AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #1 Skrevet 29. juli 2024 Trenger man advokatforsikringen fagforeningen prøver å prakke på en? Jeg har hittil i mitt snart 50-årige liv aldri benyttet meg av advokat, har vunnet i forliksrådet etter bruktbilkjøp, ikke krangler jeg med naboene, eier leilighet alene og må gifte meg før jeg trenger skilsmisseadvokat, og den dagen jeg evt arver noe vil det ikke være noe å krangle om… Synes fagforeningskontingenten er mer enn høy nok, om jeg ikke skal sponse Help i tillegg… Anonymkode: 0a8d5...224
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #2 Skrevet 29. juli 2024 Da trenger du den mest sannsynlig ikke. Jeg har den fordi jeg er redd for at pappaen til våre barn skal finne på noe dumt. Har dårlig forhold å blir ikke overrasket om det kommer noe som jeg trenger advokat til... Skjer det ikke innen ett par år så sier jeg opp forsikringen 👍 Anonymkode: ec499...241
vea Skrevet 29. juli 2024 #3 Skrevet 29. juli 2024 Trodde aldri jeg skulle få bruk for den, har måttet ha advokat 3 ganger på 6år nå pga huskjøp, bil og helse/forsikring.
Hololo Skrevet 29. juli 2024 #4 Skrevet 29. juli 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Trenger man advokatforsikringen fagforeningen prøver å prakke på en? Jeg har hittil i mitt snart 50-årige liv aldri benyttet meg av advokat, har vunnet i forliksrådet etter bruktbilkjøp, ikke krangler jeg med naboene, eier leilighet alene og må gifte meg før jeg trenger skilsmisseadvokat, og den dagen jeg evt arver noe vil det ikke være noe å krangle om… Synes fagforeningskontingenten er mer enn høy nok, om jeg ikke skal sponse Help i tillegg… Anonymkode: 0a8d5...224 ingen forsikringer(nesten) kan du tenke at du ikke har brukt for, men når først ting skjer så kan du vær glad du hadde, men så kan man dessverre ikke ha forsikringer på alt mulig heller uten at det koste skjorta
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #5 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Trenger man advokatforsikringen fagforeningen prøver å prakke på en? Jeg har hittil i mitt snart 50-årige liv aldri benyttet meg av advokat, har vunnet i forliksrådet etter bruktbilkjøp, ikke krangler jeg med naboene, eier leilighet alene og må gifte meg før jeg trenger skilsmisseadvokat, og den dagen jeg evt arver noe vil det ikke være noe å krangle om… Synes fagforeningskontingenten er mer enn høy nok, om jeg ikke skal sponse Help i tillegg… Anonymkode: 0a8d5...224 Da har du vel en innboforsikring? Les på den, og det er vanlig å ha dekning for advokat der opp til 100 000, men med egenandel og 20% eller lignende som du betaler selv. Er du usikker på hva du har, så er forsikringsselskapet bare ne chat unna. Mener der er rettshjelpsdekning tilsvarende på bilforsikringer, dersom du har den beste forsikringen. Du vet aldri hva som kan skje, drukner naboen deg, og nekter å betale, så kan en rettshjelpsdekning være god å ha, men egen advokatforsikring njei, trenger du neppe, men jeg er ikke synsk, da. Anonymkode: 1e094...080
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #6 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Da har du vel en innboforsikring? Les på den, og det er vanlig å ha dekning for advokat der opp til 100 000, men med egenandel og 20% eller lignende som du betaler selv. Er du usikker på hva du har, så er forsikringsselskapet bare ne chat unna. Mener der er rettshjelpsdekning tilsvarende på bilforsikringer, dersom du har den beste forsikringen. Du vet aldri hva som kan skje, drukner naboen deg, og nekter å betale, så kan en rettshjelpsdekning være god å ha, men egen advokatforsikring njei, trenger du neppe, men jeg er ikke synsk, da. Anonymkode: 1e094...080 Jeg får lese vilkårene på innbo, fagforeningen har det også inkludert, skryter de av. Sparte ikke mye pr mnd på å si opp min egen 🤪 Anonymkode: 0a8d5...224
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #7 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg får lese vilkårene på innbo, fagforeningen har det også inkludert, skryter de av. Sparte ikke mye pr mnd på å si opp min egen 🤪 Anonymkode: 0a8d5...224 Du må og se på hva og sammenligne dekningene på de to forsikringene. Selv om det hete rinnboforsikring så kan det være forskjell på hva de dekker, hvor høy egenandelen er, ikke bar hva du betaler i premie. Er du medlem av OBOS så får du og gode forsikringer. Så er må du lese, også det med liten skrift. Anonymkode: 1e094...080
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #8 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må og se på hva og sammenligne dekningene på de to forsikringene. Selv om det hete rinnboforsikring så kan det være forskjell på hva de dekker, hvor høy egenandelen er, ikke bar hva du betaler i premie. Er du medlem av OBOS så får du og gode forsikringer. Så er må du lese, også det med liten skrift. Anonymkode: 1e094...080 Det er vel LO-favør sin, den er uslåelig har flere som har villet selge meg forsikring sagt tidligere… Er BOB-medlem, bare 😊 Anonymkode: 0a8d5...224
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #9 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Det er vel LO-favør sin, den er uslåelig har flere som har villet selge meg forsikring sagt tidligere… Er BOB-medlem, bare 😊 Anonymkode: 0a8d5...224 Bob har og forsikringer, mener jeg? Og du får fordeler i en spesiell bank. Har du møtt en selger noen gang som ikke sier at produktet han selger, og får fortjeneste på, ikke er best i test? 😂 Anonymkode: 1e094...080
TBergh Skrevet 30. juli 2024 #10 Skrevet 30. juli 2024 Hei. Sjekk med ditt forsikringsselskap, utenom fagforeningen, innboforsikring. De fleste forsikringsselskaper har egen rettshjelpsforsikring, hvor du må betale en egenandel. Hvis du kun har forsikringer gjennom fagforening, kan du jo sjekke hva en ordinær forsikring koster og hvordan rettshjelpsforsikringen fungerer i de/t selskapet du sjekker opp imot. Med vennlig hilsen TBergh
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #11 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Bob har og forsikringer, mener jeg? Og du får fordeler i en spesiell bank. Har du møtt en selger noen gang som ikke sier at produktet han selger, og får fortjeneste på, ikke er best i test? 😂 Anonymkode: 1e094...080 Dette er selgere hos andre selskap som ga opp umiddelbart da jeg fortalte hvor jeg hadde innbo… Jeg er en lite trofast forsikringskunde 😇 Anonymkode: 0a8d5...224
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #12 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Trenger man advokatforsikringen fagforeningen prøver å prakke på en? Jeg har hittil i mitt snart 50-årige liv aldri benyttet meg av advokat, har vunnet i forliksrådet etter bruktbilkjøp, ikke krangler jeg med naboene, eier leilighet alene og må gifte meg før jeg trenger skilsmisseadvokat, og den dagen jeg evt arver noe vil det ikke være noe å krangle om… Synes fagforeningskontingenten er mer enn høy nok, om jeg ikke skal sponse Help i tillegg… Anonymkode: 0a8d5...224 Jeg valgte å beholde den pga dårlig samarbeid med eks. Jeg stiller forberedt om det skulle være noe mer der. Det kostet meg ganske dyrt sist han var vanskelig. Anonymkode: 8771e...24b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå