Gå til innhold

Visum USA med prikker på rulleblad

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

God kveld godtfolk.

Har veldig lyst til å reise til USA på ferie med madammen, men dessverre har jeg en påtaleunnlatelse for følgende:

§ 268.Uberettiget adgang eller opphold

Den som uberettiget skaffer seg adgang til en annens hus eller et annet sted som ikke er fritt tilgjengelig, eller som uberettiget forblir på et slikt sted, straffes med bot eller fengsel inntil 2 år.

kort forklart: knuste ei rute og tok meg inn på annen mans eiendom i fylla. Husker ikke mye grunnet blackout, men politiet kjørte meg hjem fordi de ut fra min forklaring konkluderte med at jeg hadde gått feil. (Nabohuset der jeg hadde vært i godt lag noen timer før.) Alle skader ble selvfølgelig betalt for, og gjorde opp for meg på et skikkelig vis. Dette resulterte i at jeg fikk en påtaleunnlatelse uten særlige vilkår. 

Dette er nå 6 år siden. Denne er oppført på uttømmende politiattest. Dette er eneste lovbruddet jeg har, sett bort fra trafikk og parkeringsbot. (Ikke på politiattest)

Jeg har søkt om ESTA, og fikk avslag basert på svarene jeg gav her. Jeg har derfor tenkt meg til å søke om turistvisa.

Er det noen her som har noen tips eller triks til dette å søke om visa? Noen som har gjennomgått denne prosessen tidligere, med noe på rullebladet? Burde jeg forvente at jeg ikke får innreise pga dette? Alle tips, triks og historier mottas med stor takk. Å lyve er uaktuelt.

Takker for innspill. :)

Anonymkode: 8ae10...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dem er streng. Så du kommer ikke inn med et rulleblad nei. 

Anonymkode: 5d2c2...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mange som har lurt på dette, derfor er det masse info å finne om du googler litt.

Jeg har selv en teit gammel sak på rullebladet fra ungdomstida, og er en ærlig person, men akkurat i det tilfellet der ville jeg faktisk ha løyet på en ESTA-søknad. USA har ikke innsyn i det norske strafferegisteret, så de vil aldri finne ut at du ikke svarer ærlig. Nå er det jo litt seint for det i ditt tilfelle, siden det allerede er registrert hos dem at du har rulleblad, så jeg ville heller ha dratt på ferie til et annet land. Så vidt jeg har skjønt, er heller ikke et innvilget visum en garanti for at du faktisk slipper inn i USA når du står der på flyplassen.

Anonymkode: cf764...9d3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en fillesak som ligger bak i tid, og du vil nok få visum. Jeg har en venninne som gjorde noe vesentlig verre, og hun har fått visum uten problemer - selv om det selvsagt er dyrere og mye mer prakk enn ESTA, særlig hvis du ikke bor i Oslo. 
De er ute etter om det er sannsynlig at du vil finne på noe ulovlig i USA. Da blir ting som voldsdommer, seksuelle lovbrudd, narkotikadommer, selvsagt alt som ligner på terror, og gjentatte dommer et problem. Ett feiltrinn i fylla for seks år siden som ikke skadet noen blir neppe et problem. 
Jeg ville nok ikke kjøpt billetter før visum var i boks, da. Med mindre du må ha billetter for å få visum. 

Anonymkode: 77dcb...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er mange som har lurt på dette, derfor er det masse info å finne om du googler litt.

Jeg har selv en teit gammel sak på rullebladet fra ungdomstida, og er en ærlig person, men akkurat i det tilfellet der ville jeg faktisk ha løyet på en ESTA-søknad. USA har ikke innsyn i det norske strafferegisteret, så de vil aldri finne ut at du ikke svarer ærlig. Nå er det jo litt seint for det i ditt tilfelle, siden det allerede er registrert hos dem at du har rulleblad, så jeg ville heller ha dratt på ferie til et annet land. Så vidt jeg har skjønt, er heller ikke et innvilget visum en garanti for at du faktisk slipper inn i USA når du står der på flyplassen.

Anonymkode: cf764...9d3

Er vel mer om det har skjedd noe i mellomtiden. Ikke en garanti men har man ikke begått flere lovbrudd fra det man fikk visa til reise så er det jo ganske så garantert at man kommer inn. 

Anonymkode: f3278...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tips er å være ærlig og ha alle papirer i orden til intervju. 

Anonymkode: f3278...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...