeg forteller med mindre de spør om jeg sov godt). Er det flere som kan kjenne seg igjen? Syns bare det er komisk nå, men det hadde vært gøy å vite om dette er vanlig. Anonymkode: 2f996...6d1 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #2 Skrevet 29. juli 2024 Mine foreldre synes også fryktelig synd på seg selv 😅 Særlig om de har "sovet lite" når de er på overnatting her. Dvs. sovet halve dagen bort! Har fire små, to som våkner gjennom natta. Jeg har empati - men sympati får de ikke. Det er også synd på dem fordi jeg legger meg tidlig (ene barnet våkner alltid i 10-tida, og når han sovner igjen, så legger jeg meg for å få litt søvn før neste oppvåkning, og minst to til), fordi de føler de ikke får nok tid med meg. De sitter oppe til godt over midnatt selv, vet jeg. Akk, ja. Anonymkode: 86bd6...edb 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #3 Skrevet 29. juli 2024 De forteller i detalj men det gjør tydeligvis du også. Anonymkode: 04dd8...aa9 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #4 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De forteller i detalj men det gjør tydeligvis du også. Anonymkode: 04dd8...aa9 😘 Anonymkode: 2f996...6d1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #5 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mine foreldre synes også fryktelig synd på seg selv 😅 Særlig om de har "sovet lite" når de er på overnatting her. Dvs. sovet halve dagen bort! Har fire små, to som våkner gjennom natta. Jeg har empati - men sympati får de ikke. Det er også synd på dem fordi jeg legger meg tidlig (ene barnet våkner alltid i 10-tida, og når han sovner igjen, så legger jeg meg for å få litt søvn før neste oppvåkning, og minst to til), fordi de føler de ikke får nok tid med meg. De sitter oppe til godt over midnatt selv, vet jeg. Akk, ja. Anonymkode: 86bd6...edb Det høres litt likt ut som mine foreldre, ja. Høres kjent ut det med å klage over å ikke få nok kvalitetstid. 😅 Anonymkode: 2f996...6d1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #6 Skrevet 29. juli 2024 Det høres mer ut som at det bare er småbarnsforeldre som har rett til å klage på dårlig søvn. Ja dine foreldre har valgt å se på tv til langt på natt, men du har valgt å få barn 😘 Anonymkode: 8ccc3...c3f 6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #7 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det høres mer ut som at det bare er småbarnsforeldre som har rett til å klage på dårlig søvn. Ja dine foreldre har valgt å se på tv til langt på natt, men du har valgt å få barn 😘 Anonymkode: 8ccc3...c3f Er det ikke litt sent på kvelden til å svare så morgengrettent? 😘 Det handler litt om gangsyn, det er rart å klage om lite søvn til noen som har et spedbarn, men også litt komisk. Men jeg klarer meg, som jeg skriver. Dette er ikke, som sagt, ikke en alvorlig tråd. Anonymkode: 2f996...6d1 1
Maskinfører Skrevet 29. juli 2024 #8 Skrevet 29. juli 2024 De må vel hvile seg etter sine egne barn sikkert 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #9 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det ikke litt sent på kvelden til å svare så morgengrettent? 😘 Det handler litt om gangsyn, det er rart å klage om lite søvn til noen som har et spedbarn, men også litt komisk. Men jeg klarer meg, som jeg skriver. Dette er ikke, som sagt, ikke en alvorlig tråd. Anonymkode: 2f996...6d1 Og det er morsomt at de nå har et lignende søvnmønster som jeg hadde som tenåring. Da var det ganske uakseptabelt, og det sa de. Så dette handler ikke om småbarnsforeldre. Anonymkode: 2f996...6d1 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #10 Skrevet 29. juli 2024 Maskinfører skrev (2 minutter siden): De må vel hvile seg etter sine egne barn sikkert De hviler ikke, de får svært lite og dårlig søvn må vite. Anonymkode: 2f996...6d1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #11 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og det er morsomt at de nå har et lignende søvnmønster som jeg hadde som tenåring. Da var det ganske uakseptabelt, og det sa de. Så dette handler ikke om småbarnsforeldre. Anonymkode: 2f996...6d1 Får kanskje forklare litt nærmere hva dette handler om da, siden du skriver om småbarnsfasen men er misfornøyd med tilbakemeldingene du får. Anonymkode: 04dd8...aa9 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #12 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det ikke litt sent på kvelden til å svare så morgengrettent? 😘 Det handler litt om gangsyn, det er rart å klage om lite søvn til noen som har et spedbarn, men også litt komisk. Men jeg klarer meg, som jeg skriver. Dette er ikke, som sagt, ikke en alvorlig tråd. Anonymkode: 2f996...6d1 Til å ikke være en alvorlig tråd så opptrer du litt hårsår og krenket, smil litt da. du har jo ingen grunn til å klage på det livet du valgte helt selv. Men som vanlig har ingen utenom småbarnsforeldre noe rett til å være trøtte eller slitne, litt komisk er det jo all denne klagingen på en veldig ikke alvorlig måte selvfølgelig 😉 Anonymkode: 8ccc3...c3f 4 1
Maskinfører Skrevet 29. juli 2024 #13 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De hviler ikke, de får svært lite og dårlig søvn må vite. Anonymkode: 2f996...6d1 Ja ser den tante er veldig flink til å ordne med barnebarna og hundene til døtrene sine hun er 82 år oppe klokken 06:00 hver dag 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #14 Skrevet 29. juli 2024 Hvor lenge er langt på natt? Anonymkode: e80bb...ef7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #15 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Til å ikke være en alvorlig tråd så opptrer du litt hårsår og krenket, smil litt da. du har jo ingen grunn til å klage på det livet du valgte helt selv. Men som vanlig har ingen utenom småbarnsforeldre noe rett til å være trøtte eller slitne, litt komisk er det jo all denne klagingen på en veldig ikke alvorlig måte selvfølgelig 😉 Anonymkode: 8ccc3...c3f Kan ikke gjøre så mye med folk som svarer negativt uansett. Det går fint Anonymkode: 2f996...6d1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #16 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forteller jeg litt om at minstemann var våken fra to til fire, og at treåringen vekket meg kl.5 er det lite interesse for å dvele ved det Selvfølgelig er det lite interesse for det da dette er helt normalt med småbarn. Akkurat som det kan være like plagsomt for andre med lite eller dårlig søvn i perioder, noen har feks TVen på fordi det er vanskelig å sovne uten. Hilsen småbarnsmor. Anonymkode: 04dd8...aa9 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #17 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det høres mer ut som at det bare er småbarnsforeldre som har rett til å klage på dårlig søvn. Ja dine foreldre har valgt å se på tv til langt på natt, men du har valgt å få barn 😘 Anonymkode: 8ccc3...c3f Det har de òg, det er derfor de har blitt besteforeldre nå 😘 Anonymkode: 9262a...886 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #18 Skrevet 30. juli 2024 Her er det ikke sånn. Svigers tilbydde alltid å ta barna så vi fikk sove. Det var aldri nødvendig, men vi tok imot tilbudet for å vise tskknemlighet. Barna lå mellom dem når vi var på besøk, eller svigerfar rømte til et annet rom for å slippe barneføtter i ansiktet. Svigermor ble sliten, men benektet set intenst. Å passe barnebarn var bare kos. Anonymkode: d0cc6...554 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #19 Skrevet 30. juli 2024 Jeg reagerer egentlig mest på at en 7-åring våkner og må roes hver natt, det er ikke normalt og noe dere bør jobbe med både for egen og ungen del. For øvrig jobber jeg i et miljø med kolleger fra 28-70, de eneste som "har lov" å klage over søvn er tydeligvis småbarnsforeldre, ingen andre kan angivelig ha det så ille som dem... Anonymkode: 50299...8fd 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #20 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det handler litt om gangsyn, det er rart å klage om lite søvn til noen som har et spedbarn, men også litt komisk Så du mener bare de med småbarn kan klage på dårlig søvn? Mange eldre sover faktisk dårligere med flere oppvåkninger. Dårlig søvn er ikke forbeholdt småbarnsforeldre (som tror alt dreier seg om dem) Anonymkode: 8bdba...a13 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå