AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #1 Skrevet 29. juli 2024 Skal snart flytte inn i en studenthybel med eget kjøkken og bad som jeg leier gjennom studentsamskipnaden. Det står at det er lov til å ha overnattingsgjester max 10 ganger i semesteret og at man må si ifra når man skal få overnattingsbesøk. Syns det høres litt rart ut at man må si ifra hver gang. Og hva skjer om man har overnattingsbesøk mer enn 10 ganger? Tviler på at SSN følger nøye med og har kontroll på antall ganger alle beboere har hatt overnattingsgjester..Blir jo veldig merkelig om man ikke kan ha overnatting av f.eks kjæresten sin mer enn én gang i måneden. Når grensen er på kun 10 ganger vil jo det gjøre at folk ikke sier ifra når de har overnatting. Vet noen hvor strenge de er på sånt? Anonymkode: afcc9...4ee 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #2 Skrevet 29. juli 2024 Tipper det har med brannsikkerhet å gjøre. Anonymkode: ebdb7...3a0 9 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #3 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Tipper det har med brannsikkerhet å gjøre. Anonymkode: ebdb7...3a0 Ja det er egentlig forståelig. Men syns antall ganger man kan ha overnatting var ganske lavt Anonymkode: afcc9...4ee
Knirke Skrevet 30. juli 2024 #4 Skrevet 30. juli 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Ja det er egentlig forståelig. Men syns antall ganger man kan ha overnatting var ganske lavt Anonymkode: afcc9...4ee Det er fordi kjæresten din ikke skal flytte inn permanent og snylte på hybelen uten å betale. To personer sliter dobbelt så mye på inventaret. 18 10
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #5 Skrevet 30. juli 2024 Det handler blant annet om: *brannsikkerhet *Leie er inkludert strøm, to personer bruker mer strøm enn en *ikke skal leie ut på airbnb *At andre ikke skal flytte inn på din hybel *Hensyn til romkamerat, det er fekles regler uansett om det er leilighet eller kollektiv Og du kan ha kjæresten på overnatting 10 ganger i semesteret, det er mer enn en gang i måneden. Det er 2-3 ganger i måneden. Så kan du være hos ham tilsvarende (eller mer om han bor privat). Hvis dere vil være sammen oftere, så kan dere søke om hybel sammen, eller leie privat. Anonymkode: 2a9a9...a2f 17 5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #6 Skrevet 30. juli 2024 Ikke tenk på regelen. Bare å ha besøk. Du har en leiekontrakt og samskipnaden må bevise mye for å få deg ut ved et slik regelbrudd. Jeg tror ikke de bryr seg så mye. Tvilsomt at de andre studentene bryr seg så mye heller, så lenge det ikke ender opp i mye bråk hver dag. Anonymkode: 2bb13...387 5 1
Seff Skrevet 30. juli 2024 #7 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det handler blant annet om: *brannsikkerhet *Leie er inkludert strøm, to personer bruker mer strøm enn en *ikke skal leie ut på airbnb *At andre ikke skal flytte inn på din hybel *Hensyn til romkamerat, det er fekles regler uansett om det er leilighet eller kollektiv Og du kan ha kjæresten på overnatting 10 ganger i semesteret, det er mer enn en gang i måneden. Det er 2-3 ganger i måneden. Så kan du være hos ham tilsvarende (eller mer om han bor privat). Hvis dere vil være sammen oftere, så kan dere søke om hybel sammen, eller leie privat. Anonymkode: 2a9a9...a2f Dette. Og kun 10 ganger? Jeg synes 10 ganger høres ganske mye ut. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #8 Skrevet 30. juli 2024 En jeg kjenner delte bad med en annen. Denne hybelkameraten hadde en annen kompis permanent boende hos seg på en madrass. Det skjedde visst hos flere. Kan tro det har noe med det å gjøre. Anonymkode: c4c11...bb8 10 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #9 Skrevet 30. juli 2024 Haha.. "Kan vi gå hjem til deg heller, jeg har brukt opp one night stand-kvoten i hybelen min i år?" 😛 Skjønner hvorfor de har regelen da, det er jo fort at en kjæreste omtrent flytter inn og at det i praksis da bor to personer der. De må ha noen regler å vise til sånn at de kan kaste ut gjestene dine. Tviler på de sjekker så mye, men noen kan tyste på deg. Sikkert ikke så aktuelt når du har eget bad og kjøkken da, verre med de som bor i kollektiv og deler alt, så får ene kjæreste som flytter inn uten å betale. Anonymkode: 989c3...8be 9 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #10 Skrevet 30. juli 2024 Seff skrev (15 minutter siden): Dette. Og kun 10 ganger? Jeg synes 10 ganger høres ganske mye ut. Er vel ikke mye om man har kjæreste? Anonymkode: 0dab1...d0e 1 1
Seff Skrevet 30. juli 2024 #11 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er vel ikke mye om man har kjæreste? Anonymkode: 0dab1...d0e Mener du de skal har ulike regler for folk med og uten kjæreste? Et sted må de jo trekke opp grensen. 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #12 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Er vel ikke mye om man har kjæreste? Anonymkode: 0dab1...d0e Høstsemesteret er fire måneder, 17 uker. Det vil si at kjæresten kan overnatte hver 12 dag i snitt. Og så kan man overnatte hos kjæresten også... Bor begge på hver sin studenthybel, så kan man sove sammen hver sjette natt i snitt. Anonymkode: 2a9a9...a2f 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #13 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det handler blant annet om: *brannsikkerhet *Leie er inkludert strøm, to personer bruker mer strøm enn en *ikke skal leie ut på airbnb *At andre ikke skal flytte inn på din hybel *Hensyn til romkamerat, det er fekles regler uansett om det er leilighet eller kollektiv Og du kan ha kjæresten på overnatting 10 ganger i semesteret, det er mer enn en gang i måneden. Det er 2-3 ganger i måneden. Så kan du være hos ham tilsvarende (eller mer om han bor privat). Hvis dere vil være sammen oftere, så kan dere søke om hybel sammen, eller leie privat. Anonymkode: 2a9a9...a2f Skjønner at det må være en grense på det, men man bruker ikke så mye mer strøm med mindre man har besøk mange ganger i uken og lager hver sin mat osv. Tenkte det ble 10 ganger i året men syns fortsatt 10 ganger i semesteret er litt lite.. Men man får ikke gjort noe med det. Anonymkode: afcc9...4ee 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #14 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke tenk på regelen. Bare å ha besøk. Du har en leiekontrakt og samskipnaden må bevise mye for å få deg ut ved et slik regelbrudd. Jeg tror ikke de bryr seg så mye. Tvilsomt at de andre studentene bryr seg så mye heller, så lenge det ikke ender opp i mye bråk hver dag. Anonymkode: 2bb13...387 Skal prøve å ha så lite besøk som mulig. Men skjønner ikke helt problemet så lenge man ikke forstyrrer andre og sier ifra.. og tviler i hvert fall på at Samskipnaden teller antall ganger man har hatt besøk Anonymkode: afcc9...4ee
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #15 Skrevet 30. juli 2024 Du får ikke studentskipnaden på nakken om kjærestene r der 15 netter, men det handler som andre sier om at det ikke skal brukes unormalt mye strøm, at det ikke skal flytte inn en person ekstra, og at det skal tas hensyn til de andre som bor der. Jeg har bodd steder der andres kjærester nærmest har flyttet inn fordi de har vært der så mye, det er ekstremt irriterende både med tanke på plassen de tar, men også at det blir mye mer støy. Som du snart kommer til å skjønne er ikke lydisoleringen på topp, så det merkes når der er en ekstra person der mye. Anonymkode: ac5ef...5ad 14 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #16 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Haha.. "Kan vi gå hjem til deg heller, jeg har brukt opp one night stand-kvoten i hybelen min i år?" 😛 Skjønner hvorfor de har regelen da, det er jo fort at en kjæreste omtrent flytter inn og at det i praksis da bor to personer der. De må ha noen regler å vise til sånn at de kan kaste ut gjestene dine. Tviler på de sjekker så mye, men noen kan tyste på deg. Sikkert ikke så aktuelt når du har eget bad og kjøkken da, verre med de som bor i kollektiv og deler alt, så får ene kjæreste som flytter inn uten å betale. Anonymkode: 989c3...8be Haha ja, da får jeg si det til one night standen om jeg bruker den opp.. Men er kjipt hvis begge har brukt opp kvota si🤣blir en fin melding til studentsamskipnaden da: «hei ville bare si ifra om at jeg tok med meg en fyr hjem fra byen så da vet dere det». Altså jeg skjønner regelen, bare syns det var få ganger. Pleier ofte å ha overnatting av venner etter byen fordi de bor lenger unna og det er vanskelig for dem å komme seg hjem, men nå må jeg begrense det mer. Anonymkode: afcc9...4ee
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #17 Skrevet 30. juli 2024 Det høres jo litt merkelig ut, om man flytter til en annen by for å studere så kommer gjerne venner på besøk og må overnatte. Min søster studerte i en annen by, jeg dro vel på besøk til henne en gang pr semester, ble to netter. Hun hadde andre venninner som gjorde det samme. Hun måtte og gi beskjed til studenskipnaden, det kostet en hundrelapp pr natt eller noe og da fikk vi også en madrass til å sove på inn på hybelen. Anonymkode: eb69f...501 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #18 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Skal snart flytte inn i en studenthybel med eget kjøkken og bad som jeg leier gjennom studentsamskipnaden. Det står at det er lov til å ha overnattingsgjester max 10 ganger i semesteret og at man må si ifra når man skal få overnattingsbesøk. Syns det høres litt rart ut at man må si ifra hver gang. Og hva skjer om man har overnattingsbesøk mer enn 10 ganger? Tviler på at SSN følger nøye med og har kontroll på antall ganger alle beboere har hatt overnattingsgjester..Blir jo veldig merkelig om man ikke kan ha overnatting av f.eks kjæresten sin mer enn én gang i måneden. Når grensen er på kun 10 ganger vil jo det gjøre at folk ikke sier ifra når de har overnatting. Vet noen hvor strenge de er på sånt? Anonymkode: afcc9...4ee Litt kort i topplokket du vel? Anonymkode: da056...a15 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #19 Skrevet 30. juli 2024 En slik formulering vil ikke være juridisk bindende og man kan ikke ha husleiekontrakter som er ikke følger loven. Og ifølge loven så kan leietager flytte inn kjæreste, barn og familie. Nå er samskipnadene kjent for å ha kontakter som ikke alltid følger loven. Anonymkode: 8fabe...a86 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #20 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Litt kort i topplokket du vel? Anonymkode: da056...a15 Hva er problemet ditt? Må være lov å stille et spørsmål. Skriver flere ganger at det er forståelig men at jeg syns grensen på antall ganger er lav. Det må det vel være lov å mene? Og jeg har ofte overnattinger uten at folk dusjer, lager sin egen mat osv, så vi bruker ikke nødvendigvis mer strøm heller. Anonymkode: afcc9...4ee 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå